Onko muilla ongelmia saada 1v nukkumaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Kateellisena luen, kun moni sanoaa, että viedään vaan lapsi sänkyyn ja sinne se nukahtaa, voi kun meilläkin. Jos ton jätkän vie vaan sänkyyn ja lähtee itse pois, niin huuto on sen mukainen, ei tasan jää yksin.
No nukutankin pojan sitten viereeni ja vaikka kuinka vaikuttaisi väsyneeltä, niin kun mennään yläkertaan, niin herra piristyy ja hilluu vaan siellä sängyssä. Itse vaan makaan, enkä puhu pojalle, ainoastaan kun jätkä nousee seisomaan, niin lasken taas petiin.
Kainaloon ei saisi ottaa, heti työnnetään käsiä pois ja aletaan vääntämään. Eilen illalla sitten otin poitsun vähän tiukemmin syliin ja minuutin verran huusi ja sitten simahti.

Nukkuuko kuinka monet päikkärit?

Mutta noi yleisesti, sitenhän nuo lapset nukahtaa miten on opetettu.
Päikkäreille meillä mennään siten että ulkovaatteet päälle ja neiti vaunuihin ja vaunut pihalle. Ei hyssytystä tai heilutteluita ja nukahtaa heti.

Yöunille taas iltapalan, -pesun ja hampaiden pesun jälkeen valoja sammutellen omaan sänkyyn, sen jälkeen pari unilaulua ja lähden pos.
Jos alkaa huutamaan ja nousee ylös käydään laittamassa takaisin makuulle vähän silittelyä ja taas pois.
Toistetaan tarvittavan monta kertaa.

Esikoisen ja kakkosen kanssa on tehty virheitä, paljon. Ja niistä on opiksi otettu. Pahimmillaa heitä kannettiin takaisin sänkyyn 150 kertaa illassa ennenkuin oman sänkyyn jäivät mutta sinnikkäästi ja johdonmukaisesti kun toimii niin kyllä se alkaa tuottaa toivottua tulosta, siihen ehkä menee 2-3kk mutta kunhan sen jaksaa..

Ala jättämään poikasi yksin nukahtamaan, palaa jos huuto on hysteeristä sano että "nyt on yö, nyt nukutaan" ja kaadat takaisin sänkyyn. Komannen kerran jälkeen et enää sano mitään, kaadat takaisin petiin vaan.

Korvatulpat omiin korviin niin ei niin paljoa huuto kuulu, tsemppiä :hug:

Ei lapset ole mitää vakioita, jotka nukkuu kuten on aina nukkunut/nukutettu. Meillä likka on aina nukkunut hyvin, jäänyt itekseen nukahtamaan, mutta täytettyään 1 vuoden, on nukkumaan meno ollut todella hankalaa. Mä uskon, että on vaiheita, joiden yli lasta on autettava, otettava tarpeen mukaan viereen tai syliin.

Yhteistyössä