Onko minun sydän sanomassa sopimusta irti vai vaan stressiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierass

Vieras
Minulla aina ollut sellaista sydämen kuperkeikan heittelyä ja kun stressaan, jännitän, kiihdyn, hermostun tms niin sydän alkaa hakata ihan julmetusti,mutta sitä esiintynyt vain tuolloin.

Mutta nyt sanotaankon viimeisen puolen vuoden aikana minun sydän on alkanut heittää ihan älyttömiä lisälyöntejä levossa. Tuntuu ihan selvästi kuinka vimmatusti muljuu ja tuntuu kuin yrittäisi kivuta kurkusta ulos. Ja tätä esiintyy yleensä silloin kun vedän illalla vihdoin itseni oikoselleen sänkyyn. Alkaa sillä kun vetää vaikkapa syvään henkeä. Kestää hetken ja sitten rauhoittuu. Tuntuu todella epämiellyttävälle.

Olenkin nyt alkanut miettiä että onko tämä nyt jokin viesti tulevasta. Vai ihan normaalia?

[QUOTE="viera";29589331]Kavisin tarkistamassa varmuuden vuoksi, ja jos mitaan ei ole niin yksi stressin aihe poissa :D. Sydamessa voi olla haikkaa nuorilla ja terveellisesti elavillakin.[/QUOTE]

Mutta pitäisikö siellä paikalla olla silloin kun se sydän heittää sitä rundia?

Stressi se on. Mulla oli myös noita. Aina kun iltaisin itse rauhottu, niin sydän alotti. Sitten kun en ymmärtänyt noita, niin mukaan tuli mieletön ahdistus, kuolemanpelko ym. Älä sinä päästä niin pahaksi.

Pyydä lääkäriltä nyt alkuun resepti, esim. Propraliin, se rauhottaa sykettä, kunnes saat stressin pois.

[QUOTE="Wieras";29589597]Stressi se on. Mulla oli myös noita. Aina kun iltaisin itse rauhottu, niin sydän alotti. Sitten kun en ymmärtänyt noita, niin mukaan tuli mieletön ahdistus, kuolemanpelko ym. Älä sinä päästä niin pahaksi.

Pyydä lääkäriltä nyt alkuun resepti, esim. Propraliin, se rauhottaa sykettä, kunnes saat stressin pois.[/QUOTE]

Ottakaa huomioon ettei niitä lääkkeitä niin vaan saa

Näin on. Propral täysin turvallinen lääke käyttää, ja tosi hyvä just noihin tykytyksiin ja muljahteluihin. Mun olisi pitänyt saada sitä jo vuosia sitten, kun olin kova jännittämään joka paikassa ja joka asiasta.

[QUOTE="Wieras";29589655]Näin on. Propral täysin turvallinen lääke käyttää, ja tosi hyvä just noihin tykytyksiin ja muljahteluihin. Mun olisi pitänyt saada sitä jo vuosia sitten, kun olin kova jännittämään joka paikassa ja joka asiasta.[/QUOTE]

Itse vähän vierastan ajatusta, sillä tykkään liikkua paljon ja nuo lääkkeet kun yrittää pitää sydämen tykytyksen kurissa, niin saa sitten pahan olon aikaan liikuntaa harrastaessa.
Ja ainakin joillakin beetasalpaajilla on koukuttava vaikutus.

[QUOTE="Wieras";29589772]Niin mutta otat sen lääkkeen vasta illalla kun menet nukkumaan, tarvittaessa. Aamuun mennessä vaikutus on jo lakannut.[/QUOTE]

Ahaa, ok. Ajattelin että se annos jotenkin pysyy yllä kun/jos ottaa päivittäin.
Mites kauan noita tulisi puputtaa? Ja mites se riippuvuus?

Minulla myös reilu vuosi takaperin villiintyivät lisälyönnit ihan totaalisesti, määrällisesti siis. Siitä tuli inha kierre, kun en saanut nukutuksi lisälyöntien vuoksi ja kerääntyvä väsymys lisäsi muljahteluita jne. Lopulta olin ihan poikki ja hakeuduin lääkäriin. Määräsi vuorokausi-EKG:n (holter), missä todettiin, että lisälyöntejä on runsaasti. Edelleen sydämen ultraääneen, missä ei löydetty mitään rakenteellista vikaa. Lääkitykseksi betasalpaaja metoprolin, mikä auttoikin. Söin alkuun säännöllisesti aamuin illoin ja kun tilanne alkoi helpottaa vähensin lääkitystä. Nykyään otan tarvittaessa.

[QUOTE="Wieras";29589655]Näin on. Propral täysin turvallinen lääke käyttää, ja tosi hyvä just noihin tykytyksiin ja muljahteluihin. Mun olisi pitänyt saada sitä jo vuosia sitten, kun olin kova jännittämään joka paikassa ja joka asiasta.[/QUOTE]

On turvallinen lääke. Itse sain Propralia essentialiseen käsien vapinaan ja toimii hyvin, ei nimittäin kädet vapise :). Toki sitten vapisee, kun lääkkeen vaikutus lakkaa.

Viimeksi muokattu:
Mistä ihmeen beetasalpaajien riippuvuudesta sää puhut??

Ja jos kerta tiedät lääkeasiat jo noin hyvin, nii en kyllä ymmärrä mitä edes kyselet täällä neuvoja. Etköhän noilla tiedonhankintataidoilla ole jo osannut googlettaa hyvän- ja pahanlaatuiset rytmihäiriöt ja niiden hoidot.. Jos noin hyvin tiedät asiat, etkä lääkkeitä (eli hoitoa) halua - niin sitten se jonkun antama neuvo oli paras - vedä syvään henkeen.

Yhteistyössä