Onko mies itsekäs vai mikä sitä vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihmettelevä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Ihmettelevä"

Vieras
Olen seurustellut mieheni kanssa 1,5 vuotta ja kihloissakin ollaan oltu kohta puoli vuotta. Asutaan 5 min kävelymatkan päässä toisistamme ja käytänössä ollaan asuttu mun luona viime syksystä, mutta mies ei suostu muuttamaan mun kanssa virallisesti yhteen. Omassa asunnossaan viettää aikaa max 1 päivän kuukaudessa ja hakee postit. Asumisesta mun luona ei maksa mitään, koska kokee ettei asu siellä kun on oma kämppä jonka vastikkeen ja lainan lyhennyksen, sähköt yms hoitaa. Kauppalasku maksetaan sentää suunnilleen puoliksi, mutta ostaa myöls paljon itselleen joita ei halua jakaa muiden kanssa, mutta käsi käy kuitenkin toisten sipsipussilla, jos sellasia vaan on ostettu. Oon kysyny miljoona kertaa syitä miksei muuta viralisesti mun luokse, mutta vastaus on joa a) en ole valmis, b) mun tavarat ei mahdu sun luokse tai c) en tiedä, katellaan. Mies on ainut lapsi ja tämä on hänelle ensimmäinen vakava seurustelusuhde ja ikää meillä on piirun alle 30 kummallakin. Mikä ihme miestä vaivaa?

Jos mies joskus muuttaakin luoksesi, muista, että tavat jäävät. Hän tulee tarvitsemaan hirveästi omaa tilaa, eikä ole innokas jakamaan omastaan. Minä en tuossa tilanteessa edes harkitsisi yhteenmuuttamista. Antaisin miehen pitää asuntonsa ja eläisin hänen kanssaan niillä säännöillä. Mies todennäköisesti ahdistuisi hirveästi jos tietäisi, ettei ole mitään paikkaa paeta riidan tullen, eikä olisi omaa kolkkaa missä olla rauhassa jos tulee ristiriitoja.

Juu, hän on vähän itsekäskin kyllä, mutta en näe mitään pahaa siinä, että varautuu myös pahimpaan, ei luovu aivan kaikesta, jotta on sitten pakotie umpikujasta, jos sellaiseen ajaudutte. Ymmärrän myös sen, mikä sinua siinä ärsyttää. Todennäköisesti minustakin tuntuisi, että mies ei ole täysin sitoutunut, kun pitää vielä 'takaovea auki'. Mutta anna ajan kulua. Molempien pitää olla kypsä yhteenmuuttoon, muuten koko yritys kaatuu hätäilyyn.