Onko muilla reilu 1 vuotiailla hampaiden harjaus kamalaa tahtojen taistelua???

  • Viestiketjun aloittaja huuhhuh :D
  • Ensimmäinen viesti
huuhhuh :D
Siis meillä neiti 1v3kk pistää niin hanttiin hampaiden harjauksessa ettei tosikaan. Siis potkii, riehuu, huutaa, ei avaa suuta, ja jos sen avaa "puolipakolla" niin loukkaantuu... Ääh, äärettömän rasittavaa. Miksei ne voi tajuta että kun antais nätisti pestä, niin kaikki pääsis vaan PALJON helpommalla :D Koskee muutakuin kuin hampaiden harjausta, kuten esim. tiskikoneen ohjelmanapin pyöritystä ja laatikoilla ja kaapeilla käymistä.!
 
sissi
Meillä hampaidenpesu tökkii kanssa todella pikkuneidillä 1v4kk, eikä hammaspeikoilla uhkailu vielä oikein uppoa ;) Mutta asteen verran helpommaksi harjaus kyllä muuttui sen jälkeen, kun alettiin käyttää hammastahnaa...
 
joojoo
Me ollaan tehty niin, että harjatkoon ensin itse, sitten äiti vähän sorkkii sinne suuhun. Tosin isosiskon esimerkki auttaa aika hyvin. Mutta siis juu, samaa on, kakkonen meillä tällä hetkellä 1v10kk.
 
Meillä sai hammasharjan ekan kerran laitettua suuhun 2v iässä, koska laittoi ennen sitä niin kovasti hanttiin.. Täältä sitten luin vinkkinä, että laulaa samalla lapselle, kun harjaa hampaat, niin siihen loppui meidän hampaidenpesuongelmat!
 
vieras
Ei ole ainakaan vielä, onneksi. Olen yrittänyt varoa mahdollisimman paljon pesemästä hampaita väkisin, jotta siitä ei tulisi vastenmielistä. Joskus se on vaatinut melkoista pelleilyä ja leikkimistä ja muutaman kerran on hampaat jätetty lähes pesemättä. Tästä tuloksena on ollut, että hampaiden pesu on lapselle mieluista ja yleensä onnistuu ihan kohtuullisen hyvin.

Noiden muiden juttujen kanssa sitten onkin hirveää taistelua:)
 
tuttua
Meillä neiti täytti 2v mutta hampaitten pesu on ollut jo piiitkäään tuollaista. Itse pesulle tyttö pyytää itse päästä mutta ne hampaat pitäisi sitten kanssa saada pestä ITSE. Ja se peseminen on sellaista että työntää harjaa vähän suuhun ja syö siitä sen tahnan. Auttaa ei saa eikä väkisin avata suuta ja harjata, siitä tulee hirveä huuto.
 
ap.
Me kyllä käytetääb tahnaa, sen ajan, kun se maistuu suussa, on hampaiden harjaus ok. Ja sekin on vähän niin, että tyttö sen ennemmin imee siitä harjasta, ja sitten suu äkkiä kiinni :D Ei voi ku nauraa, vaikka välillä meinaa itku tulla...
 
dIIPA...
meillä ei 1v7kk poika tällä hetkellä anna harjata yhtään, olin iloinen kun muutama kk sitten vaikutti niin kiinnostuneelta harjauksesta ja piti siitä.
Itse näytti harjaa ja tahnaa ja pyysi harjaamaan, osasi hienosti sylkeäkin tai ainakin sanoa pthyi altaaseen päin..
Nyt ei sitten anna harjata yhtään, puree harjaa jos sen yleensä saa sinne hampaisiin asti :-( Jos yrittää pakottaa menee hirveäksi huudoksi ja ei ainakaan tule mitään.
Olen antanut xylidentin kerran päivässä mutta tuskin riittää hampaiden hoitoon pitemmällä aikavälillä varsinkin kun tämä poika on jo tutustunut nameihinkin.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja ellinoora:
meille sanottiin ettei alle 2v saa laittaa lasten tahnaa,pitää ostaa apteekista jotain taaperoille tarkoitettua tai sitten pestä vain vedellä..
Ja syy tuohon oli? Me käytiin keskiviikkona hammashoitajalla, ja se sanoi, että tahnaa voi laittaa vähän ja että nimenomaan sitä lastentahnaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ellinoora:
meille sanottiin ettei alle 2v saa laittaa lasten tahnaa,pitää ostaa apteekista jotain taaperoille tarkoitettua tai sitten pestä vain vedellä..
Meille taas on sanottu että apteekin tahnat ei ole sen laadukkaampia, kalliimpia vaan. Ja että pelkkä vesi ei riitä vaan tahnaa pitäisi myös olla.
 
mii
meillä on niin päin, et neiti 1v 4 kk pesis hampaita tuntikaupalla..huuto tulee ku joutuu repii harjan pois=) mutta lusikkaa se ei taas suuhunsa laittais millään, et meillä se ongelma löytyy syömisestä:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja olds:
Meillä taas ongelma on se et tyttö 1v10kk ei lopettais hampaiden harjausta millään... !! Hyvä et suostuu pesee mut inhottava tapella sen harjan luovuttamisen kanssa!
Meillä oli kanssa sama siihen saakka kun likalle tuli kunnon vatsatauti. Siitä on muutama kuukausi ja siitä saakka on ollut tuskaista tuo hammaspesu. Onneksi nyt on alkanut vähän helpottaa. Laukaisi varmaan vähän oksurefleksiä niin tuli kammo :(
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja e:
meille sanottiin että muumitahnaa voi laittaa 1v alkaen pikkiriikkisen nokareen
Juu meillä on kans tuota muumitahnaa. Ja hoitaja sanoikin, että hipaisu vain aluksi, sitten kun kulmahampaat on puhjennu niin lapsen pikkurillin pään kokoinen nokare tahnaa.
 
liisa lapamato
Ei ollenkaan. 1,5v tulee innoissaan vessaan ja hihkuu että ampaat, ampaat :D Tahnaa laitetaan kun on niitä poskareitakin ollut jo jonkin aikaa..laitettiin kyllä ennenkin jo ;)
 

Yhteistyössä