Onko mua huijattu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murheenkryyni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

murheenkryyni

Vieras
Hitsi vieköön!
Maksoin kolme viikkoa sitten myyjälle (toisen kirppispalstan kautta tehdyt kaupat) tuotteen, enkä ole vieläkään sitä postitse saanut!

Mulla oli sama pankki kuin myyjälllä, joten suoritus näkyi hänellä heti. Hän sanoi vievänsä tuotteen samana iltana vielä postiin. Sitä ei kuitenkaan kuulunut. Kun kyselin perään, hän vastasi olevansa melko viimeisillään raskaana ja joutuneensa sairaalaan, jottei vauva synny ennen aikojaan. Suraavan viikon päästä hän ilmoitti olevansa kotona lapsivedet menettäneenä, eikä saa nousta edes sängystä jaloilleen. Lupasi laittaa miehensä postitusasioille. Mitään ei taaskaan tapahtunut ja kun taas itse seuraavan viikon jälkeen kysyin kauppojen tilannetta ja aloin jo ehdottaa rahojen palauttamista niin hän jälleen lupasi etä miehensä hoitaa tuotteen postiin. Tätä on nyt siis jatkunut 3 viikkoa ja myyjä itse ei oma-aloitteisiseti ota mitään yhteyttä. Vatsaa kyllä aähköpostiin päivän viiveellä ja selittää tätä "en saa nousta sängystä"- tarinaa?

Asiasta tietävät: voidaanko lapsivedet menettänyt odottaja OIKEASTI lähettää kotiin vuodelepoon kolmeksi viikoksi??????? Siis voidaanko vauvan tuloa pitkittää noin pitkään vielä lapsivesien mentyä???!!!

eikös sitä lapsivettä voi tihkua noin muutenkin ja kokoaikaahan se lapsivesi uusiutuu kun se vauva kuitenki tekkee ne pissat sinne ku sehä nielee sitä vettä treenatakseen just nielemist.. ja vissii kakkaakin?? öö en oo varma tost kakka jutust...

mut multa meni lapsi vesi kotona RAJUSTI mut se kyl men iha supistusten kanssa ja kova kiiru tuli siraalaan ja syntyki typy melkee het...

Kuulostaa vaa oudolt et veet menny jne...

No kyllä varmaan voidaan. Itsekkin olen joutunut olemaan vuodelevossa koska lapsivedet tihkuivat. Tosin itse kyllä jouduin olemaan sairaalassa, koska kotona on liian suuri riski. Lopulta lääkärin oli pakko päästää mut kotiin ja niinpä harmikseni sen takia jouduttiin synnytys lopulta käynnistämään. Tarkoitus oli pitää vauva mahassa niin monta viikkoa kuin olisi vaan pysynyt. Joten kyllä uskoisin että voi olla levossa useamman viikon. En osaa ottaa kantaa että onko sinua huijattu. Tuntuu se oudolta etteikö mies saisi pistettyä tavaraa postiin. On totta ettei saa liikkua jos on vuodelevossa.

Mulla meni vedet 19 viikolla. Olin välillä kotona ja kävin sairaalassa kontrollikäynneillä. Välillä olin sairaalassa petissä. Vauva synty sektiolla 26 viikolla ja kuoli parin tunnin päästä. Sillon ku vedet menee niin on ajatukset aika jumissa eli aattelee vaan vauvaa ja mitenkähän itelle käy. Tuleeko tulehdus? Alkaako vuotaa verta? Ehtiikö sairaalaan ajoissa? Ehkä hänellä on menny vedet mut kontrolleissa pitää käydä. Ei ehkä kykene hoitamaan 'juoksevia' asioita ku on niin huolissaan. Mut kyllä hän olisi voinu miehensä laittaa asialle. Tsemppiä! :-)

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ja jos on viimeisillään raskaana, niin eikös lapsivesien meno ole ihan luonnollista?

No sitä mäkin jäin miettimään. Kuulostaa kyllä vedätykseltä. Jos on VIIMEISILLÄÄN raskaana, niin ei olisi mitään mieltä pitää äitiä vuodelevossa synnytyksen estämiseksi. Suunnilleen siinä vaiheessa raskaus on yli 35 viikkoa niin sitä mahdollista synnytystä ei suuremmin enää jarrutella jos lapsivedet kerran menee. Tai ei ainakaan kotiin määrätä ehdottomaan vuodelepoon. Kuulostaa ihan kummalliselta.

Laitoin eilen teidän vastauksistanne viisastuneena myyjälle viestin, että hän palauttaisi rahat minulle, koska ei saa tuotetta postitetuksi. Tähän asti vastaus on tullut keskimäärin vuorokauden sisällä. Nyt vastausta ei ole kuulunut 1,5 vuorokauteen. Alkaa vahvistua olo, että myyjällä oli alun alkaenkin tarkoitus toimia näin. = ( Eka kerta kun tulen kirppiksellä huijatuksi, vaikka olen vastaavia kauppoja tehnyt jo viitisen vuotta suht hyvillä kokemuksilla tähän asti. Yhden kerran jäi huutiksessa huutamani tuote saamatta, mutta silloin oli onneksi kyse muutaman euron tuotteesta. Nyt taisin menettää sitten kolmatta kymppiä rahaa kertarysäyksellä. =(

No jospa myyjä puhuukin totta ja on oikeasti ongelmia synnytyksen kanssa. Tuolloin tuskin jaksaa panostautua johonkin myyntijuttuihin, jos voi olla jopa oman lapsen hengestä kyse. Ei kaikki viitsi vaivaantua ja selitellä tuntemattomalle ostajalle omia ongelmiaan jos toinen vaan kyselee jatkuvasti pakettinsa perään kärsimättömänä. Jos toinen on vuodelevossa niin on sitä, eikä postia pysty laittamaan. Nyt voi olla jopa synnyttänyt ja sairaalassa, eikä taatusti siellä rupea kärsimättömälle ostajalle ilmoittaan mitään erikoista, tiedä vaikka olisi leikattu, eikä känny saa olla lähellä.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
No jospa myyjä puhuukin totta ja on oikeasti ongelmia synnytyksen kanssa. Tuolloin tuskin jaksaa panostautua johonkin myyntijuttuihin, jos voi olla jopa oman lapsen hengestä kyse. Ei kaikki viitsi vaivaantua ja selitellä tuntemattomalle ostajalle omia ongelmiaan jos toinen vaan kyselee jatkuvasti pakettinsa perään kärsimättömänä. Jos toinen on vuodelevossa niin on sitä, eikä postia pysty laittamaan. Nyt voi olla jopa synnyttänyt ja sairaalassa, eikä taatusti siellä rupea kärsimättömälle ostajalle ilmoittaan mitään erikoista, tiedä vaikka olisi leikattu, eikä känny saa olla lähellä.

Mut jo skykenee kuitenkin esim. sähköpostia laittamaan, niin eikö samalla voisi netissä siirtää rahat ostajan tilille takaisin?! *miettii*

Sitäpä juuri! Jos vaan tietäisi kummasta on kyse: tarkoituksellisesta huijauksesta vaiko oikeasti tuollaisesta tilanteesta. Myyjän sähköpostiviestien sävy on kuitenkin ollut asiallinen ja ystävällinen. Ihmettelemään pistää vaan se, että voiko tilanne oikeasti olla tuollainen ja se, miksei mies ole hoitanut asiaa, vaikka myyjä on jo kahdesti vastannut laittavansa miehen hoitamaan postituksen puolestaan. Inhottavaa elää epätietoisuudessa. Siksi en haluaisi olla tarpeettoman tylykään myyjälle, jos asia oikeasti on näin.

Alkuperäinen kirjoittaja maria:
Mut jo skykenee kuitenkin esim. sähköpostia laittamaan, niin eikö samalla voisi netissä siirtää rahat ostajan tilille takaisin?! *miettii*

Joo mutta käsittääkseni ap ei ollut sitä vielä ehdottanut vakavissaan, jos tuote pääsee postiin kuin vasta nyt, johon ei ole tullut vielä viestiä. (voi siis olla nyt sairaalassa, eikä katsele ees maileja, jos toi viestin laitto mailia tarkoitti).

Juuri näin PipariSuu. Vasta 1,5 vrk takaperin ehdotin kaupan purkamista ja rahojen palauttamista ellei tuotteen postittaminen millään onnistu. Ymmärrän pointtisi, että asia voi todellakin olla näin ja sen varjossa yhdet keskeneräiset kaupat ovat pikkujuttu. Mutta murehduttaa minua silti, koska minulle tuo ei ole pikkuraha.

Mä sanoisin myös että ehkä kannattaisi odottaa, myyjä voi puhua tottakin. Vaikka tuo on aika harvinaista, se on kuitenkin mahdollista. Kun itse jouduin sairaalaan, mulla oli huutiksessa kohteita just sulkeutumassa. Mä en tiennyt yhtään miten kauan joudun sairaalassa olemaan ja mietin koko ajan sitä viesti tulvaa ja miten mut haukutaan huijariks. Lopulta annoin asian olla, koska sairaalassa se ei helpottanut mun oloa lainkaan. Mun oli vaan keskityttävä omaan ja vauvan hyvin vointiin ja kaikin mahdollisin keinoin pidettyä se sisällä. Kun pääsin kotiin laitoin sitten viestiä ostajille. Kunnes jouduin taas takaisin sairaalaan. 1½viikkoa joutuivat odottelemaan vastaustani ja taas "katosin" yllättäin. Onneksi sain ymmärrystä ostajilta ja lopulta kaikki kaupat sujui ongelmitta. Toivotaan parasta että myyjä puhuu totta. Koska silloin sillä ei ole mielessä kuin vauva ja sen hyvinvointi. Niin ja ps. tuo lapsiveden menettäminen voi tarkoittaa myös ns. lapsiveden tihkumista. Sairaalassa mullekin puhuttiin että vedet meni, vaikka tosiasiassa sitä tuli koko ajan tihkumalla. Hämääväisyyden vuoksi itse käytän tuota tihkumis sanaa, kun kuvaa sitä paremmin. Toivotaan että te saatte ne kaupat nyt hoidettua!

Yhteistyössä