onko muilla miehet paljon lasten kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti
Meillä mies on paljon lasten kanssa. Ihan omasta tahdostaan touhuilee ja vie heitä eri juttuihin.
Minulla on ystävä, jonka mies ei millään koe pärjäävänsä kahden tyttönsä kanssa, joten äiti ei voi/ saa mennä koskaan mihinkään yksinään :(
 
onnellinen äiti
mies viettää niin paljon aikaa lasten kanssa kuin töiltään pystyy. valitettavasti tekee pitkää päivää, mutta hoitaa sitten vaikka lasten iltahommat kotiin tullessaan ja lukee heille ja höpöttelee. ottaa myös lapsia mielellään mukaan vaikka kaupoille, uimaan tai kyläilemään. viimeksi vietti koko viikonlopun mökillä lasten kanssa keskenään. :) meillä lapset 1v10kk, 4v ja 7v.
 
Minttu
Ap:lle tiedoksi, että nää on sen luokan kysymyksiä, että tällä palstalla kaiki hehkuttaa kuin hyvä mies niillä on, kuinka paljon se viettää lasten kanssa aikaa ja kuin antaa vaimolle omaa aikaa ihan kuinka paljon vaan.

Eli lue harkiten.

 
Meillä ei mies kerkiä paljoa olemaan lasten kanssa.Iltasin jos on kotona ottaa tuon isomman ulos hommiin kanssaan.Koittaa kovasti järjestää aikaa lapsilleenkin sekä vaimolleen.Viikonloppusin ollaan sit viikon edestä yhdessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Ap:lle tiedoksi, että nää on sen luokan kysymyksiä, että tällä palstalla kaiki hehkuttaa kuin hyvä mies niillä on, kuinka paljon se viettää lasten kanssa aikaa ja kuin antaa vaimolle omaa aikaa ihan kuinka paljon vaan.

Eli lue harkiten.
Ei se niin mene. Tää on vaan sellainen ketju et tähän vastaa vaan ne (eli siis me ) joiden puoliso todella viettää aikaa lastensa kanssa.
 
Mies on paljon töissä, mutta on kyllä tyttöjenkin kanssa. Ja pääsen ihan kivasti jumppiin, lenkille ja ratsastamaan.... kunhan vaan ollaan asiasta sovittu. Mutta on hän ihana isä tytöille, nytkin isomman kanssa retkeilemässä.
 
Isä on mielellään lasten kanssa kotosalla puuhastelemassa arjen iloisia ja vähemmän iloisia asioita. Mutta mihinkään pidemmälle on aika nihkeä lähtemään heidän kanssaan. ehkä metsäretkille ja pyöräilemaan ja uimaan jne. Toki siihen viakuttaa myös se että yleensä kun mä olen poissa kotoa, on mulla mukanani myös perheen ainoa moottoroitu kulkupeli.
 
on paljon! oli juuri kesän vanheimpainvapaalla+isäkuukauden!..nyt iltaisin kun tulee töistä..ja viikonloppuisin.viikonloppuisin on monesti yksin lasten kanssa kun mulla saattaa olla pitkät päivät töissä!
 
No sen ajan kyllä mitä kotona on. Toisaalta kyllä tekee aika paljon kouluhommia, mut lähinnä iltaisin, ku lapset jo nukkuu ja töissäkin käy lisäksi.. Eli kun ei muuta pakollista tekemistä, ni puoliks menee hommat lasten kans. :)

Niin ja pari kertaa viikossa on yksin lasten kans, ku mä käyn jumpassa.
 
Meillä mies on lasten kanssa aina kun se on mahdollista, enemmän toki esikoisen kanssa jonka kanssa voi jo jotain touhutakin, mutta saa vauvakin jo huomiota ja pääsee hassuttelemaan isin kanssa :heart:
Leikkivät roolileikkejä, pelaavat palapelejä+muita pelejä, värittelevät ja piirtävät, maalailevat vesiväreillä, laittavat ruokaa, käyvät kaupassa, leikkivät pikkueläimillä, "riehuvat", pesevät yhdessä hampaat, käyvät pesulla yhdessä, siivoavat yhdessä... =) Esikoinen pääsee noihin kaikkiin juttuihin jo mukaan. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Liian vähän mies on lasten kanssa, kiitos työaikojensa.
Mutta joka päivä edes hetken aikaa kuitenkin, vapaapäivänään (jos sellainen on) ja viikonloppuaamuisin enemmän.
Meillä on vähän samoin. Mies opiskelee ja työskentelee sen ohella, mutta onneksi aamuisin voi viettää aikaa lasten kanssa (joskus myös iltaisin) ja myös viikonloppuisin, jolloin mä pääsen ostoksille tms.
 
Innokkuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta meillä on periaate että kaikki yhteiset kulut puoliksi. Siihen kuuluu niin yhteiset ostot, kotityöt ja oma rakas kullanmuru. Ja oma vapaa-aika on meidän taloudessa kallisarvoinen tavara...

Eli miehellä on velvollisuuskin olla kaksin lapsen kanssa ihan joka ikinen päivä. Mies ei oikein osaa lähteä aina kaksin pojan kanssa ulos (joskus vaan survon ne ovesta pihalle), mutta ulkona ollessa leikkii ja pelaa pojan kanssa. Sisällä noilla kahdella on oikein hyviä leikkejä kahdestaan. Vaikka minä kehitän askartelua tms, niin perusleikkien keksimisessä mies on ihan mainio. Vaikka välillä ukko nutisee, niin kuulemma yhteinen aika on kuitenkin kivaa.

Sellaista vaihtoehtoa ei mun kanssa naimisissa ollessa ole, että mies ei lastenhoitoon osallistuisi :LOL:
 

Yhteistyössä