Onko mitään keinoa millä sais vähän ylimääräistä rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Ensimmäisenä joku ehdottaa että levittämällä haarat... Joo ei käy... Likaisia pikkuhousuja olen myynyt joskus mutta ei silläkään saa aina kasaan pari kymppiä enemmän.

En osaa tehdä käsitöitä tai leipoa niin hyvin että niitä vois kellekkään myydä.
Tuttavapiiri on niin pieni ettei mikään tupperi, partylite, oriflame ym toimisi, kun ei ole ketään jolle myydä ja en ole kovinkaan sosiaalinen vaikken nyt mikään ujo hiirulainenkaan.

Huutonettiinkään ei ole tällä hetkellä mitään myytävää...

onko olemassa mitään muuta?

No jos kirjoittaminen onnistuu, niin voi saada lisätuloja.. Löytyy mainostekstejä, käännöksiä ja sen sellaisia. Firmoja löytää helposti googlesta.
Ite oon yhdessä firmassa tienannut about 200 e lisää kuussa, tehnyt vähän aina silloin tällöin.
Enempäänkin kykenee halutessaan. Töitä on välillä vähänlaisesti, mutta niitä tulee lisää vähän väliä.
Kaikissa firmoissa ensin pitää vaan suorittaa pari testiä ja kirjoittaa tietynlainen teksti, jotta katsovat onko susta sinne kirjoittajaksi.:)

[QUOTE="mhm";27988189]No jos kirjoittaminen onnistuu, niin voi saada lisätuloja.. Löytyy mainostekstejä, käännöksiä ja sen sellaisia. Firmoja löytää helposti googlesta.
Ite oon yhdessä firmassa tienannut about 200 e lisää kuussa, tehnyt vähän aina silloin tällöin.
Enempäänkin kykenee halutessaan. Töitä on välillä vähänlaisesti, mutta niitä tulee lisää vähän väliä.
Kaikissa firmoissa ensin pitää vaan suorittaa pari testiä ja kirjoittaa tietynlainen teksti, jotta katsovat onko susta sinne kirjoittajaksi.:)[/QUOTE]

En ole ikinä kuullut tämmöisestä. Mitä tuo tekstien kirjoittaminen tarkoittaa, onko se jotakin puhtaaksikirjoitusta vai mainoslauseiden keksimistä?

En ole ikinä kuullut tämmöisestä. Mitä tuo tekstien kirjoittaminen tarkoittaa, onko se jotakin puhtaaksikirjoitusta vai mainoslauseiden keksimistä?

Se riippuu firmasta. Osassa on puhtaasti markkinointitekstin kirjoittamista, pituus about 200-300 sanaa. Osassa on sitten mm. oikolukua ja puhtaaksikirjoittamista.
Ja jossain paikoissa myös käännöstöitä, mutta niissä on oltava todella hyvä kielipää.

[QUOTE="mhm";27988964]Se riippuu firmasta. Osassa on puhtaasti markkinointitekstin kirjoittamista, pituus about 200-300 sanaa. Osassa on sitten mm. oikolukua ja puhtaaksikirjoittamista.
Ja jossain paikoissa myös käännöstöitä, mutta niissä on oltava todella hyvä kielipää.[/QUOTE]

joo joo mutta niitä firmojen nimiä. Kukaan tai mikään ei ole mainostanut firmaansa että olisi kyseistä hommaa tarjolla.

Tuttavapiiri on niin pieni ettei mikään tupperi, partylite, oriflame ym toimisi, kun ei ole ketään jolle myydä ja en ole kovinkaan sosiaalinen vaikken nyt mikään ujo hiirulainenkaan.

Tähän haluan sanoa, että jos vain tuttavapiiriään ajattelee, niin ei tuolla hommalla elä kukaan muukaan. Idea on siinä, että noissa hommissa se tuttavapiiri laajenee. Toki tuttavapiiristä on helppo aloittaa, mutta itse esim. en ole 6 vuoden Kotigastronomi-urani aikana pitänyt kuin yhdet kotikutsut tuttavalla (siskollani). Muutenkin pidän vähän kutsuja, mutta kyllä ne on aina olleet ihan ennestään tuntemattomilla ihmisillä. Mä tykkään käydä esim. messuilla ja markkinoilla joista saa hyvin päivättyä kutsuja. Aiemmin kotiäitinä ollessa kiersin perhekerhoja jne. Mulla on alapuolella myös iso tiimi ja ei sielläkään juuri tuttavia ole, enimmäkseen rekryt teen ihan muualta.

Jos kuitenkin haluat tästä mahdollisuudesta kuulla lisää, niin laita vaikka s-postia maustemekka @ gmail.com

[QUOTE="vieras";27988969]joo joo mutta niitä firmojen nimiä. Kukaan tai mikään ei ole mainostanut firmaansa että olisi kyseistä hommaa tarjolla.[/QUOTE]

Mä löysin ite tuon sivutyöni mol.fista.. :D Joten kyllä ne mainostaa.

Esimerkki tälläisestä firmasta on sisällöntuotanto.

Ensimmäisenä joku ehdottaa että levittämällä haarat... Joo ei käy... Likaisia pikkuhousuja olen myynyt joskus mutta ei silläkään saa aina kasaan pari kymppiä enemmän.

En osaa tehdä käsitöitä tai leipoa niin hyvin että niitä vois kellekkään myydä.

Huutonettiinkään ei ole tällä hetkellä mitään myytävää...

onko olemassa mitään muuta?

Kotisiivousta, ikkunanpesua ym.Laita lehteen tai ilmoitustauluille ilmoitus.

Näitä asioita joskus itsekin pyörittelin mielessäni.. Ainoa varma ja helppo millä saa säännöllisesti lisätuloja olisi työ, jota voisi tehdä viikonloppuisin tai silloin kun mies on kotona. Kaikki muu (tavaroiden myynti huutiksessa, omien käsitöiden myyminen ym.) vaatii myös sitä aikaa, mutta rahan saaminen on kuitenkin epävarmaa.

Eli jos löytäisit työn, jota voi tehdä vaikka lauantaisin tai sunnuntaisin, tulisi siitä 4 päivää kuussa ja saisit sitä ylimääräistä?

Yhteistyössä