Onko muilla näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minulla on kolme itseäni nuorempaa sisarusta ja ostamme usein lahjoja kimpassa. Esim. äitienpäivänä, isänpäivänä, jouluna vanhemmillemme ja jos mennään vaikka serkun rippijuhliin niin se lahja hankitaan yhdessä jne.

Ja siis mielestäni hyvä systeemi. Näin saamme ostettua jotain arvokkaampaa aina eikä niin, että jokainen miettisi jotain ja tulisi ostettua sitten vähän mitä sattuu.

Mutta kun se menee niin oikeastaan aina, että minä mietin mitä ostetaan ja käyn ostamassa sen. Ensin soitan kierroksen kaikille, että sopiiko tälläinen lahja ja hintaa olisi kutakuinkin tämän verran. Sitten kun se on ostettu niin saan taas ilmoittaa toisille summan, jotta voivat maksaa minulle.

Joskus ottaa päähän.

meillä sama homma ja monesti käy niin,että joku sisaruksista ei "muista" maksaa osuuttaan.Ottaa päähän välillä.
Jos en hommais lahjaa muiden puolesta,niin tokkopa ostaisivat sitten äidille mitään.Ja mua sitten harmittais äidin puolesta,joten kai tätä on vaan jatkettava...

tjaa... meillä on vähän sama systeemi... Tai jos kolmistaan ostetaan lahja niin se on usein isosisko joka sen hankkii, mut yhtälailla mä osallistun suunnitteluun... Jos taas veljen kanssa ostetaan yhdessä lahjaa niin se menee just noin ku sun tapauksessa...

Tuohan on tosi hyvä juttu. Onhan se oma hommansa käydä lahja hakemassa, mutta eihän niitä niin monta kertaa vuodessa tarvii hakea kuitenkaan? Pyydä vaikka sitten sisaruksilta hieman ekstraa, jotta saat bensakulut korvattua.

muoks. Jos kovin rupee kyllästyttään niin ostaisin lahjan vain omasta puolestani :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
meillä sama homma ja monesti käy niin,että joku sisaruksista ei "muista" maksaa osuuttaan.Ottaa päähän välillä.
Jos en hommais lahjaa muiden puolesta,niin tokkopa ostaisivat sitten äidille mitään.Ja mua sitten harmittais äidin puolesta,joten kai tätä on vaan jatkettava...

No niinpä. Etenkin toinen veljeni on sellainen, että jos en ole vain viitsinyt ottaa mitään yhteyttä niin soittaa tyyliin päivää ennen että "mitä me ollaan ostettu äidille/isälle". Eli olettaa aina, että on ostettu. Muutenkin lahjojen osto hänelle sellaista pakkopullaa ja monesti ei edes kiinnosta mitä on ostettu ja kysyy vain, että paljonko hän on velkaa.

Toinen veljeni ja siskoni sentään miettivät niitä lahjoja tarvittaessa kanssani.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Tuohan on tosi hyvä juttu. Onhan se oma hommansa käydä lahja hakemassa, mutta eihän niitä niin monta kertaa tarvii hakea kuitenkaan? Pyydä vaikka sitten sisaruksilta hieman ekstraa, jotta saat bensakulut korvattua.

No kyllä tuntuu, että niitä yhtenään saa olla ostamassa. Kyllä sitä kaikenlaisia kissanristiäisiä on taas ollut ja lahjoja on pitänyt ostella.

Mulla on kaksi siskoa ja yhteisiä lahjoja hankitaan vanhemmille. Valitettavasti meillä on kans sellainen tilanne, että lahjaprobleemat on mun hartioilla. En tiedä johtuuko se sitten siskojen ajattelemattomuudesta/laiskuudesta vai siitä, että kun oon kauan ollu perheen "lahjavastaava" niin he eivät oikein osaa olla omatoimisia ja tehdä aloitetta lahjan hankkimisesta. Mene ja tiedä. Asiasta oon kyllä joskus maininnut molemmille siskoille.

Alkuperäinen kirjoittaja kardemumma:
Mulla on kaksi siskoa ja yhteisiä lahjoja hankitaan vanhemmille. Valitettavasti meillä on kans sellainen tilanne, että lahjaprobleemat on mun hartioilla. En tiedä johtuuko se sitten siskojen ajattelemattomuudesta/laiskuudesta vai siitä, että kun oon kauan ollu perheen "lahjavastaava" niin he eivät oikein osaa olla omatoimisia ja tehdä aloitetta lahjan hankkimisesta. Mene ja tiedä. Asiasta oon kyllä joskus maininnut molemmille siskoille.

Niin minä huomaan, että jos joskus jostain syystä muiden pitää hankkia itse jotain niin se lahjan hankinta on ihan avutonta ja jää aivan viime tippaan. Mutta ehkä se on sitä, että jos lahjan hankinta on ns. pakkopullaa eikä siinä ole niin sitä antamisen iloa...

Sama homma toimii meilläkin. Isommissa jutuissa koko sisarusparvi ( meit on kymmenen ) osallistuu yhteen arvokkaampaan lahjaan ja joku on toimitsija ( yleensä minä :wave: ) joka kerää rahat ja ostaa lahjan. Pienemmissä juhlissa ostetaan pienemmällä porukalla ( esim nyt äitille kahden sisareni kanssa ) yhteinen lahja. Hyyväksi havaittu homma, vaikka JOSKUS rahoja saa vähä odotellakki..

Alkuperäinen kirjoittaja marceille:
Sama homma toimii meilläkin. Isommissa jutuissa koko sisarusparvi ( meit on kymmenen ) osallistuu yhteen arvokkaampaan lahjaan ja joku on toimitsija ( yleensä minä :wave: ) joka kerää rahat ja ostaa lahjan. Pienemmissä juhlissa ostetaan pienemmällä porukalla ( esim nyt äitille kahden sisareni kanssa ) yhteinen lahja. Hyyväksi havaittu homma, vaikka JOSKUS rahoja saa vähä odotellakki..

No minä olen tehnyt selväksi, että tarvitsen rahat heti. Muut työssäkäyviä ja minä kotihoidontuella. En ole onneksi joutunut niitä odottamaan. :)

Hassua muuten, mutta opiskeluaikana se olin myös aina minä joka hoiti kaikki luokan yhteiset asiat ja keräsi rahat, jos piti jotain kerätä tms. Mitä niitä nyt kaikkia olikin sitten aina. Enkä halunnut tätä hommaa itselleni (siinä oli melkoinen paimentaminen välillä) mutta opettaja päätti, että minä olen se vastuuhenkilö, koska tietää että hoidan asiat kuitenkin. Ärsyttävää oli kyllä.

Yhteistyössä