Onko muilla mies ollut aina mukana ultrissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Meillä oli esikoisen kohdalla molemmissa ultrissa mukana, neuvolassa ei kertaakaan tai no ihan loppuaikoina kyllä kuskas mut neuvolaan, mutta ei tullut sinne vastaanotolle mukaan vaan jäi istuskelemaan odotustilaan.

Tällä kerralla jää sitten ainakin eka ultra mieheltä väliin töiden takia ja joudun ottamaan isäni mukaan tai no ei se sinne ultraan mukaan tule, vaan joutuu kuskaamaan mut äippäpolille, kun en muuten sinne pääse.

Rakenneultrassa on ollu jokaisen kohdalla mukana, muissa ei. Ei yksinkertaisesti ole oikein helppoa ja hyvää mahdollisuutta järjestää niin, että pääsisi joka kerta mukaan. Nyt viimesessä neuvolassa kun oli mukana, niin kattovat ultralla, miten päin vauva on.

On ollut mukana ultrissa. Normi neuvolakäynneillä ei tainnut olla kuin yhdellä.

Mä olin tokasta alkuraskauden ultrassakin jo viikolla 10 kun miehen armeija alkoi heti tuon jälkeen ja halusi kuitenkin nähdä tulokkaan ennen sitä.

Kahden ekan lapsen np-ultrassa oli, neuvolan ultrissa ei. Kolmannen kohdalla ei ole ollut missään ultrassa (on hoitanut sillä aikaa muita lapsia). En näe välttämättömäksi, että mies aina mukana olisi, miksi pitäisi?

Harvoin oli. Olisko np ja rakenneultrissa on ollu, mutta mulla on tullu niitä niin paljon ettei siellä välillä ois itekää jaksanu ravata. Yhdessä kuopuksen käännössä oli esikoisen kummitäti mukana, loput "ylimääräset" oon ollu yksin. Synnytyksiin mies sitten tuli, mutta käynnistettyyn vasta kun alkoi tapahtua. Neuvolassa on ollu kerran tai kaks.

Ei mun mies sellasta sorttia et mukaan hinkuis. Ei tainnu olla yhdessäkään. Sil oli töitö, ja ei sitä muutenkaan hirveesti kiinnostanu sikiötä epäselvästi tiirailla. Sanoi, et ehtii ihmetellä sit, ku on maailmassa.

Höh, eihän elämä siihen kaadu, ettei mies pääse ultraan, mutta kyllä se minusta on ollut aina tärkeää. Yhdessähän sitä lasta odotetaan.

Meillä mies oli ekassa odotuksessa melkein aina mukana neuvolassa ja aina ultrissa. Tokassa odotuksessa ei tainnut käydä kertaakaan neuvolassa mutta ultrissa oli mukana.

Molemmissa raskauksissa oli mukana ultrissa, jotenkin se oli itsestäänselvää. Mutta kerran kävi neuvolassa esikoista odotellessa. Mutta ei kyllä toista kertaa tarvinnut tulla. Meillä ainakin neuvolan täti jätti miehen huomiotta kokonaan, suuntasi kaiken keskustelun mulle. Mullekin tuli tosi vaivautunut olo mieheni puolesta. Se kun ajatteli että kun kerta joka paikassa toitotetaan sitä miten hienoa on kun mies osallistuu raskauteen niin neuvolassa varsinkin dissattiin täysin...
Oli vähän tökeröä sen tädinkin puolelta....

Meillä kävi mukana esikoisen neuvoloissa ja ultrissa, nyt on usein esikoisen kanssa kotosalla, kun meno niin vauhdikasta jos mukana.. :) Mut noi alkuvaiheen ultran ja rakenneultran oli mukana tässäkin, siksi aikaa saatiin vanhempi hoitoon. On ollut kyllä ihan kiva, et pääsee jakamaan tätä odotusta.

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Molemmissa raskauksissa oli mukana ultrissa, jotenkin se oli itsestäänselvää. Mutta kerran kävi neuvolassa esikoista odotellessa. Mutta ei kyllä toista kertaa tarvinnut tulla. Meillä ainakin neuvolan täti jätti miehen huomiotta kokonaan, suuntasi kaiken keskustelun mulle. Mullekin tuli tosi vaivautunut olo mieheni puolesta. Se kun ajatteli että kun kerta joka paikassa toitotetaan sitä miten hienoa on kun mies osallistuu raskauteen niin neuvolassa varsinkin dissattiin täysin...
Oli vähän tökeröä sen tädinkin puolelta....

Mulla on samanlaisia kokemuksia. Sairaalassa ultrissa aina lääkäri puhuttelee myös miestä ja "ottaa" miehen mukaan, mutta neuvolassa ihan kuin miestä ei olisikaan. :|

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
ja elämä kaatuu kun mies ei tule mukaan? Voi luoja. ota kuule isäs synnytykseen mukaan jos niin pelottaa

Ei se elämä kaadu, eikä minua todellakaan pelota. Ainut ikävä tässä on se, että joudun pyytämään isäni kuskiksi ja se saa sitten odotella siellä autossa sen aikaa mitä mulla siellä menee ja tuntien paikan niin ainahan ne on myöhässä. Saa toi esikoinen lähteä mukaan ja voi sitten vaarin kanssa ulkoilla siellä sen aikaa mitä mulla menee.

Lähes jokasessa neuvolakäynnissä ollu(paitsi niissä turhimmissa) kun nyt lopussa niitä on kerran viikossa ja katotaan vaan paino ja muuta ei niin tärkeää:D
Kaikissa ultrissa on ollut. Meistä se kuuluu mennä niin kun on miehenkin lapsi, mutta tämäkin vain meidän mielipide :) Kukin tyylillään.

Musta on ihanaa kun on niin aktiivisesti jo nyt mukana...

Meillä mies halusi kuulla sydämen jumputuksen neuvolassa. Ja muutenkin sillä oli aina kaikenlaista kyseltävää. Mun mielestä miehen mukanaolo neuvolassa oli aika turhaa, mutta itse halusi olla täysillä mukana odotuksessa, mikä oli tietty ihanaa.

Tokassa odotuksessa ei tainnut olla enää niin innoissaan siitä raskauspuolesta ja jonkun täytyi hoitaa esikoista mun neuvolakäyntien aikana.

Kahdella neuvolakäynnillä tais olla mukana ja sitten muutamassa ultrassa. (np- ja rakenne ja pari muuta). Tuli aina kun vaan opiskeluilta ehti ja mulla oli siis noita ultria 3-4 viikon välein, kun seurasvat virtauksia.

ei oo ollu yhdessäkään mukana 3lasta on ollu töissä,mä oon pitäny sitä mun omana juttuna jännä mennä sinne ja kattoo monta siellä on ja kaikki ne muut jutut siinä. sisko oli viimeks mukana np ultrassa.

Yhteistyössä