Onko muilla ollu loppuraskaudesta tällaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Mulla ei ole missään muussa raskaudessa ollu näin :o , eli mulla on koko ajan lievä pahoinvointi päällä. Ei suoranaisesti oksennuta ja pystyn syömään, mutta ällöttää kaikki ruoka. Ja sitten tää toivoton väsymys ja voimattomuus. Ihan kuin alkuraskaudesta :o ! Kaikki kuitenkin hyvin mitä neuvolassa tutkivat. Perjantaina viimeks kävin ja hb 130 ja verenpaineetkin tosi hyvät. Pissa ok. En vaan huomannut kysyä neuvolassa tästä olosta mitään. Viikkoja on nyt 35+3.
Mulla neuvolassa terkka on myös kätilö ja tutki perjantaina kohdunsuunkin. Kanavaa oli jäljellä 1½cm ja kohdunsuu pehmeä. Vauva alhaalla ja ilmeisesti kiinnittynyt.

Onko teillä muilla ollut samaa?

Samat oireet koko ajan, nyt rv 37. Kohdunsuu 3cm auki ja suppailee siihen malliin, että vois tulla lähtö, mutta ei oikeasti tällä ololla jaksais edes ajatella synnytystä...

Täältä löytyy, oksettaa lähes koko ajan. Ihan hirveä väsymys ja sitä myöten myös voimattomuus. Tosin, minua on oksettanut koko raskauden ajan, olo on vähän vaihtanut muotoaan, mutta tuota termiä on ollut paras käyttää, koska on parhaiten kuvannut olotilaa. Mutta nyt oksetusolo on viimeisen parin viikon aikana voimistunut ja olisi jopa ihanaa oksentaa, kun tuntuu, että voisi auttaakin, mutta mitään ei tule, ei, enkä väkisin rupea sormia kurkkuun työntämään, siitä minusta ei ole. Mutta juu, "kivaa" on, p#¤%&, tämä loppuraskaus!!! Ja kun iski vielä flunssa, nenä aivan tukossa, lihaksia särkee ja päätä, niin olo on suorastaan "maaginen", ei voi enää muuta kuin nauraa :laugh: Tuo oksetusolo saattaa tosiaan joillakin lisääntyä loppuraskautta kohden, ja väsymyshän on ihan yleistä, joten tsemppiä vain ja yritetään jaksaa! :hug:

Ai niin, meikullakin arvot kohillaan eli siitä tämä olitila ei johdu, eli esim. hb on 142, verenpaine ehkä vähän koholla verrattuna normaaliin, alapaine oli illalla 80, mutta ei siis ylihälyttävä, pissa kuitenkin ok. Ja rv on tänään 39+2.

Mulla on muuten tullut joka raskaudessa sama huono olo takaisin. Nyt vain viime yöstä asti myös pakki sekaisin. Mä en jaksaisi lähteä synnärille tällä ololla...

Onhan täällä näköjään kohtalotovereita. Siks vaan ihmettelen, kun ei aiemmista raskauksista tällaisia oireita ole ollut ja nyt ei ole mitenkään hirveesti viikkojakaan vielä :/ . "Ihanaa", kun pitäis jaksaa jouluakin laittaa... Tän olon takia toivois että syntyis jo, mutta viikkojen puolesta toivoo ettei tosiaankaan vielä synny. Eihän tässä enää vauvalla mitään hätää olo, mutta parempi on kasvaa vielä masussa.

Yhteistyössä