Onko muilla näin hankalaa 6-vuotiasta????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aikuisen ihmisen tehtävänä vanhempana on kestää lapsen tunnekuohut, eikä mennä niihin mukaan. tämä on perusasioita vanhemmuudessa.

Just. Kyllä minä ainakin vanhempana olen niin vajavainen että tulee väännettyä noiden lasten kanssa, oppiivathan siinä samalla että minäkin olen vaan ihminen. Meillä riidellään, sitten pyydetään anteeksi ja sovitaan ja rakastetaan.

Mutta onneksi täällä palstalla on näitä täydellisiä äitejä jotka aina rakentavasti keskustelee kullanmurujensa kanssa ja ovat kasvatuksen kuninkaita. :D

Kiitos näistä sanoista =) En edes yritä olla täydellinen äiti ja tottakai rakastan noita lapsiani olivat he kuinka ärsyttäviä tahansa ;-D

Maalaisjärjellä sitä pärjää ja muistaa vaan aina kertoa että lapsiaan rakastaa kaikesta huolimatta niin ihan tasapainoisia niistä kasvaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minä ainakin selittäisin asian kun toinen kysyy miksi?
Se tilanne, että vanhempi vaan vaikenee tai rupeaa tiuskimaan, ei ole omiaan luomaan suurempaa ymmärrystä tilanteeseen.

'Tottakai selitän miksi, mutta jos vastaan kerran niin tyttö vain jankuttaa kysymyksiään itsestään selviin juttuihin. Esim. tänään kysyi, että "äiti, miksi ei voi hiihtää...." Tietää vastauksen ja sanoinkin, että nyt on kesä ja ei ole lunta, joten ei voi hiihtää...

Tuleekohan mun lapsista kieroonkasvaneita, koska mulle tuli heti mieleen vastata, että "Kyllä sä hiihtää voit, luisto vaan ei ole ihan paras mahdollinen.":D

Eli auttaisko homman vetäminen huumoriksi silloin, kun tyttö selvästi vain huvikseen esittää tyhmää?