hhmm
Eilen alkoi 11 v tytöllä ja ei halunnut missään nimessä mennä kouluun. Mulle oli ok niin ettei mennyt.
Niin mäkin ajattelin etukäteen ... hän oli kuitenkin niin huonovointinen eilen illalla ja kipeä että oli selvä asia ettei tarvii mennä. Jospa ei aina ois tuollainen olo hällä menkkojen aikaan.Vaippa housuun ja menoks vaan.
auts tuo uimakilpailuun pakottaminen... mun äiti oli hyvin vaisu menkkojen suhteen eikä niistä juurikaan voinut jutella. Oli ihan kamalaa kun ne alkoi ja olin myös vuosia todella kipeänä mutta äidille en voinut asiasta kertoa, nielin vaan särkylääkkeitä menemään sen minkä ehdin. Oman tyttären suhteen oon ollu avoin ja ymmärtäväinen, korostan että olen olemassa häntä varten ja että menkkoihin liittyvät asiat ovat luonnollisia ja kaikesta saa kysyä ja kaikkea saa ihmetellä.Alkuperäinen kirjoittaja Äiti seiskanelonen;29635244:Voihan sitä menkkoihin liittyä muutakin kuin kipu. Itse ainakin pyörtyilin kun oli niin runsaat vuodot. Särkylääke ei siihen auttanut. Ja ihan yhtä nuorena alkaneet (11v) ja muistan kun mummo tajusi asian (usein siellä öitä) niin alkoi kauhistelu, että miten voi noin nuorella tytöllä olla jo kuukautiset. Kyllä se sillä hetkellä hävetti Onneksi äiti palautti mun itseluottamuksen
Ala-asteella vielä kokemus, että rehtori pakotti mut osallistumaan johonkin uimakilpailuun ja mulla oli silloin juuri menkat. En tietenkään voinut sille kertoa sitä silloin ja oli aika hirveä tilanne ja mietin etten mene kouluun enää ollenkaan ikinä. Että olkaa ymmärtäväisiä
Riippuu tosi paljon tytöstä ja menkoista. Mulla oli niin hirveet menkkakivut teininä että huusin kivusta, ei auttanu särkylääkkeet aina.Lisäksi oksettava olo, väsymys, lämpöily, epämiellyttävä olo jne herkkä fiilis. Kyllä hyvinkin antaisin olla kotona sen ekan päivän.Vaippa housuun ja menoks vaan.
Voi voi, ei sitä kannata pelätä. Sidettä voi ehkä varalta pitää repussa.Olen siis 10- vuotias tyttö ja pelottaa sairaasti menkkojen alku.
Eihän ne minulla välttämättä lähiaikoina alakkaan, mutta pelkään sitä siltikin
Äiti varmaan haluaisikin juhlia, mutta enpä usko, että se 11-vuotias!On hieno asia että tyttö kehittyy. Sitä ei ainakaan yhtään pitäisi häpeillä, päinvastoin. Järjestäkää vaikka juhlat, parempi niin kuin että asiaa arastellaan.