Onko muita, joilla alkuraskaudessa laskettua aikaa siirretty eteenpäin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sia"

Vieras
mulla kuukautisista laskettu oletettu syntymäaika olisi kolme viikkoa aiemmin, kuin sitten nb-ultrassa mittojen mukaan laskettu aika. Eli siis nyt on menossa joko rv 34 tai sitten 37, riippuu ketä uskoo...

Onko sellaisia, joilla laskettua aikaa olisi siirretty, mutta lapsi kuitenkin syntynyt alkuperäisen lasketun ajan mukaan?

Kun nyt osittain vaikuttaisi siltä, että tämä raskaus olisikin pidemmällä, kuin tuo myöhäisempi la antaisi olettaa...

ei nyt noin paljon mutta viikolla siirtyi..ultran ajan mukaan synty rv39+ mutta kätilön mielestä oli mennyt jo yliaikaa istukan kunnosta ja vauvan ihosta päätellen..

[QUOTE="juups";24824654]Mulla kuukautisista laskettuaika 4.5. ja ultrassa siirtyi 26.5. Lapsi syntyi 40+4 ja ihan normaali kokoinen.[/QUOTE]

Siis syntyi toukokuun lopussa? Sen takia tätä mietin, kun maha on ihan hillittömän iso viikkoihin nähden ja paikatkin jo kypsyneet niin, että synnytys olisi lähestymässä (lri esim. tunti pään sisätutkimuksessa jne.).

No meillä oli useampikin laskettu aika: 5.1., 13.1. & 22.1. - syntyi sitten kuitenkin joulukuun puolivälissä ja kun kaikki ei mennyt ihan putkeen muutenkaan, vähän hirvitti välillä se, että mitä raskausviikkoa vasten katsotaan tuo elvytysraja (jos siis syntyy todella reippaasti ennen aikojaan)...

Mä luottaisin tietenkin siihen, mitä on alkuraskauden ultrassa todettu todennäköseksi lasketuks ajaks. Alkion / sikiön koostahan se katsotaan ennemmin kun kuukautisista.. Ekassa raskaudessa mulla siirty LA 18päivää eteenpäin, ja vauva synty rv39+6, olis varmasti menny yli lasketun, mutta jouduttiin käynnistämään synnytys..

Tää toinen siirty parilla viikkoa eteenpäin.

Molempien poikien kohdalla on siirretty. Esikoinen syntyi vähän ennen sitä kuukautisten mukaista, kuukauden etuajassa ultrien mukaisesta, oli ylivoimaisesti pienin meidän kaikista lapsista. Kolmosen aikaa siirrettiin, itse tiesin, että kuukautisten mukaan laskettu aika ei pitänyt paikkaansa ja lääkäri siirsikin sitä ultran perusteella reilusti eteenpäin. Tämä poika sitten syntyi useampi päivä sen ultran mukaisen ajan jälkeen.

Yhteistyössä