onko mitään keinoa selvittää isyyttä ennenku lapsi on syntynyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cissi

Vieras
Apua! Tein just testin... oon sit vissiin raskaana. Menkat oli viimeksi ennen vappua, eli ei voi olla kauhean pitkällä vielä.

Mahdollisia isiä on kolme. Joo, tiedetään... mut ei voi mitään enään. Yks noista miehistä vois olla ihan ok isä lapselle (ainakin tykkää paljon aiemmista lapsistaan ja touhuaa niiden kanssa), mut kaks muuta sellasia et tuskin niitä kiinnostaa koko juttu. ei oo mitenkään suunniteltu raskaus enkä seurustele kenenkään kanssa, tuttuja noi miehet kuitenkin ennalta.

Miten sais selville et kenen tää lapsi on? tilanne ei ois nyt mikään paras mahdollinen uudelle vauvalle, (ois tarkotus syksyllä palata kouluun ja tehdä amis loppuun ku lapset menossa hoitoon) mut jos ois sen ookoo miehen lapsi ni pitäisin kyllä... mulla nyt lapset 2v3kk ja 4v, tykkäisin et pieni ikäero mutta...

Kyllähän se teoriassa on mahdollista selvittää lapsivesipunktiossa (ymmärtääkseni), mutta ei ne semmoista ala tekemään ainakaan kunnallisella puolella vaan sen takia, että joku ei ole varma tekijästä. Ja on siinä riskinsä.

Selvitä nyt kumminkin se isä. Isällä on suuri merkitys lapselle ja isättömyys johtaa usein ( ainakin tilastollisesti ) heikkoon itsetuntoon lapsella.
Esim vaikka:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/03/isattomyys_jattaa_aukon_lapsen_sisimpaan_638200.html

Siksi just haluaisinkin selvittää, et en tahtois kokonaan "isätöntä lasta... haluun kyllä tietää et kenen lapsia mun perheeseen kuuluu :D
ja toisaalta, kun tää kumminkin vahinko on ni oon tässä miettinyt keskeytystäkin... en vielä tiedä yhtään et mitä tekis, sain vasta tietää enkä oo vielä kertonut yhtään kellekään

Alkuperäinen kirjoittaja aaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et ole käyttänyt kenenkään kanssa ehkäisyä?!

Niinpä!???

Kortsua on käytetty... mut ei oo kenenkään kanssa huomattu sen hajonneen tms... siksi en tiedä, kenen

Oliko nää peräkkäisinä päivinä, siis eri mi9ehet vai millasella aika välillä?a

no siis viikon sisällä... joo, tilanteeni kuulostaa kamalalta, en oo mitenkään ylpeä ittestäni että oon tähän joutunut, mutta sen voin ees sanoa että ehkäisyä on käytetty, sen on kuitenki täytynyt pettää...

Ja testeihin oon todellakin menossa, raskaus vaan mietityttää enemmän

Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Yksityisen lääkärin kautta taidat joutua testin tekemään. Mutta siihen tarvitaan myös kaikista isistä verikokeet.... tai ainakin niin monesta kunnes tärppää.

Itse teet valintasi. Kannustaisin silti keskeytykseen mahdollisimman nopeasti.

Yhteistyössä