Onko muilla ollut ongelmia Klarnan laskutuksen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen tähän mennessä vaan maksanut kaikki laskut mitä sieltä on tullut, mutta nyt pisti silmään kun tuli iso karhulasku tilauksesta jonka olen palauttanut 2 kuukautta sitten, ja sen jälkeen olen maksanut KAIKKI klarnalta tulleet laskut. Miten siis voi tulla karhulaskua? Aloin muutenkin katselemaan noita laskupapereita, niin niissä on mm. jostain ihmekaupoista tilattu 150€ tuotteita, ja se summa on vielä laskulla kahteen kertaan? tuo nyt voi vielä selittyä sillä että pikkuputiikki josta olen tilannut on jonkun isomman lafkan alainen (?) tässä tapauksessa tuli cdon. kaupasta lasku, vaikka en kyllä suoraan cdon.comista ole mitään tilannut? laskussa näkyy myös joku palautussumma könttänä, mutta ei mitenkään eritelty mitä palautettu ja mihin.

En kyllä enään uskalla tilata klarnan kautta mitään, tuon asian setviminen on työn takana.

Kerran tullut kun palautin cdon.comiin jonkun kaapelin. Siellä kestää palautusten käsittely 1,5-2 kk ja sinä aikana tietysti ehtii lähtemään karhu. Itse koin cdon.comin kanssa kommikoinnin hankalaksi, koska heille ei voi soittaa. Laittoivat Klarnan laskun kylläkin jäihin siksi aikaa kun odottelivat palautusten käsittelyä johon siis meni lähes 2 kk. Tuosta annoin moitteita, kun lähettävät syyttä suotta ihmisille karhulaskuja palautuksista joita eivät itse ehdi ajoissa hoitaa.

[QUOTE="vieras";26494626]On ollut ongelmia. Laskua ei tullut moneen viikkoon ja sitten paukahti vain karhukirje. No soitin sinne ja ei tarvinnut maksaa sitä 5 euron muistutusmaksua.[/QUOTE]

Just näin kävi minullekin.

Ok. No näin on käynyt tässäkin tapauksessa, ainakin. Lisäksi muut hämärät jutut.

Tilauksen olen tehnyt huhtikuussa, josta palautin osan. Laskuja klarnalta tuli, missä oli outoja summia oudoista kaupoista (nyt kun aloin katsomaan), mutta missään laskussa ei tätä kyseistä kauppaa. Olen ne laskut silti maksanut. Nyt 2 kuukauden jälkeen pamahti karhulasku tuosta tilauksesta, koko summalta. Niinkuin en olisi edes palauttanut mitään.

Mä oon täs muutaman vuoden mittaan käyttäny klarnaa ehkä n. 10 kertaa. Pari osamaksujuttua ja loput sellasia mitkä oon maksanut heti. Ei oo ollut mitään ongelmia.

Tosin en oo kertaakaan palauttanut mitään. Oon tilannu klarnan kautta vaan sellasia mitkä oon tienny pitäväni mikäli tuote vain on ehjä. Ja juurikin sen takia kun tuotteen ja laskun lähettäjä on eri firmat niin mua heti epäilyttää kuinka mahtaa toimia jos joutuu palauttamaan tuotteen.

[QUOTE="vieras";26494626]On ollut ongelmia. Laskua ei tullut moneen viikkoon ja sitten paukahti vain karhukirje. No soitin sinne ja ei tarvinnut maksaa sitä 5 euron muistutusmaksua.[/QUOTE]

näin kävi mullekin enkä enää ikinä tilaa mitää!

meni hermot kun otin sen osamaksu-vaihtoehdon ja silti vaan tippuu huomautuslaskuja luukusta, haloo, siinähän laskussa seisoo että " maksa vain tämä ja tämän verran niin on osamaksuna" No, eipä ollut...

[QUOTE="äippä";26494749]klarnahan nettoaa tässä 5 € joka laskulta kun laittavat vaan karhun tuleen. Onko tässä jokin helppoheikki huijaus juttu menossa?[/QUOTE]

Jos aiheeton lasku ei tuu mitään maksettavaa.

[QUOTE="aloittaja";26494664]Ok. No näin on käynyt tässäkin tapauksessa, ainakin. Lisäksi muut hämärät jutut.

Tilauksen olen tehnyt huhtikuussa, josta palautin osan. Laskuja klarnalta tuli, missä oli outoja summia oudoista kaupoista (nyt kun aloin katsomaan), mutta missään laskussa ei tätä kyseistä kauppaa. Olen ne laskut silti maksanut. Nyt 2 kuukauden jälkeen pamahti karhulasku tuosta tilauksesta, koko summalta. Niinkuin en olisi edes palauttanut mitään.[/QUOTE]

Minulle kävi näin: Tilasin nettikaupasta laskulle tuotteita. No, palautin osan tuotteista ja maksoin laskun mukana tulleen ohjeen mukaan vain pitämäni tuotteet + postimaksun. Ylläri ylläri, pian luukusta kolahti Klarnan osamaksulasku niistä palauttamistani tuotteista! Soitin nettikauppaan, josta tuotteet olin tilannut ja he sanoivat, että heidän koneellaan kaikki on ok ja palautukset ja maksut hoidettu. Pyysivät soittamaan suoraan Klarnaan, jos sieltä vielä kuuluu jotain. Postissa tuli sitten karhulasku, josta soitin Klarnalle. Siellä sanoivat, että jos valitsee laskun ja palauttaa osan tuotteista, järjestelmä kuvittelee asiakkaan maksavan osissa, vaikkei sitä vaihtoehtoa olisikaan valinnut. Jatkossa pitää kuulemma heille laittaa viestiä, jos palauttaa jonkin tilaamansa tuotteen! Mielestäni naurettavaa, että asiakkaan pitää vielä Klarnalle ilmoittaa tällaisista, kun nettikaupan kanssa on jo asioitu.

Oletko katsonut, ettet vain ole maksellut tuotteista, jotka oletkin palauttanut? Ärsyttäviä tuollaiset selvittelyhommat.

Tuo CDON on täyttä huijausta. Tilasin useamman tuotteen laskulla ja ensimmäinen lasku mikä tuli oli Klarnan lasku muistutusmaksuineen. Tilaus oli jaettu CDONin toimitusongelmien takia vielä muutamaan toimitukseen ja jokaisesta näistä oli lähetetty eri lasku muistutusmaksuineen. Ei tuo voi olla laillistakaan? Eli joku huijaus tuossa CDONin ja Klarnan laskutuksessa on kyseessä. Aika paljon samaan ongelmaan törmänneitäkin tuntuu netissä löytyvän.

Pitkän jonotuksen jälkeen Klarna selvitti asian ja maksoin laskut ilman muistutuskuluja. Ihmetyttää vain, miksi asiakkaan pitää käyttää tuntitolkulla aikaansa CDONin töppäilyihin. Ei tarvitse sieltä enää tilailla.

joo, silloin on ongelmia ollut jos palauttaa osan tavaroista niin karhuavat kohta sitä loppua. Itselle oli yllätys kun maksumuistutuksessa luki että lasku on cdon:lta enkä ole ikinä tilannut sieltä mitään , mutta nelly onkin samaa firmaa sen kanssa ja nellyn karhukirjeissä on cdon laskun saajana, ihme touhua.

Paljon klarnan laskulla tilannut,enimmäkseen cdonista.Kerran laittoivat väärän dvd:n,mutta ongelmitta sujui sekin palautus ja oikean tuotteen saaminen.

Eli ei ole ollut ongelmia,toista kymmentä tilausta tehnyt.

Itsellä on niinä parina kertana mitä olen klarnalla tilannut kaikki onnistunut niin kuin pitääkin, paitsi tänään. Yritin tilata vaatteita eräästä verkkokaupasta klarna-laskulla. Täytin vaadittavat tiedot (osoitteet ja h-tunnukset ym.), mutta kun painoin tilaa- painiketta, tulee näytölle tälläinen ilmoitus:
"Olet ilmoittanut osoitteen, joka ei täsmää henkilötunnukseesi. Ole ystävällinen ja tarkista, jos olet kirjoittanut sen väärin tai valitse toinen maksutapa."

Siis mitähän h*lvettiä tämä meinaa. Tarkistin että henkilötunnus ja osoite on kirjoitettu oikein varmaan sata kertaa, aina tulee tämä ilmoitus. Sehän tässä ihmetyttääkin, miksi aiemmalla tilauskerralla kaikki sujui ongelmitta?

Saattaahan tämä johtua siitäkin että palvelu on ruuhkautunut näin joulun alla ja siitä syystä homma ei toimi, mutta kyllä silti täytyisi homman pelittää vaikka olisi minkälainen ruuhka tahansa. Vai olenko joutunut identiteettivarkauden uhriksi, heheh.

Alkuperäinen kirjoittaja mikähän on;27691994:
Itsellä on niinä parina kertana mitä olen klarnalla tilannut kaikki onnistunut niin kuin pitääkin, paitsi tänään. Yritin tilata vaatteita eräästä verkkokaupasta klarna-laskulla. Täytin vaadittavat tiedot (osoitteet ja h-tunnukset ym.), mutta kun painoin tilaa- painiketta, tulee näytölle tälläinen ilmoitus:
"Olet ilmoittanut osoitteen, joka ei täsmää henkilötunnukseesi. Ole ystävällinen ja tarkista, jos olet kirjoittanut sen väärin tai valitse toinen maksutapa."

Siis mitähän h*lvettiä tämä meinaa. Tarkistin että henkilötunnus ja osoite on kirjoitettu oikein varmaan sata kertaa, aina tulee tämä ilmoitus. Sehän tässä ihmetyttääkin, miksi aiemmalla tilauskerralla kaikki sujui ongelmitta?

Saattaahan tämä johtua siitäkin että palvelu on ruuhkautunut näin joulun alla ja siitä syystä homma ei toimi, mutta kyllä silti täytyisi homman pelittää vaikka olisi minkälainen ruuhka tahansa. Vai olenko joutunut identiteettivarkauden uhriksi, heheh.

Hei,

Ikävä kuulla, ettei ostoksesi Klarna maksutavalla ollut onnistunut.

Klarna tekee aina luottopäätösen oston yhteydessä. Luottorajaan voittavat monet asiat kuten, ikä, maksutausta ja maksuhistoria Klarnalle. Huomioithan myös, että antamasi osoitteesi tulee täsmätä, sinun väestörekisteröityyn osoitteeseesi.

Halutessasi voit olla minuun yhteydessä osoitteessa palaute@klarna.fi. Autan sinua mielelläni selvittämään miksi ostoksesi ei mennyt läpi.

Ystävällisin terveisin,

Kirsi
Klarna

Klarnalla on vaikeuksia päivittää tietoojaan mitä palautuksiin tulee, että joko tieto palautuksesta ei kulje kaupasta Klarnaan.

Miulla sattu jännä tapaus, että piti yhdelle perheenjäsenelle ostaa koneenosa hänen tiedoilla ja lupasin että saa käyttää miun mailia kun on sitä ikäkalibeeria että sähköpostit ja netti nähdään lähes täytenä turhuutena. Laskutus Klarnan kautta ja lasku valitiin. No, osa tuli ja Klarnalta viesti, että ollaan valittukin Klarnan tili. Ei varmana kyllä valittu, vaan ihan tavallinen lasku. Klarna ei suostunut tätä korjaamaan, mutta antoivat sentään laskun tiedot, että sen laskun pystyi maksamaan. Asiakaspalaute oli mielestäni töykeää ja pelkkää Klarnan tilin promoa, siitä miten hyvä ja käytännöllinen se on.

Paras odotti viime viikolla kun tilasin pitkästä aikaa Discshopilta leffoja ittelleni ja ihmettelin että miten laskussa ei olekkaan miun nimeä, vaan perheenjäsenen, jolle tilasin kokonaan toisesta kaupasta. Laitoin palautetta Klarnaan, jossa asiaa ei edes ymmärretty. Discshop tunnusti ongelman, että tiedot on menneet ristiin jotenkin ja jossain, mutta ehti siinä sivussa kadottaa kertyneet bonustasot tykkänään, eikä suostu korjaamaan sitä ennalleen. Sotkivat varmaan myös miun asiakasnumeron nyt uuteen tiliin, hävittäen miun oikean jonnekin bittiavaruuteen.

Kummastakaan paikasta ei ole kuulunut nyt mitään vastausta kun kerroin miten asiat on ja Discshopin yritys palauttaa kadonneet bonukset ei toiminutkaan. Pitäisiköhän vielä laittaa palautetta onnettomasta asiakaspalvelusta?

^

Minä puolestaan valitsin ostokselleni vuoden korottoman osamaksun, tulikin kertalasku ostoksesta ja vieläpä siten että eräpäivään ei ollut kuin muutama päivä, asiakaspalvelu oli töykeää, väitettiin että olin valinnut kertalaskun.

En ollut.

Sovittiin että maksan laskusta pienen summan ja loppuosa ostoksesta siirtyy 12kk korottomalle osamaksulle.

Ei siirtynyt vaan korolliselle klarna-tilille, PERKELE!

En tämän enempää jaksanut asiasta vääntää, minä vittu maksan joka saatanan erästä ensin käsittelykuluja sen vajaa 4 euroa ja korkoa 10 euroa, sekä lyhennän velkaa, mutta tämän loppuun maksettuani en enää klarnan kanssa asioi!

Klarnalla on vaikeuksia päivittää tietoojaan mitä palautuksiin tulee, että joko tieto palautuksesta ei kulje kaupasta Klarnaan.

Miulla sattu jännä tapaus, että piti yhdelle perheenjäsenelle ostaa koneenosa hänen tiedoilla ja lupasin että saa käyttää miun mailia kun on sitä ikäkalibeeria että sähköpostit ja netti nähdään lähes täytenä turhuutena. Laskutus Klarnan kautta ja lasku valitiin. No, osa tuli ja Klarnalta viesti, että ollaan valittukin Klarnan tili. Ei varmana kyllä valittu, vaan ihan tavallinen lasku. Klarna ei suostunut tätä korjaamaan, mutta antoivat sentään laskun tiedot, että sen laskun pystyi maksamaan. Asiakaspalaute oli mielestäni töykeää ja pelkkää Klarnan tilin promoa, siitä miten hyvä ja käytännöllinen se on.

Paras odotti viime viikolla kun tilasin pitkästä aikaa Discshopilta leffoja ittelleni ja ihmettelin että miten laskussa ei olekkaan miun nimeä, vaan perheenjäsenen, jolle tilasin kokonaan toisesta kaupasta. Laitoin palautetta Klarnaan, jossa asiaa ei edes ymmärretty. Discshop tunnusti ongelman, että tiedot on menneet ristiin jotenkin ja jossain, mutta ehti siinä sivussa kadottaa kertyneet bonustasot tykkänään, eikä suostu korjaamaan sitä ennalleen. Sotkivat varmaan myös miun asiakasnumeron nyt uuteen tiliin, hävittäen miun oikean jonnekin bittiavaruuteen.

Kummastakaan paikasta ei ole kuulunut nyt mitään vastausta kun kerroin miten asiat on ja Discshopin yritys palauttaa kadonneet bonukset ei toiminutkaan. Pitäisiköhän vielä laittaa palautetta onnettomasta asiakaspalvelusta?

Hei,

Harmillista kuulla, ettei tilauksesi Klarnan kautta ole sujunut niin kuin odotit ja sait Klarna Tilin Klarna Laskun sijaan.
Tavoitteenamme on luoda helppoja ja turvallisia maksutapoja ja siten toivoisinkin sinun olevan meihin uudelleen yhteydessä niin voimme katsoa asiaa tarkemmin ja selvittää tilannetta parhaamme mukaan.
Meille voit kirjoittaa sähköpostia osoitteeseen palaute@klarna.fi.

Ystävällisin terveisin
Kaisa
Klarnan Asiakaspalvelu

[QUOTE="vieras";28919364]^

Minä puolestaan valitsin ostokselleni vuoden korottoman osamaksun, tulikin kertalasku ostoksesta ja vieläpä siten että eräpäivään ei ollut kuin muutama päivä, asiakaspalvelu oli töykeää, väitettiin että olin valinnut kertalaskun.

En ollut.

Sovittiin että maksan laskusta pienen summan ja loppuosa ostoksesta siirtyy 12kk korottomalle osamaksulle.

Ei siirtynyt vaan korolliselle klarna-tilille, PERKELE!

En tämän enempää jaksanut asiasta vääntää, minä vittu maksan joka saatanan erästä ensin käsittelykuluja sen vajaa 4 euroa ja korkoa 10 euroa, sekä lyhennän velkaa, mutta tämän loppuun maksettuani en enää klarnan kanssa asioi![/QUOTE]

Hei,

Pahoittelen, että Klarna Laskusi kanssa on ollut ongelmia ja että olet kokenut asiakaspalvelumme töykeäksi.
Mielelläni katsoisin laskuasi ja tapaustasi tarkemmin, selvittääkseni mahdollisia epäkohtia.
Halutessasi voit olla minuun yhteydessä sähköpostitse osoitteessa palaute@klarna.fi.

Ystävällisin terveisin,
Kaisa
Klarna Asiakaspalvelu

Yhteistyössä