K
kiristelee
Vieras
Lähden aamulla töihin 5 jälkeen, koti on siisti kun olen sen illalla siivonnut. Kun tulen töistä kotiin: Leivänmuruja, kahviroiskeita yms ryönää pöydillä ja lattioilla, lasten aamupalan jämät ja astiat pöydillä levällää, postit ripoteltu ympäriinsä, osa vessan lattialla, osa olohuoneessa, osa niiden aamupala sotkujen päällä, lasten yöpuvut pitkin asuntoa, miehen sukkia ja vaatteita ympäriinsä, sängyt petaamatta, paskaraitoja vessanpöntössä jne jne... No minä siis tulen töistä ja siivoan, mies tulee töistä ja n. tunti niin koti on samassa kunnossa kuin ennen siivousta. Lasten mentyä illalla nukkumaan, siivoan taas, imuroin, pesen keittiön lattian. Ja seuraavana päivänä sama homma. Olen sanonut nätisti, huutanut, raivonnut, uhkaillut ja kiristänyt mutta ei... jotkut kai vaan on possuja ihan luonnostaan ja näkyy olevan geeneissä (lastenhuoneeseen uskaltaudun ehkä kerran viikossa ja itku pääsee).
Mies kyllä auttaa kotitöissä kun pyydän, joskus jopa ihan pyytämättäkin jotain saattaa tehdä, mutta mua niin kiristelee tää jatkuva perhanan siivo ja kun ei voi omia jälkiä raivata. Enkä ole mikään nipo tai siivousintoilija, mutta haluaisin että olis sellanen perus siisteys, ilman että mun tarvii ihan koko ajan kävellä täällä rätti kourassa ja moppi toisessa.
Mies kyllä auttaa kotitöissä kun pyydän, joskus jopa ihan pyytämättäkin jotain saattaa tehdä, mutta mua niin kiristelee tää jatkuva perhanan siivo ja kun ei voi omia jälkiä raivata. Enkä ole mikään nipo tai siivousintoilija, mutta haluaisin että olis sellanen perus siisteys, ilman että mun tarvii ihan koko ajan kävellä täällä rätti kourassa ja moppi toisessa.