onko muita joiden lapset elää pyhällä hengellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ChEERS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ChEERS

Aktiivinen jäsen
08.11.2008
1 145
0
36
meidän 3½v ei syö mitään.
ei kotona eikä hoidossa.

kaikkea on laitettu maistamaan, mutta se ei vaan syö.

3/5 hoidosta hakiessa sanotaan et poika syönyt pelkkää leipää :headwall:

se kasvaa normaalisti, on ihan terve ja energinen, mutta ruokavalio koostuu jugurtista, leivästä, makaronista ja toisinaan nakeista tms.

millä mä saan sen syömään??

ei auta mitkään "naamioinnit" et teen krokotiilin muotosen lihamurekkeen tai taiteilen ruuasta naaman lautaselle tms. se ei vaan syö :headwall:

Meillä kanssa kohta 3.5v tyttö, jolla menossa sama kausi. Eikä muka oo koskaan edes nälkä :O Näitä kausia kyllä on jokaisella muksulla ollut, mutta sais jo mennä ohi!

ota lapsi mukaan katsomaan ruuan tekemistä. ja anna maistella, haistella jne. Kun itse ollut ns. laittamassa ruokaa, lapsi uskaltautuu myös maistamaan valmistakin

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
ota lapsi mukaan katsomaan ruuan tekemistä. ja anna maistella, haistella jne. Kun itse ollut ns. laittamassa ruokaa, lapsi uskaltautuu myös maistamaan valmistakin

ei auta...
ihan intona se laittaa mun kaa ruokaa ja veivaa jauhelihataikinaa ja lihapullia jne, mut ei vaan syö..

niin meillä myös kestänyt jo KAUAN, varmaan viime keväästä :whistle:

Siis yksi fakta - lapsi syö kyllä. ja toinen: homma pakkaa mennä niin, että varsinkin lapset syö just sitä, mikä maistuu hyvältä ja mitä löytyy nopeesti. Kuten me aikusetkin. Raaka versio on se, että "unohdat" kauppaan ne, mitä lapsi yleensä syö. Tai pistät ne piiloon. Kun "hyvää" ei olekaan saatavilla, lapsi lopulta syö, mitä tarjotaan. Varmista ainakin kotona myös se, ettei lapsi pääse napsimaan välipaloja juuri ennen ruokaa. Nimimerkillä meillä mennään jääkaapille kun nähään, että joku laittaa ruokaa... :kieh:

Tosin meilläkin samaa "ongelmaa" nyt juuri tällä hetkellä ja isommilla oli aikanaan. Olen itse rajoittanut kaikki herkut, myös jogurtin, ym mehut jne kaikki makean kokonaan pois siihen asti kunnes ruoka on opittu syömään ja maidon saa vasta ruuan jälkeen, ettei sillä mahaa täytetä. Niin ja jos lapsi huonosti ulkoilee/liian vähän olen huomannut sen omista muksuista et silloin ei ruoka maita. Eli pihalle telmimään ja kaikki makea pois vähäksi aikaa, niin kyllä se siitä. Ja perusteluksi riittää lapselle, että pitää osata ensin syödä oikeaa ruokaa ja sit vaasta herkut ym

Alkuperäinen kirjoittaja black-velvet:
Siis yksi fakta - lapsi syö kyllä. ja toinen: homma pakkaa mennä niin, että varsinkin lapset syö just sitä, mikä maistuu hyvältä ja mitä löytyy nopeesti. Kuten me aikusetkin. Raaka versio on se, että "unohdat" kauppaan ne, mitä lapsi yleensä syö. Tai pistät ne piiloon. Kun "hyvää" ei olekaan saatavilla, lapsi lopulta syö, mitä tarjotaan. Varmista ainakin kotona myös se, ettei lapsi pääse napsimaan välipaloja juuri ennen ruokaa. Nimimerkillä meillä mennään jääkaapille kun nähään, että joku laittaa ruokaa... :kieh:

kun ei oikeesti auta tämäkään.
meillä kuitenkin on sitä leipää jota en kauppaan jätä, mutta en tarjoa sitä lapselle kun aamulla ja illalla ja sit se saa sitä hoidossa. kun kotona on ruoka-aika, on tarjolla tasan sitä ruokaa. jos ja KUN ei syö, niin sitä samaa ruokaa on sitten tarjolla kun nälkä iskee.
lapselle on aika helppoa ruokaa se kotiruokakin kun se sille nenän eteen kannetaan. välipaloja meillä ei harrasteta, tai sellaista jääkaapilla ravaamista.