Onko mielestäsi väkivaltaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiia

Vieras

Me tapeltiin mieheni kanssa viikonloppuna, lähdin tilanteesta pois kävellen ja mieheni juoksi perään ja riuhtasi käsivarresta minut ympäri. Seurauksena mustelma kädessä ja kipeät niskat. Minua on lyöty aikaisemmin ja olen tarkkana siitä ettei minuun saa koskea vihaisena, joten minusta tuntuu pahalta, mutta kuitenkaan se ei ollut lyönti. Mutta se + miehen halveksivat sanat teki minulle hirveän pahan olon.

Minusta ei. Oliko tarkoitus satuttaa? Kuinka moni ei koskaan ole toiminut noin yrittäessään estää toista (vaikkapa lasta) lähtemästä ennen kuin tilanne on puhuttu loppuun? Oikeinhan se ei välttämättä ole, sen paremmin sanojen kuin tekojenkaan osalta. En ihmettele yhtään jos jäi paha mieli.

Miehen ei luultavasti ollut tarkoitus satuttaa, hän oli vain hieman kovakourainen kun halusi jatkaa riitelyä. Tilanteen teki pahaksi se, että vanhat asiat tuli pintaan ja jotenkin lamaannuin ja alistuin ja kuuntelin vaan miehen räyhäämistä. Nyt en pysty kunnioittamaan itseäni.

No henkistä väkivaltaa nyt ainakin (halveksivat sanat) ja aika kovaa on kiinni ottanut, jos mustelmat on tullu. Alkaa pikkuhiljaa selvitä sekin, miks täällä erinäisissä yhteyksissä monet hehkuttaa, että meillä ei ikinä ole väkivaltaa. Ei varmaan, jos väkivallaksi lasketaan vaan se, että pieksetään henkihieveriin...

Ap:lle :hug: ja ehdottomasti teillä keskustelun paikka. Hyvä vois olla myös puhua vanhoja läpi vaik ihan jonku ammatti-ihmisen kanssa, jos ne on jääneet käsittelemättä, kun edelleen vaivaa... Koita jaksaa!