onko muilla vatsavaivoja...ei vatsatautisia mutta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kohtalotovereita ketkä kärsii jonkinnäköisistä vatsan toimintahäiriöistä..ärsyttävää kun ei oikein tiedä mitä söis kun tuntuu että kaikki "käy" vatsan päälle ja yleisin vaiva on vatsakipu ja vatsan löysyys...pitäiskö siirtyy mustikkasoppa linjalle loppuelämäksi =)...aamulla kun herää niin pitää mennä heti vessaan kun maha löysällä....onkohan tää enää ihan "normaalia"..jostain luin et jos aamulla maha löysällä se ois ihan ok ?? mistähän sekin johtuu...oonko mä ainut kuka kärsii vatsavaivoista????

Mä olen ollut aina herkkävatsainen ja reippaasti yli 10v kärsinyt ärtyneen suolen oireyhtymästä.Pahimmassa vaiheessa tuntuu ettei mikään sovi vatsalle...silloin on hyvä yrittää levätä, syödä vähän kerrallaan, ei mausteista tai muuta mikä pääsee kovin ärsyttämään vatsaa.Molkosan on tehokas apu vatsaongelmiin, mutta maistuu hirveelle :x

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Mä olen ollut aina herkkävatsainen ja reippaasti yli 10v kärsinyt ärtyneen suolen oireyhtymästä.Pahimmassa vaiheessa tuntuu ettei mikään sovi vatsalle...silloin on hyvä yrittää levätä, syödä vähän kerrallaan, ei mausteista tai muuta mikä pääsee kovin ärsyttämään vatsaa.Molkosan on tehokas apu vatsaongelmiin, mutta maistuu hirveelle :x

ihanaa et säoot olemassa =) vaikka ei tietty kiva sulle jos vaivoja on..mitä tuo molkosan on ja miten sen pitäis auttaa....onko sulla millainen dietti kun paha vaihe menossa? mulla samasta oireyhtymästä varmaan kyse, vaikea todeta vaan mitenkään....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:

ihanaa et säoot olemassa =) vaikka ei tietty kiva sulle jos vaivoja on..mitä tuo molkosan on ja miten sen pitäis auttaa....onko sulla millainen dietti kun paha vaihe menossa? mulla samasta oireyhtymästä varmaan kyse, vaikea todeta vaan mitenkään....

tässä tietoa molkosanista
http://www.vogel.fi/product-finder/elintarvikkeet/molkosan_fi.php

Pahimmassa vaiheessa mä paastosin ja söin vain maitopohjaisia ruokia ja vaaleata leipää ja niitäkin hyvin vähän.Välillä oli itku lähellä, kun tuntui että kaikki mitä söi tuli hyvin nopsaan vetenä pihalle.Vatsa "kupli, möyrysi" ja kaikki tuntui nostavan vatsahapot ruokatorveen ja koko ajan vatsa oli löysällä.
Toinen mikä auttoi oli Valmarin saa apteekista, kuten Molkosaniakin

Vatsavaivat pahimmillaan voivat viedä ilon elämästä...tuntuí että koko elämä pyöri oman navan=vatsavaivojen ympärillä, kunnes löysin Molkosanin =)

viidettä vuotta putkeen erillaisissa vatsakivuissa :wave:
syytä ei oo löytyny paitsi siihen uusimpaan kipuun syynä oli kystat, mutta muihin ei oo selitystä löytynyt.

omenat, leivät, kaura muutenkin ja banaanint aiheuttaa eniten kipua, mutta joskus myös kana ja...sisut :)

Ärtyvän suolen oireyhtymässä on tosi yksilöllistä, mitkä ruoka-aineet pahentavat oireita. Itseäni auttaa hankalassa vaiheessa niukkahiilarinen ruokavalio, hapanmaitotuotteet ja laksatiivit. Oireena silloin ummetus.

Olethan saanut diagnoosin vaivaasi? Monenlaiset syyt nimittäin aiheuttavat samankaltaisia oireita. (keliakia, laktoosi-intoleranssi, monenlaiset suolistotulehdukset jne.) Jos mitään muuta ei löydetä, yleensä tuomio on ärtyvä suolisto oireyhtymä.

kävin lukee netistä sellaisesta ruokavaliohoidosta mikä sopii "vatsavaivasille mm. chronin tauti ym...sellainen kun SCD...meinaan testata sitä vaikka vähän aikaa ja jos ei ala helpottaa ,lekuriin taas!

Yhteistyössä