ONKO MUITA JOIDEN RINTAMAIDOLLA OLEVALLA VAUVALLA...

• Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
surullinen
on ummetusta :( Aina sanotaan ettei rintalapsella pitäis olla, mutta meillä oli esikoisella ja nyt näköjään tällä toisellaki. Vauvalla ikää 2kk ja tiedän että voi olla kakkaamatta 10pv, mutta kun toinen kärsii siitä ja on itkuinen :/ Mallasuutetta saa joka päivä aamua iltaa. Mikä ihme tällaseen vois olla syynä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Tuohan on ihan tavallista, että jotkut vauvat vaan kakkaavat noin 10 päivän välein, joskus jopa 14 päivän välein.
Sää et varmaan lukenut kunnolla mun tekstiä. Tiedän että on normaalia mutta mulle lääkäri sanoi että jos lapsi kärsii siitä niin sitten se ei ole hyvä juttu. Ja nyt lähinnä kaipaan tietoa että mistä tällanen vois johtua kun neuvolassaki aina sanotaan että ompa kummalista että on ummella vaikka saa rintamaitoa. Ja tuntuu että kavereiden vauvat ei oo kukaan koskaan ummella ja ihmettelevät et mikä meidän lapsilla on kun molemmat tällasia mahavaivaisia :(

mimmi
mikset kokeilisi Rela Dropseja? sairaalassa antavat niitä mahavaivaisille vauvoille. niitä pitää vaan antaa säännöllisesti, ne ei heti auta!
Sit toinen mitä ite olen kotona käyttänyt ja kuullut muidenkin saavan apua, on apteekin Disflatyl.
Kokeile noita!!!

Meillä on 2 kk ikäinen poika, jolla kakkavälit venyy muutamaan päivään. Omin avuin ei kakkaa vaan kuumemittari-tempulla on kakka aina houkuteltava. Meilläkin alkaa poika olla kitisevä ja tuskainen jo parin päivän tauon jälkeen. Meillä on toistaiseksi avut toimineet eikä ole tarvinnut antaa mitään lääkkeitä. Ja täysin rintamaidolla ollaan.

Lisäys: kakkavälin pidentyminen saattaa johtua ihan vaan elimistön kehittymättömyydestä :/ . Näin terkkari mulle sanoi neuvolassa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
mikset kokeilisi Rela Dropseja? sairaalassa antavat niitä mahavaivaisille vauvoille. niitä pitää vaan antaa säännöllisesti, ne ei heti auta!
Sit toinen mitä ite olen kotona käyttänyt ja kuullut muidenkin saavan apua, on apteekin Disflatyl.
Kokeile noita!!!
ei ne auta ummetukseen vaan ilmavaivoihin.meillä käytössä cupalton ja on ihan yhtä tyhjän kanssa.

KK
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Saatko "autettua" vauvaa kakkaamaan? Helpottaako se?
ei auta.
Meillä oli tytöllä ummetus vaivoja rinnalla olo aikana jo.
Muu ei auttanut kuin, että autoin häntä kuumemittarilla.
Ressukka sai sitten puserrettua aina jotain ulos :/ Mut sitten helpotti taas toviksi!

Mae
Kokeile noita!!!
meillä taas nimenomaan RELAt vetivät ummelle.
Oletkos ap kokeillut kuumemittarilla vähän ärsyttää sitä suolta? Lämmin kylpy?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vesi saattaa auttaa. Levolacia voi käsittääkseni antaa tilapäisesti myös vauvalle. Oletko kysynyt neuvolasta?
olen sanonut neuvolassa mutta eipä ne siellä asialle mitään voi. vettä olen myös antanut päivittäin, mutta ei oikein meinaa sitä juoda. mun mielestä toi levolac ei oo tark.näin pienille

Mae
cuplaton on todellakin yhtä tyhjän kanssa. disflatyl on ollut todella hyvä! ei se cuplaton auta yhtään mitään. höpötuote.
toinen käy toisella ja toinen toiselle. Meillä taas disflatyl ei tehonnut lainkaan ja cuplaton taas tehosi niin kuin pitikin.

ap
niin ja tietenkin Vyöhyketerapia on ollut todella monelle hyväksi avuksi!!!
Kannattaa kokeilla. se on aika monelle auttanut jo yhden kerran jälkeen.
ollaan käyty 3krt ja maanantaina taas menossa.auttaa hetken mutta sit taas ummella.

mimmi
ei kannata ärsyttää kauheasti suolta, helposti menee verelle suoli, nimimerkillä kokemusta on, kun sairaalassa mun vauvan kakkaa yritettiin aluksi tosi usein kuumemittarilla tai rektaaliputkella saada tulemaan ja sitten toisen pienen kakan mukana tuli jatkuvasti veristä limaa :( . en ehkä suosittele ainakaan kovin montaa kertaa tehtäväksi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mae:
Kokeile noita!!!
meillä taas nimenomaan RELAt vetivät ummelle.
Oletkos ap kokeillut kuumemittarilla vähän ärsyttää sitä suolta? Lämmin kylpy?
kokeiltu on.

Yhteistyössä