Onko monikkoraskaus erilainen kuin "yksösraskaus"?

Hei! Minulla ei ole kokemusta kuin kaksosraskaudesta (ja siitäkin on jo 10 vuotta), joten haluaisin kysyä teiltä, joilla on kokemusta sekä kaksosista että "yksösistä": onko raskauksissa mitään eroja?

Kysyn koska olen raskaana ja menossa on vasta rv 5+6 mutta olen oksennellut jo reilut kaksi viikkoa ja jo nyt masu on pullahtanut ulos normaaleista housuista ja yleinen olotila on kuin vyöryvällä panssarivaunulla. Väsymyskin on hirmuista. Olin viime vuonna elämäni kunnossa ja kun tämä vuosi on alkanut nyt näin, niin kontrasti on ihan mieletön. Olen alkanut miettiä voisiko siellä olla taas kaksoset vai voiko yksösraskauskin olla tällainen. En tosin muista enää kovinkaan hyvin miltä tuntui olla raskaana 10 vuotta sitten, sen vaan muistan että silloin pahoinvointini alkoi myöhemmin mutta oksentelu oli niin rajua että neuvolassakin huolestuttiin.
 
Viimeksi muokattu:
Ei se masu ainakaan yksösraskaudessa vielä tuossa vaiheessa pullahda ulos. Muutoin pahoinvointi ja väsymys on niin yksilöllistä, ettei niiden perusteella voi vetää johtopäätöksiä. Mulla 2 yksösraskautta ja 1 kaksosraskaus takana. Mut ei kyllä kaksosten kohdallakaan masu vielä noilla viikoilla näkyny.. Mitä jos ootkin jo pidemmällä raskaudessa. Kannattaa käydä varhaisultrassa, jos mietityttää.
 

Yhteistyössä