Onko muilla hankaluuksia saada lapsi nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Esikoinen on nyt 2,5v ja lähes jokainen ilta on yhtä taistelua. Joinain iltoina poika käy suht helposti nukkumaan, mutta silloinkin minun pitää olla vierellä ja hieman pitää kiinni, mutta sitten on iltoja jolloin vaan riehuttaisiin ja pyörittäisiin ja minun pitää ottaa poika kunnolla kainaloon ja pitää "väkisin" sitä siinä. Hetken huutaa ja sitten on valmis käymään nukkumaan.
Sitten kun nukahtaa niin nukkuu kyllä aamuun asti, mutta se nukahtaminen on aina ollut tuolle vaikeaa. Ihan vauvasta asti illat ovat olleet vaikeita.

Nuoremman kanssa illat ovat ihan lastenleikkiä, sen vaan pistää sänkyyn ja sammuttaa valot, niin sinne se nukahtaa hetken päästä.

Kauankohan tuota taistelua tuon esikoisen kanssa kestää, pitääkö mun vielä kouluiässäkin se nukuttaa.

Varmaan pitää. Meillä on samanlainen esikoinen (siis sen suhteen, että tarvii nukutuksen), mutta illat eivät ole taistelua, koska olemme ottaneet asenteen, että lapsi tarvitsee nukutuksen ja vieressä "nukutaan", kunnes nukahtanu. Nukkuu omassa sängyssään meidän huoneessa. Eli iltataisteluja ei ole, se on mukava hetki kaikille, luetaan iltasatuja ja jutellaan, lapsi 3,5v

[QUOTE="vieras";23122433]Varmaan pitää. Meillä on samanlainen esikoinen (siis sen suhteen, että tarvii nukutuksen), mutta illat eivät ole taistelua, koska olemme ottaneet asenteen, että lapsi tarvitsee nukutuksen ja vieressä "nukutaan", kunnes nukahtanu. Nukkuu omassa sängyssään meidän huoneessa. Eli iltataisteluja ei ole, se on mukava hetki kaikille, luetaan iltasatuja ja jutellaan, lapsi 3,5v[/QUOTE]

Meillä on nyt pari kertaa käynyt niin, että olen itse nukahtanut ennen lasta ja havahtunut vähän ajan päästä siihen, että lapsi ei olekaan mun vieressä vaan leikkii toisessa huoneessa.

Mun 1v7kk on muuten samanlainen kuin ap:n lapsi, välillä se singahtaa kuin vieteri ylös uudelleen ja uudelleen. Väsynyt kuin mikä, mutta ei osaa rauhoittua maate. Pieni hetki kainalossa puoliväkisin tuo riehumiseen katkon ja muutamassa minuutissa tulee sikeä uni, jota riittää läpi yön aamuun asti.

[QUOTE="jojo";23122720]Mun 1v7kk on muuten samanlainen kuin ap:n lapsi, välillä se singahtaa kuin vieteri ylös uudelleen ja uudelleen. Väsynyt kuin mikä, mutta ei osaa rauhoittua maate. Pieni hetki kainalossa puoliväkisin tuo riehumiseen katkon ja muutamassa minuutissa tulee sikeä uni, jota riittää läpi yön aamuun asti.[/QUOTE]

Aika väsyttävää joka ilta tapella nukkumisen kanssa, kun toista ihan selvästi väsyttää, mutta millään ei halua antaa unelle valtaa.

Meillä ei ole kummankaan kanssa käyty minkäänlaisia taisteluita.
Iltasatujen jälkeen lapsi on saanut lueskella jonkin aikaa kirjoja omassa sängyssään, ja sitten lapsi on joko nukahtanut kirja naamalle tai sammuttanut itse tai vanhempien pyynnöstä valot ja ruvennut nukkumaan.

meidän 3v duracell-tyttö ei riehu tai huuda, ainakaan kovin usein :D , mutta on suunnattoman vilkas ja rauhaton. Ei meinaa sänkyyn rauhoittua millään paikalleen eikä se uni sitten tule kun koko ajan pyörii ja hyörii ja touhuaa. Kerran laskin mielessäni että taisi hurjat viisi sekuntia olla ihan paikallaan välillä...

ootko koittanu laittaa vähän aikasemmin nukkumaan? jos ei menisi ihan yliväsyneeksi.

meidän 3v duracell-tyttö ei riehu tai huuda, ainakaan kovin usein :D , mutta on suunnattoman vilkas ja rauhaton. Ei meinaa sänkyyn rauhoittua millään paikalleen eikä se uni sitten tule kun koko ajan pyörii ja hyörii ja touhuaa. Kerran laskin mielessäni että taisi hurjat viisi sekuntia olla ihan paikallaan välillä...

ootko koittanu laittaa vähän aikasemmin nukkumaan? jos ei menisi ihan yliväsyneeksi.

Joo ei onnistu, samanlainen härdelli se on riippumatta siitä monelta sitä mennään nukkumaan.

Meillä on aika lailla saman kuuloista iltahärdelliä, poika 1v9kk. Paitsi että ei sitten nukahdettuaankaan nuku läpi yötä vaan heräilee. Valitettavasti en osaa auttaa, mä alan ajatella, että "kaikki" on jo kokeiltu ja ei tähän muu tepsi kuin aika.

meil on 2,5v tyttö jonka nukkumaan saaminen on ihan tuskaa. Neiti lopetti päikkärit kun otettiin tutti pois ja nyt hän herää 8-9 aikaan, päiväl alkaa kiukutella ku väsyttää mut ei toivoakaan et sais nukkumaan sit joskus 18 aikaan nukahtaa sohvalle ja herää 20-22 aikaan ja kukkuu sit hereillä viel puolen yön aikoihin eikä auta silittelyt eikä kirjojen lukeminen neiti vaan huutaa et ei halua nukkua. Viereen yleensä sit lopulta nukahtaa vaik yrittää siitäki karkuun. Mein poika melkein 1,5v viedään omaan sänkyyn ja sanotaan hyvää yötä ja sinne hän nukahtaa, ei mitää ongelmaa.

meil on 2,5v tyttö jonka nukkumaan saaminen on ihan tuskaa. Neiti lopetti päikkärit kun otettiin tutti pois ja nyt hän herää 8-9 aikaan, päiväl alkaa kiukutella ku väsyttää mut ei toivoakaan et sais nukkumaan sit joskus 18 aikaan nukahtaa sohvalle ja herää 20-22 aikaan ja kukkuu sit hereillä viel puolen yön aikoihin eikä auta silittelyt eikä kirjojen lukeminen neiti vaan huutaa et ei halua nukkua. Viereen yleensä sit lopulta nukahtaa vaik yrittää siitäki karkuun. Mein poika melkein 1,5v viedään omaan sänkyyn ja sanotaan hyvää yötä ja sinne hän nukahtaa, ei mitää ongelmaa.

Meillä nukutaan päiväunet, mut yleensä 16-19 välillä, kun aiemmin tuota ei saa yleensä nukahtamaan ja nukahtaa itsestään tuohon aikaan, eikä toivoakaan että saisin pidettyä hereillä. Joskus kun huomaan iltapäivällä että on selvästi väsynyt niin jätkä vaan syliin ja "väkisin" pitää sitä siinä, niin hetken huudettuaan nukahtaa.

Meillä on aika lailla saman kuuloista iltahärdelliä, poika 1v9kk. Paitsi että ei sitten nukahdettuaankaan nuku läpi yötä vaan heräilee. Valitettavasti en osaa auttaa, mä alan ajatella, että "kaikki" on jo kokeiltu ja ei tähän muu tepsi kuin aika.

Meillä samanikäinen poika, ja samanlaista, eli nukahtaminen on vaikeaa kun tappelee unta vastaan kaikin voimin vaikka olisi kuinka väsynyt. Pakko olla vieressä kunnes nukahtaa, muuten alkaa huutaa täyttä kurkkua, tosin tässä on jo kehittynyt sen verran että joskus nukahtaa jo itsekseenkin, ehkä kerran pari viikossa. Muun lisäksi heräilee kitisemään yöllä, noin 1-4 kertaa yleensä. On allergioita jotka aiemmin aiheuttivat heräilyä jopa vartin välein öisin. Nyt on allergiat hanskassa, mutta silti on nukkuminen hankalahkoa.

Yhteistyössä