Onko minulla oikeus nähdä lasten tilit?

• Viestiketjun aloittaja vanhemmat
  • Ensimmäinen viesti
vanhemmat
Miehen isoäiti aikoinaan avasi lapsille tilit. Meille ei tule mitään tiliin liittyviä papereita; tiliotetta tms. Tuo isoäiti on kuitenkin kuollut, joten häneltä emme mitään tietoja saa.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja vanhemmat:
Miehen isoäiti aikoinaan avasi lapsille tilit. Meille ei tule mitään tiliin liittyviä papereita; tiliotetta tms. Tuo isoäiti on kuitenkin kuollut, joten häneltä emme mitään tietoja saa.
Toivottavasti kuitenkin avasi lasten nimillä...
Toi oli jotenkin pitänyt pankin setviä isoäidin kuoltua, jos hänellä oli tileihin jokin oikeus.

vieras
ja joskus mummot avaavat tilejä lapsenlapselleen ja tiukan paikan tullen tyhjäävät ne itse.

ja tiliehtoja, käyttöoikeuksia yms. voi olla tosi monenlaisia, ja jos pankista ei kuulunut mitään mummon kuoltua, en usko tilejä olevan edes olemassa enää.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vanhemmat:
Toivottavasti kuitenkin avasi lasten nimillä...
Toi oli jotenkin pitänyt pankin setviä isoäidin kuoltua, jos hänellä oli tileihin jokin oikeus.
niin muuten... tosiaan, tilinavaajahan sen päättää millasen tilin avaa... fiksu mummo ois tietysti avannu vanhemmille käyttöoikeuden eikä jolleki muulle, mut mistä noista tietää...
Kuoleman jälkeenkään ei ole tullut mitään tietoja :eek: Lapset ovat alaikäsiä.
Täytynee soittaa pankkiin ja kysyä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja joskus mummot avaavat tilejä lapsenlapselleen ja tiukan paikan tullen tyhjäävät ne itse.

ja tiliehtoja, käyttöoikeuksia yms. voi olla tosi monenlaisia, ja jos pankista ei kuulunut mitään mummon kuoltua, en usko tilejä olevan edes olemassa enää.
kiva :( huijari-mummo :(

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kiva :( huijari-mummo :(

sori, mutta näin on käynyt muutamallekin tilille, joita isotädit ja -mummot ovat vauvoille isolla mekkalalla avanneet... Aluksi sinne varmaan laitetaan rahaa, ja sitten syystä tai toisesta (lääkelaskut, sairaudesta johtuvat mieliala-asiat, uusi sukuun tuleva vauva tms.) tili tyhjätään.

Yhteistyössä