Onko muita joiden lapsi just alottanu päiväkodissa?

• Viestiketjun aloittaja Päikkärissa
  • Ensimmäinen viesti
Päikkärissa
Hei kaikki äidit ja isät,

onko täällä muita vanhempia joiden lapsi on just alottanu päiväökodissa?
Meillä 1.3v poika alotti nyt tammikuun alussa, ja kuulemma hyvin on menny.
Miten teillä muilla? Onko lapsenne väsynyt vaiko superväsynyt kun tulee kotiin? Jääkö itkien tarhaan?
Meillä menee "tätien" mukaan kaikki hyvin, mutta vähän kammottaa phoitoäivän pituus, 8h15min... Pitäskö tehä 7 tuntia vai eikö?
Miten teillä?

archie
Meillä myös alkoi hoito nyt tammikuun alussa ryhmiksessä. Vielä en osaa sanoa sujumisesta oikein mitään kun ovat olleet vasta yhden päivän hoidossa, mutta alkuun pyrimme järjestämään niin että päivät ovat suht lyhyitä, 5-6.5 tuntia, mutta jatkossa sitten pitempiä päiviä. Itsellä on 3vuorotyö joten hoidossa olo on säännöllisen epäsäännöllistä.

Meidän tyttö 1v1kk aloitti kanssa tammikuun alusta päiväkodissa. Hyvin on päiväkotiin sopeutunut, ainakin näin alkuun! Epäilyjä hoidon aloittamisesta mulla oli paljonkin ja toisaalta luotin siihen, että sopeutuu, koska on aina ollut hyvin sosiaalinen tyttö.
Päivien pituus vaihtelee meillä 5-9 tunnin välillä; teemme mieheni kanssa molemmat vuorotyötä ja hoitoajat ovat säännöllisen epäsäännölliset. Mutta pyrkimyksemme on siihen, että päivät ovat mahdollisimman lyhyitä ja mahdollisimman paljon vapaa päiviä! :)

aprikoosi
Älä luota siihen mitä hoitajat sanoo. Meidän muksu itki viikon putkeen eikä kukaan mulle sitä kertonut. "hyvin on mennyt" kerrottiin. Kuulin itse itkun kun satuin olemaan seinän takana muun asian takia!

Yhteistyössä