Onko mitään keinoa saada vapautusta armeijasta??

• Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti
:/
Tilanne on tämä:

Exäni pitäisi kuukauden päästä mennä, hänellä oma yritys ja palkat pitäisi maksaa jne jne, toinenkin yritys jossa tosin ei ole työntekijöitä, miten nyt armeijaan voisi lähteä??
Lisäksi hän tapaa lastamme joka toinen vkl to-ma ja toisella viikolla to-pe, yhteishuoltajuus

Voiko hän välttää MITENKÄÄN armeijaan joutumista? Kaikki työjutut menevät ihan plörinäksi, ei saa ketään muuta tekemään omia hommiaan.

Onko jotain porsaanreikää??
Ylipaino??

ap
ei oikein voi enää lykätä :(

Mutta hän saa paljon vapaita asioittensa hoitamiseen. Mitä käytännössä tarkoittaa?? Saako hän tehdä töitänsä kuitenkin??

Pitääkö oikeesti muka ajaa yritys konkurssiin sen takia että täytyy armeijaan mennä

ap
Alkuperäinen kirjoittaja tosi on:
ap ei huoleta muu kuin se että ei ole enää ex-mies kuvoissa hoitamassa lasta säännöllisestä että ap itse pääsee ryyppään ja bilettään. se on voi voi.
no ihan ollaan hyviä kavereita ja hänen puolestaan kysyn. Olen viimeksi ollut ryyppäämässä ja bilettämässä 5v sitten, koskas sinä olet?

Oma yritys ja lapset ei taida olla mitenkään hyväksyttävä syy vapautukselle.

Ehkä sairaalloinen ylipainoisuus, mielisairaus, todella paha muu sairaus esim astma.. nämä luulisin olevan niitä syitä jolloin vapaus myönnetään.

Voin kertoa että ei ole helppoa olla intissä oikein 'vanhana'. Kannattaa, tai olisi kannattanut käydä ajoissa.
Valitettavasti.

C papereilla saa vapautuksen, mutta onko sekään nyt sitten hienoa.

Kumpaa tämä asia enempi huolettaa, aapeeta vai miestä itseään?

ap
entäs sitten kun hän meinasi, että sanoo että lapsi asuisikin hänen luonaan ja kävisi vkl vain minun luonani (epätoivoista, tiedän)

Mitäs ne tuollaiseen sanovat?? En nyt ihan mukana ole tällaisessa, kun oikeasti lapsi kerran asuu minun luonani

intissä vasten tahtoaan ollut mies
Jos ylipainoa löytyy, niin voi mokata tarkoituksella kaikki kuntotestit alusta lähtien. Sitten miettivät siirretäänkö b-mieheksi. No sitten jää palaamatta lomilta, koska "tuli kipeäksi". Lääkärille siviilissä, ja lääkäriltä yrittää saada lausunnon, että kunto ei tällä hetkellä kestä armeijaa. Sitten takaisin kasarmille, ja inttilääkärille siviililääkärin paperien kanssa.

Tällä voisi yrittää. Jos onnistuu, niin inttilääkäri ei siirräkään b-mieheksi, vaan antaa suoraan vapautuksen. Mutta en lupaa, että tämä onnistuu. Intin lääkärit antaa vapautuksia helposti niille, jotka sitä eivät edes haluaisi, ja niitä joita kyseinen varsin turha paikka ei yhtään kiinnosta, intin lääkärit eivät meinaa päästää millään pois.

Asevelvollisuus on perseestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
entäs sitten kun hän meinasi, että sanoo että lapsi asuisikin hänen luonaan ja kävisi vkl vain minun luonani (epätoivoista, tiedän)

Mitäs ne tuollaiseen sanovat?? En nyt ihan mukana ole tällaisessa, kun oikeasti lapsi kerran asuu minun luonani
No ei se käy.
Ei ole semmoista tilannetta etteikö ne sanois että hoida asia toisin.
Eli että lapsi äidilleen siksi aikaa.

Miksi ei ole käynyt inttiä aikaisemmin? Tämä oli asiallinen kysymys sitten....

Ohis
ei auta vaikka lapsi asuisi hänen luonaan, tästäkin on ennakkotapauksia että yksinhuoltaja mies ei ole saanut vapautusta, vaikka eräässäkin tapauksessa lapsi oli alle 3 vuotias, ja mies todellakin yksinhuoltaja, ei äitiä kuvioissa.

Alkuperäinen kirjoittaja nimim. mies kotiutuu 31 aamua.:
Kyllä nyt suomalaisen miehen täytyy armeija pystyä käydä, onhan muutkin käyneet. Mitä ei mennyt heti kun oli mahdollisuus...!
Ei tarvitse pystyä käydä. Vittu että halveksin naisia, jotka kannattavat asevekvollisuutta.

USSR
Alkuperäinen kirjoittaja intissä vasten tahtoaan ollut mies:
Jos ylipainoa löytyy, niin voi mokata tarkoituksella kaikki kuntotestit alusta lähtien. Sitten miettivät siirretäänkö b-mieheksi. No sitten jää palaamatta lomilta, koska "tuli kipeäksi". Lääkärille siviilissä, ja lääkäriltä yrittää saada lausunnon, että kunto ei tällä hetkellä kestä armeijaa. Sitten takaisin kasarmille, ja inttilääkärille siviililääkärin paperien kanssa.

Tällä voisi yrittää. Jos onnistuu, niin inttilääkäri ei siirräkään b-mieheksi, vaan antaa suoraan vapautuksen. Mutta en lupaa, että tämä onnistuu. Intin lääkärit antaa vapautuksia helposti niille, jotka sitä eivät edes haluaisi, ja niitä joita kyseinen varsin turha paikka ei yhtään kiinnosta, intin lääkärit eivät meinaa päästää millään pois.

Asevelvollisuus on perseestä.
ilman asevelvollisuutta puhuisit tällä hetkellä venäjää ja vain ja ainostaan venäjää eikä olis pelkoa että tarvisi tällä palstalla roikkua.

dddd
Saa esim lomapäiviä. Kerran kuussa (?) taitaa olla muutenkin se asioiden hoitamiseen tarkoitettu vapaapäivä. Homous (ei kykene toimimaan miesten kanssa 24/7 saamatta jotain kiksejä -> suora valhe, mutta käypä), Eräs kaveri sanoi kutsunnoissa, ettei voi sietää sitä, että huudetaan tai joku käskee (liioiteltuna) -> vapautus sodan ja rauhan ajaksi.

Ohi aiheen menee. Tuli vaan mieleen kuinka nuo vapauttamiset vaihtelee hurjasti. Veljeni (halvaus kädessä) sai lääkäriltä A:n paperit, Neurolta vapautukseen riittävät ja sh:lta C:n. Kutsunnoissa keskiarvoksi vedettiin B, ja inttiin oli mentävä vaikka toimiminen melko vaikeaa. Ainakin alokaskaudella. Jotenkin huvitti tuolloin, että huutamista kestämätön pentu saa vapautuksen sodan JA rauhan ajaksi ja fyys.vammainen saa B:t:D

Kyllä nyt suomalaisen miehen täytyy armeija pystyä käydä, onhan muutkin käyneet. Mitä ei mennyt heti kun oli mahdollisuus...!
Ei tarvitse pystyä käydä. Vittu että halveksin naisia, jotka kannattavat asevekvollisuutta.
Siinähän halveksit sitten!

Mä en muuten halveksi niitä jotka suorittaa siviilipalveluksen intin sijaan.

Mutta jompikumpi, valitse paree.

kiitos
olet todella halveksittava vässykkä. maamme ei tarvitse kaltaistasi. muuta pois niin ei tarvitse muiluttaa rajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
olet todella halveksittava vässykkä. maamme ei tarvitse kaltaistasi. muuta pois niin ei tarvitse muiluttaa rajalle.
Mulle ihan sama olenko sinusta vässykkä. Ei kiinnosta pätkääkään mitä Suomelle käy jos tulee sota. Mitään ei ole maa antanut minulle, niin annan sitten saman verran takaisin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
Mulle ihan sama olenko sinusta vässykkä. Ei kiinnosta pätkääkään mitä Suomelle käy jos tulee sota. Mitään ei ole maa antanut minulle, niin annan sitten saman verran takaisin.

mamman hilloposki..

Yhteistyössä