Onko muiden n. 1-vuotiailla päiväunille nukahtaminen vaikeaa? Siis heille jotka nukkuvat sisällä päikkärit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Meillä nukuttiin vielä viime kuukausiin asti parvekkeella, mutta se niin kuuma aurinkoisella säällä, että piti siirtyä sisälle nukkumaan. Muutaman hankalan hetken jälkeen se jo onnistuikin tosi hyvin ja unille meni oli jo noin 1 kk ajan suht helppoa. Mutta nyt ei meinaa alkaa nukkumaan ollenkaan vaikka väsynyt on, huutaa vaan. Syliin tai viereen ei nukahda kun on tottunut iteksiään nukahtamaan. Yöunille nukahtaa suht helposti.

Mitä tässä voisi tehdä ja kuinka kauan sängyssä pitää ennen kuin ottaa pois.. muita vinkkejä tai kokemuksia myös kiitollisena kuuntelisin!!

Nukkuu yöunet noin klo 20-6.30-7, nykyään herää yleensä kerran ja tutilla jatkaa unia.

Päiväunet klo 11.30-13.

meillä kyllä noi päikkärit ottaa hyvin sisällä,hetken touhuu sängyssä ja sitten nukahtaa.nyt vaan iltaisin ei enää nukahdakaan helposti,tiedä sitten onko liian valoisaa vai mitä.kai tuo liikkumisen ihanuus vie sitten unetkin eikä malttais nukahtaa...

Meillä on tyttö vaan harvinaisen sitkeä sitten... väsyttää ja väsyttää, mutta ei halua nukkua. Huutaa ja itkee ja haukottelee ilman mitään kontrollia. Rauhoittuu toki jos otan pois tai sylissäkin, mutta ei nukahda siihen. ITku alkaa uudelleen kun lasken taas hetken päästä sänkyyn. Ihme että tätä ongelmaa ei ole yöunille mentäessä... koputan puuta ettei tulekaan.

Meillä tuo 1v4kk nukahtaa sisälle päikkäreille ainoastaan rinnalle... :ashamed:
Yleensä nukkuu ulkona vaunuissa päikkärit, mutta nyt kun minä olin kipeä ja mun oli nukuttava samaan aikaan, niin nukutin pojan sisälle. Ja tosiaan ei se muuten nukahtanu ku tissille. :whistle:

Olen kokeillut tuota viereen nukuttamistakin, mutta ei ota onnistuakseen. Yrittää nousta vaan pois siitä tai sählää jotain muuta, on´kuitenkin tottunut siihen että iteksiään nukahtaa.

Noh, jospa tämä olisi taas niitä kuuluisia vaiheita ja joskus helpottaisi, vaikeentuakaan ei oikein voi.

Joskus on herännyt aamulla jo klo 6.30 ja päiväunille nukahtaa vasta klo 14... sitä väsymyksen määrää sitten.

vähän vaihtelee. nyt on kolmaspäivä menossa ilan tuttia ja ehkä senkin takia tuo nukahtaminen hieman kestää. mutta silti nukahtaa ja nukkuu kahdet päikyt joista pidemmät on n.3tuntia ja lyhyemmät on tunnin mittaiset. yö unet ajoittuu n.21-07 ja riippuen siitä miten minä jaksan nousta niin joko nousen jo sillon tai sitten "vauva" nukahtaa jo aamusella päikyille.

Yhteistyössä