Onko muita, joiden mielestä 7v on liian pieni vahtimaan 10kk ikäistä sisarustaan, kun vanhemmat ovat pyykkituvassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
En ikinä voisi tehdä noin! Se 10kk vauva voi tukehtua mihin tahansa pikkuesineeseen sillä aikaa, kun vanhemmat on poissa eikä 7v osaa sitä estää. Samoin tuon ikäiset loukkaavat helposti ja saattavat esim. vetää kaappien ym. päältä tavaraa, esim. lasisia astioita jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä ei ole.

No mites tuo tukehtumispointti? Sehän tuossa suurin vaara on. Aika harvassa on kodit, joissa ei olisi MITÄÄN pikkuesineitä vauvan ulottuvilla. Monet vauvat tunkee kaiken mahdollisen pienen sälän suuhunsa.

No meillä ei ole hima sellaisessa kunnossa että vauva repii lasiset astiat päälleen jne.

Lisäksi 7-vuotiaalla olisi puhelin ja hän tosiaan vahtisi vauvaa vaikka leikkimällä tämän kanssa eikä itse istuisi pelaamassa tietokoneella (vaikka äiti niin saakin tehdä).

No, 7-vuotias voisi kyllä vahtia sisarustaan, mutta ei ehkä ihan 10-kuukautista minunkaan mielestäni. Ehkä 10-kuukautinen vaan esim. istu syöttötuolissa tuon ajan tms.? Mutta vanhemmat tuntevat lapsensa kuitenkin parhaiten.

Mä en edes jätä tuon ikäistä hetkeksikään silmistäni ellei ole syöttötuolissa tai pinnasängyssä. Olen aina samassa huoneessa kuin vauvani ellei joku muu aikuinen vahdi. Me emme ainakaan pysty aina joka sekunti vahtimaan, ettei lattialle tai lapsen ulottuville jää mitään pikkuesineitä ja meidän 10kk lapsi kyllä pistää KAIKEN suuhunsa ja huomaa heti pienet esineet.

Riippuu paljon missä asti pyykkitupa on kuinka kauan siellä ollaan ja ennen kaikkea riippuu paljon siitä 7 vuotiaasta lapsesta ja siitä 10kk ikäisestä lapsesta että voiko heitä hetkeksi jättää keskenään!

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
No meilllä on ollut 10kk ikäinen yksinkin sen aikaa kun olen pyykkituvalla käynyt, joten eikait tuosta 7v "vahtijasta" nyt haittaakaan olisi.

:o Teitä ei selvästi pelota, että vauva tukehtuu. Tuossa iässä vauvat tunkevat eniten pikkuesineitä suuhunsa, kuuluu ikävaiheeseen.

minusta alle 15v on vaan itsestän vastuussa.
jos jättäisin 10 kk vanhan sinne, niin hän olisi sitten minun vastuulla eikä isomman tarvitse vahtia. jättäisin pinnikseen ja isompi voisi tulla sanomaan jos on joku hätä. ei pakko.

no kolme jo seitsemän vuotta ylittäneen lapsen äitinä väittäisin että turvallisempaa on jättää se 10-kuinen yksin pinnasänkyyn kuin se 7 vuotias seuraksi, voi välähtää päähän mitä vain kun haluaa olla avuksi..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
No meilllä on ollut 10kk ikäinen yksinkin sen aikaa kun olen pyykkituvalla käynyt, joten eikait tuosta 7v "vahtijasta" nyt haittaakaan olisi.

:o Teitä ei selvästi pelota, että vauva tukehtuu. Tuossa iässä vauvat tunkevat eniten pikkuesineitä suuhunsa, kuuluu ikävaiheeseen.

Tottakai se otettiin huomioon, eli ei pelottanut koska mahdollisuutta siihen ei ollut että olisi tukehtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
minusta alle 15v on vaan itsestän vastuussa.
jos jättäisin 10 kk vanhan sinne, niin hän olisi sitten minun vastuulla eikä isomman tarvitse vahtia. jättäisin pinnikseen ja isompi voisi tulla sanomaan jos on joku hätä. ei pakko.

eli nuo kaksi lasta olisivat ihan yhtä lailla lapsia ja samalla tasolla. kumpikaan ei vahtisi kumpaakaan.

minun mielestä se on kyllä ihan lapsesta kiinni, meillä 7v kaksoset ja 9 kk vanha poika ja kyllä voin sanoa että toiselle kaksosista voisin jättää, ja on hän kyllä vahtinutkin kun olen käynyt suihkussa ,mutta toinen on kyll niin hulivili että en koskaan hänelle jättäisi vaikka olisi jo yli vuodenikäinen... kaikki lapset kun ovat niin erillaisia.

Yhteistyössä