Onko minulla mitään sananvaltaa siinä, ketä kotonani käy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Väsynyt"

Vieras
Kun kotiin tulee väkisin miehen kutsumana vieraita, joita minä en ole tänne halunnut, ja olen sen miehellekin kertonut. Nämä vieraat ovat sellaisia, jotka ovat olleet minulle aikaisemmin jo todella ilkeitä enkä haluaisi heidän tulevan kotiini. Varsinkaan kun haluaisin itse levätä.

Mutta mitä voin tehdä, kun he eivät käskemällä lähde pois eikä mieskään välitä siitä, mitä minä ajattelen?

Mies tuntuu ajattelevan, että minulla ei ole muutenkaan sananvaltaa missään. Hän yritti esimerkiksi lopettaa lääkityksiäni, jotka ovat äärimmäisen tärkeitä ja joita ilman kärsin jatkuvasti kovia kipuja.

Hän myöskin yrittää päättää mm. siitä, koska saan nukkua ja koska en. Jos en hänen mielestään saa nukkua, hän meluaa ja estää minua menemästä sänkyyn.

Olisin jo muuttanut muualle, jos se olisi mahdollista.

Mikä sinua estää muuttamasta muualle? Laitat vaan asuntohakemukset kaupungille tai kunnalle. Jos sinulla ei ole varaa maksaa vuokraa, saat asumistukea ja voit tarvittaessa hakea toimeentulotukea.

Jokaisella pitäisi olla sananvaltaa siihen miten elää ja ketä kutsuu... mutta parisuhteessa tulee myös sietää miten toinen elää ja ketä pitää ystävinään, jos sitä ei siedä on syytä harkita eri koteja joissa molemmilla on tarvittava määrä määräysvaltaa.

[QUOTE="Väsynyt";27609283]Ei ole rahaa eikä ammattia, koska olen elänyt käytännössä miehen tuloilla. Saako asumistukea tai toimeentulotukea, jos saa jo opintotukea (423 €)?[/QUOTE]

Saat. Sosiaalitoimisto ei jätä ketään pulaan. Saat asumistukea ja toimeentulotukea.

[QUOTE="Anne";27609300]Saat. Sosiaalitoimisto ei jätä ketään pulaan. Saat asumistukea ja toimeentulotukea.[/QUOTE]

Et saa. Ensin nostat täyden opintolainan (+300 € kuussa tuon 450 € päälle). Sitten katsotaankin, että selviät. Todella moni opiskelijatuttuni sinnittelee tuolla 450 eurolla ilman lainaa.
Sossu ei anna opiskelijalle mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja pöhpöh;27609343:
Et saa. Ensin nostat täyden opintolainan (+300 € kuussa tuon 450 € päälle). Sitten katsotaankin, että selviät. Todella moni opiskelijatuttuni sinnittelee tuolla 450 eurolla ilman lainaa.
Sossu ei anna opiskelijalle mitään.

Jos ei ole mitään tuloja niin opintotuki+opintolaina jos pystyy ottamaan +saa asumistukea. Jos nämä riittää peruselintasoon niin sitten riittää.
Jos on lapsi niin varmasti saa sossusta rahaa jos on kohtuullisen kokoinen asunto eikä yritä missään lukaalissa asua.

Ensin herää kysymys, miksi olet noin väsynyt, saamaton (?), apaattinen..

Mies päättää lääkityksestäsi yms, milloin saat nukkua ja ilman lääkitystä kärsit kivuista.
Lähde ihmeessä, miehesi kuulostaa todella sairaalta.

Raha-asioita en lähtisi ensin miettimään, etsisin halvan vuokrayksiön ja jos tulot eivät riitä, saat tarvittavat tuet joku sos.toimistosta tai Kelalta. Tsemppiä!

[QUOTE="Väsynyt";27609283]Ei ole rahaa eikä ammattia, koska olen elänyt käytännössä miehen tuloilla. Saako asumistukea tai toimeentulotukea, jos saa jo opintotukea (423 €)?[/QUOTE]

Ota yhteys kelaan ja sossuun raha-asioissa. Mene vaikka lähimpään turvakotiin jos et keksi muuta keinoa päästä pois. Kyllä sä pärjäät, niin kuin kaikki muutkin opiskelijat, joilla ei ole miestä maksamassa elämistä! :) Rahallisesti voi tulla tiukkaa, mutta kyllä se sitten helpottaa kun valmistut ja saat töitä.

[QUOTE="Väsynyt";27609378]Millä kummalla ajattelit, että heitän miehen pihalle, kun on yhteinen vuokrasopimus ja elän käytännössä miehen rahoilla?[/QUOTE]

No sama lähtökohtaha se on jos ite lähet siitä.. Vuokrasopimus pitää siirtää toisen nimiin.. Kun taas jos mies lähtis,niin sun ei tartte miettiä mistä rahat uuden asunnon takuuvuokraan yms...

Yhteistyössä