Onko muilla tyttöjä joita ei nuket ja niiden hoitaminen kiinnosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytär kuin äitinsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytär kuin äitinsä

Vieras
Olen itse ollut samanlainen ja tuo tyttö seuraa siinäkin selvästi minua. :D
Tytön aina oletetaan olevan nukeista ja lapsista kiinnostunut. Pelkkä tuputettu rooli?

meidän kohta 6v tyttö ei kyllä paljon nukeilla leiki. Oikeastaan ei ollenkaan. Barbit ei kiinnosta yhtään. Pehmoeläimet, roolileikit, Littlest pet shopit ja yleensäkin eläimet ja eläinlääkärileikit on kova sana. Kun nukenrattaita työntelee niin siellä on aina pehmoeläin. Pikkuveljeään ( 11kk ) on kuitenkin aina "hoitanut" ja hellinyt.

tyttö 3v. ei tykkää vauvanukeista tai vauvoista ylipäätänsä,alle2veenä kyllä tykkäs. barbeista ja pikkutyttö-nukeista tykkää jonkin verran. Enemmän tykkää leikkiä pehmoilla tai pienillä muovieläimillä. Itse tykkäsin nukeilla leikkiä.

meidän kohta 6v tyttö ei kyllä paljon nukeilla leiki. Oikeastaan ei ollenkaan. Barbit ei kiinnosta yhtään. Pehmoeläimet, roolileikit, Littlest pet shopit ja yleensäkin eläimet ja eläinlääkärileikit on kova sana. Kun nukenrattaita työntelee niin siellä on aina pehmoeläin. Pikkuveljeään ( 11kk ) on kuitenkin aina "hoitanut" ja hellinyt.

Miten itse leikit lapsena?

Tuo lapsi leikkii juuri samoin kun muistan itse tehneeni. Olenkin miettinyt että taitaa kulkea geeneissä nämäkin asiat. :)

Itse en ole ollut mikään nukkien kanssa leikkijä oikeastaan koskaan. Jossain vaiheessa kaverin kanssa pelleiltiin minun barbeilla.

Tyttöä ei kovin kauheasti kiinnosta myöskään. Nytkin hän leikkii tuolla leikkihuoneessa jotain Legoilla.

Leikin todella paljon nukeilla ja barbeilla. Tosin itse toivoin ihan hirveästi pikkusiskoa tai veljeä. Omalla tyttärellä on nyt pikkuveli :)

Tämäkin asia yhdistää minun ja tyttäreni käytöstä. Minä en pikkusisaruksista juurikaan välittänyt, toista pidin vauvana rumana. :D Oma tyttäreni ei myöskään halua pikkusisaruksia, eikä välitä pikkulapsista joita pitäisi hoitaa. Leikkii kyllä pienempienkin kanssa.

Itse en ole ollut mikään nukkien kanssa leikkijä oikeastaan koskaan. Jossain vaiheessa kaverin kanssa pelleiltiin minun barbeilla.

Tyttöä ei kovin kauheasti kiinnosta myöskään. Nytkin hän leikkii tuolla leikkihuoneessa jotain Legoilla.

Itse sain lapseni vanhempana, ilman vauvakuumetta jota ei ole ollut koskaan ja varmaankaan tuo tyttö ei minua isoäidiksi aio kovin nuorena tehdä.

Saitko omasi nuorena vai miten?

Meidän 3v. tyttö ei ole tähän mennessä ollut kovinkaan kiinnostunut nukeista. Pari samanikäistä kaveria on jo pitkään hoivannut vauvanukkeja ja kulkenut jatkuvasti nukke kainalossa... En kyllä itsekään lapsena leikkinyt kovinkaan paljon nukeilla, joten ilmeisesti tyttö tulee äitiinsä. Mitenkään en ole leikkejä ohjaillut ja tytöllä kyllä on 2 vauvanukkea tutteineen, pottineen jne.

Yhteistyössä