Onko minun 1v8kk lapsi teistä jotenkin kovinkin arka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minun mielestäni on ihan sellainen suht rauhallinen muttei sen kummemmin arka. Tai en ollut asiaa oikeestaan aiemmin juuri aatellut mutta tänään kävi kylässä kaveri saman ikäisen pojan kanssa joka on hyvin vilkas. Kaveri vaan ihmetteli että kun on niin arka...

Päiväkodissa aloitti pari kk sitten. Hyvin on siellä mennyt. Aamuisin jäö välillä itkemään kun lähden mutta se loppuu hetimiten.

Nyt kun kaveri lapsensa kanssa oli kylässä niin katseli alkuun toisen pojan menoa. Sitten kyllä ajeli autoilla ja järjesteli leluja ja esitteli autoja kaverin äidille. Toinen poika kävi nappaamassa kädestä lelun niin siinä ei kyllä osannut yhtään puolustautua.

Kuulostaako lapsi teistä jotenkin tosi aralle tms?

Oma tyttö 1v8kk. Hoitoon meni elokuussa ja perheeseen kuuluu myös pian 6v isoveli.

Äänekkään soveljen takia tyttö on pienestä asti tottunut, että vauhtia ympärillä riittää. Osaa vaatia huudolla takaisin jotain, jos viedään käsistä. Tai tarraa kiinni niin, että käsistä vieminen ei onnistu. On ollut aina luonteeltaan rämäpää ja juossut kohti melua ja muita lapsia.

Tällä hetkellä harjoittelee kovasti hyppimistä; kiikkuu äidin steppilaudan päälle (joka on keskellä pehmeää isoa hapsumattoa ja n.12cm korkea) ja hypähtää alas.

Tuttavani pian 5-vuotias lapsi on mielestäni arka; vielä 3-vuotiaanakin suurimman osan synttäreistä ja kyläilyistä istui hiljaa äitinsä sylissä toisten lasten leikkimistä arastellen. Pelkää rooliasuja, kovia ääniä jne. Eli ei tuo sinun tapauksesi kovin aralta kuuosta.

Lapsi ei pelkää kovia ääniä mutta selvästi käy vähän hitaammalla varsinkin kun paikalla on kovinkin vilkkaita lapsia. Isosisko on jo 7v ja hänen kavereitaan ei toki arastele :D

Ihan normaalilta lapselta vaikuttaa. Ei kaikkien tarvitse heti rynniä kohti uusia tilanteita-ensin voi hetken tarkkailla ja osallistua sen jälkeen jos siltä tuntuu. Tosi vilkkaan lapsen äidin silmin rauhallisen tempperamentin omaava lapsi varmaan vaikuttaa aralta, kun on tottunut itse niin erilaiseen tyyliin.

Yhteistyössä