Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:[
juu..ehkä mä nyt tilaan itelle sen psykiatrin :headwall:
Kannattaa. Kyllä täällä tiedetään. Ihan ehdottomasti.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:[
juu..ehkä mä nyt tilaan itelle sen psykiatrin :headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :tiesittekö että se on ihan oikeasti laitonta huutaa lapselle????Piru vie teitä, hillitkää ittenne!!!Henkinen väkivalta on ihan yhtä paha kun fyysinen...
Alkuperäinen kirjoittaja lto:Jokainen varmaan ainakin joskus korottaa tai huutaa lapselleen, se on ihan fakta. Sen sijaan JATKUVA huutaminen ei ole suotavaa, ei varsinkaan pienelle lapselle.
Henkinen väkivalta tarkoittaa lapsen jatkuvaa mollaamista, haukkumista ja JATKUVAA huutamista.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja menkääpä kysymään kaikista päiväkodeista ja kouluista jokaisessa on joskus jokainen työntekijä joutunut huutamaan. Jos se on jatkuvaa, menettää tehonsa ja on ikävää lapselle. Samoin lapsen solvaaminen ja nimittely on vahingollista lapsen itsetunnolle.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Onko outoa yrittää kasvattaa lapsia tottelemaan ja elämään kiltisti jo pienestä. Onko outoaettä lapset pistetään ruotuun eikä anneta elää ihan pellossa. Onko outoa että lapsia komennetaan eikä vain lässytetä että "Hei Viliii, ei saa tehdä noin" joka ei tehoa edes sadannella kerralla, ja sitten pyöritellään peukkuja että eihän se uskonut.
Nykyään joka hiton asia on toisista outoa. Äänen korottaminen, luunappi. Sitten ihmetellään miksi lapset on nykyään niin kurittomia ja käyttäytyy aivan hirveän törkeästi toisille. No kai nyt kun alle kaksivuotiaalle ei uskalla pitää kuria vaan saavat mellastaa miten lystää, sitten kolmivuotiaalle kun aletaan niitä jäähypenkkejä virittelemään, "hei teitpä tuhmasti, istu mussukka minuutti nyt siinä".
Todellakin karjasen vuoden vanhalle välillä, en huuda jatkuvasti mutta ääni nousee joskus. Ja vanhemmalle. Katsotaan toki kenen lapset osaa yhteiskunnan pelisäännöt kun menevätkouluun![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :tiesittekö että se on ihan oikeasti laitonta huutaa lapselle????Piru vie teitä, hillitkää ittenne!!!Henkinen väkivalta on ihan yhtä paha kun fyysinen...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras :tiesittekö että se on ihan oikeasti laitonta huutaa lapselle????Piru vie teitä, hillitkää ittenne!!!Henkinen väkivalta on ihan yhtä paha kun fyysinen...
Eli siskoni opettaja pitäisi haastaa oikeuteen, jos huutaminen on laitonta? Joutuu joka päivä huutamaan lapsille, villi luokka(oma siskoni on rauhallinen)
Sanoisin, että 90% opettajista on huutanut oppilailleen, osa joutuu huutamaan päivittäin. (sama pätee päiväkotiin)
Henkistä väkivaltaa on lapsen nöyryyttäminen, pilkkaaminen ja itsetunnon poljenta alas ja jatkuva rääkyminen.
Itse en huuda koskaan(lapsi koululainen) mutta ääntä joudun joskus korottamaan(harvoin sitäkin)
1 vuotiaalle ei ole tarpeen korottaa ääntään lainkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:Mikä sit on huutamista kenenkin mielestä... Kyllä mä "huudan" tolle pienellekin, kun se kattoo suoraan minun päin ja vetää lakanoita alas kaapista. Sanon "ei saa", toistan "ei saa", menen paikalle ja otan sen pois ja toistan vielä "EI". Ja sit kun päästän irti se juoksee sinne ja vetää niitä taas alas. Ja sit mä ärähdän, että "EI SAA!!!!". No ei se kyllä siihenkään lopuIlmeisesti se on niiiiiiin kivaa vetää niitä lakanoita alas tai sit se on niiiiiiiiiiiiiin kivaa, kun äiti suuttuu...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No jos joku 4v pojan äiti saa poikaansa komennettua ilman yhtään kertaa äänensä korottamista, niin sen haluan kyllä nähdä! Ja tiedän niitä löytyvän, mutta lapsestkin on erilaisia.
Meidän pojalta kyllä on hävinnyt kuulo ja järki ja jos en välillä karjaise, niin olisipa tuo juossut jo auton allekin. Ja joo, ei se ole siitä vahtimisesta kiinni, jos on vilkas niin että tavallinen puhe menee kuuroille korville!!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras :tiesittekö että se on ihan oikeasti laitonta huutaa lapselle????Piru vie teitä, hillitkää ittenne!!!Henkinen väkivalta on ihan yhtä paha kun fyysinen...
Eli siskoni opettaja pitäisi haastaa oikeuteen, jos huutaminen on laitonta? Joutuu joka päivä huutamaan lapsille, villi luokka(oma siskoni on rauhallinen)
Sanoisin, että 90% opettajista on huutanut oppilailleen, osa joutuu huutamaan päivittäin. (sama pätee päiväkotiin)
Henkistä väkivaltaa on lapsen nöyryyttäminen, pilkkaaminen ja itsetunnon poljenta alas ja jatkuva rääkyminen.
Itse en huuda koskaan(lapsi koululainen) mutta ääntä joudun joskus korottamaan(harvoin sitäkin)
1 vuotiaalle ei ole tarpeen korottaa ääntään lainkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No jos joku 4v pojan äiti saa poikaansa komennettua ilman yhtään kertaa äänensä korottamista, niin sen haluan kyllä nähdä! Ja tiedän niitä löytyvän, mutta lapsestkin on erilaisia.
Meidän pojalta kyllä on hävinnyt kuulo ja järki ja jos en välillä karjaise, niin olisipa tuo juossut jo auton allekin. Ja joo, ei se ole siitä vahtimisesta kiinni, jos on vilkas niin että tavallinen puhe menee kuuroille korville!!
äänen korottaminen on täysin eri asia kuin huutaminen, mistä täällä puhuttiin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:MÄ EN OLE KOSKAAN HUUTANUT LAPSELLENI!!!joten voin sen kyllä hyvin täydellisenä ilmoittaa,
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No jos joku 4v pojan äiti saa poikaansa komennettua ilman yhtään kertaa äänensä korottamista, niin sen haluan kyllä nähdä! Ja tiedän niitä löytyvän, mutta lapsestkin on erilaisia.
äänen korottaminen on täysin eri asia kuin huutaminen, mistä täällä puhuttiin
Joo, ja olen huutanut tuolle omalle pojalleni useasti, että joku asia oikeasti tapahtuu! Äänen korottaminen ei vaikuta millään tavalla toimintaan!
Alkuperäinen kirjoittaja outoo:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:MÄ EN OLE KOSKAAN HUUTANUT LAPSELLENI!!!joten voin sen kyllä hyvin täydellisenä ilmoittaa,
Mutta huudat sitä täällä!?
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Äitee vihanhallintakurssille. Mielestäni ei ole tervettä kasvatusta huutaa 1 vuotiaalle. Yhtä kertaa ei lasketa.