Onko muilla yhtä ihmeellinen muisti? Ihan ihme asioita muistan ja olenkin alkanut miettimään, että miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Outo muisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Outo muisti

Vieras
Onko mulla astetta parempi muisti kuin muilla yleensä, vai onko se vain outo? Sellaisia vuosien takaisin asioita muistan ihan selvästi, mitä muut eivät muista. Jotain sanomisia, tekemisiä tms. Esim tarhan ajoilta kun täti näytti millainen on metri, kaveri leikki salapoliisia, jne. Vaikea selittää mitä tarkoitan, kun en kaikkia juttuja tähän voi tietystikkään kirjoittaa. Usein saan kuulla kun kysyn; muistatko silloin kun me... Tms että en mä nyt tollaisia voi muistaa. Muistan siis sellaisia vähäpätöisiä asioita, miten juuri ne asiat on jääneet päähäni? Mikä sen määrää, että mitkä asiat jäävät muistiin ja mitkä ei? Toisaalta en yhtään muista milla olen lapsena leikkinyt , mutta muistan kun kaveri sai 6v lahjaksi kalastuslautapelin, hän ei edes muista sellaista saaneensa. Tärkeitä tapaamisia tms unohdan kyllä

Toisilla on vaan jääneet ne eri vähäpätöiset asiat mieleen. Muistan minäkin kun esim.ajettiin isän perässä pyörällä tarhaan ja isä näytti kumpi reuna on oikea. Isä ja sisko eivät sitä muista kumpikaan. Muistavat sitten toisia juttuja. :)

Mulla on vähän samanlainen juttu. Mä muistan tiettyjä tapauksia lapsuudesta ihan kuin ne olis tapahtunut hiljattain. Jotain yksittäisiä juttuja. Mutta mä olen sitä pohtinut niin,että niissä on ollut vain jotain taianomaista, jotain hyvin tärkeää silloin itselle, että ne on jäänyt mieleen niin vahvasti.
En mä muista esim opiskeluajoista yhtään niin paljon asioita. Jotain asioita tuli uniin ja päivällä mieleen kun tapasin opiskeluaikaisen kaverin, joka oli merkinnyt mulle paljon. Jostain mielen sopukoista pursusi oikein ryöppysi mieliin vahvasti, niin että koin eläväni ajat uudelleen.
Mutta sitten jotain töissä oon sopinut tekeväni niin en viikon päästä sitä muista. Jännä juttu.
Ja sitten mun numeromuisti on ilmiömäinen, mutta nimimuisti todella surkea. Jotain avopuolisoni sukulaisia, joita tavataan vuosittain 2-3 krt niin en milläään muista kuka oli kukakin...

Mulla on myös tuo numeromuisti jotain ihan käsittämätöntä. Tutut hyvä jos muistavat oman tilinumeronsa ja pankkitunnuksensa ulkoa, minä muistan kaikkien neljän tilini numeront ja pankkitunnukset, suurimman osan kaverini puhelinnumerot jne. Kerran luulin kaverin tilinumeron ja viikon päästä muistin sen vielä ulkoa kun siirsin hänelle rahaa. Laulajien nimiä en taas muista ollenkaan. En tiedä kuka laulaa jos radiosta kuulen kappaleen, jos joku sen mulle kertoo, en muista sitä enää seuraavalla kerralla

Yhteistyössä