onko muilla vauvoja ketkä eivät ole liikkuneet kunnolla 10kk iässä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

auts

Aktiivinen jäsen
03.11.2004
6 895
0
36
eli poitsu vaan peruttaen liikkuu... ja nyt luultavasti perjantaina saadaan lähete fysioterapiaan jollei ennen sitä lähe liikkeelle :/ eilen nousi ekaa kertaa pari kertaa konttausasentoon ja tänään on jo kerran... mites teil muil täs iäs?

Määki luulin, että meidän poika ei lähe ikinä liikkeelle! Mutta oppi rysäyksessä ryömimään, samantein lähti konttaamaan ja nyt nousee tukea vasten seisomaan. Pojalla ikää reilu 10kk ja vielä reilu kuukausi sitten liikkui peruttaen vain... että kyllä se siitä lähtee liikkeelle!

Meillä lapsi lähti 10 kk ikäisenä vasta ryömimään, kävelemään oppi 13kk iässä ja vauhtia on riittänyt sen jälkeen. Oikein ketterä liikkuja on nykyään. Luistelemaan oppi 2.5 vuotiaana. Älä ole huolissasi, kaikkia ei vain liikkeelle lähtö kiinnosta niin paljoa.

Kyllä meilläkin pitkälle venyy, nyt kävelee tukea vasten, ja ikää 1v 1kk.

Laitelin kaikenlaisia laatikoita, steppilautaa ym lattialle, ja kas vaan kun alkoi pikkumies kiinnostumaan nousemisesta ;) :whistle:

Turhaa huolestut. Meillä poju 8kk makasi vain selällään :heart: Konttaamaan oppi 1vuoden ikäsenä ja kävelemään 1v3kk. Itse olen oppinut kävelemään 1v8kk iässä ja isäni 2,5vuotiaana. Toiset lapset ovat vain hitaampia kuin toiset ja mun mielestä on hysteeristä hössötystä pistää lapsia samaan muottiin. Meillekkin ehdotettiin pojun takia tutkimuksia enkä mennyt, ja hyvä niin. Kaikki on ok ja pikkumies opettelee nyt kovasti juoksemaan (ikää 1v8kk).

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
eli poitsu vaan peruttaen liikkuu... ja nyt luultavasti perjantaina saadaan lähete fysioterapiaan jollei ennen sitä lähe liikkeelle :/ eilen nousi ekaa kertaa pari kertaa konttausasentoon ja tänään on jo kerran... mites teil muil täs iäs?

Asiasta kolmantee..Teitkö testin jo :whistle:

Meillä neiti oli peppukiitäjä tuossa iässä. :) Ei juurikaan ryömnyt, eikä kontannut ollenkaan. 2vk 1 vuotispäivän jälkeen lähti juoksemaan kun oli tukien väli sopiva. :D (Ikää nyt 2,5v eikä oikeastaan kävele vieläkään, vaan juoksee paikasta toiseen.. :D)

Yhteistyössä