Onko mielestäsi outoa huutaa vuoden ikäiselle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
V

vieras

Vieras
Tutullani on 2 lasta, ymmärrän kyllä että hän hermostuessaan huutaa 4-vuotiaalla (sitä teen minäkin) mutta kun hän huutaa samanlailla 1-vuotiaalle!! Jotenkin säälittää se pieni, kun äiti huutaa ja raivoaa pää punaisena ja pieni vain säikähtää ja katsoo ihmeissään. Mitä te olette mieltä? Oletteko itse huutaneet jo noin pienelle?

Itse olen sitä mieltä että huutamalla ei saa sanaansa perille yhtään sen paremmin, mutta itsekin huudan jos hermot menee. Vaikeaa on itsehillintä, pitäisi itse siinä asiassa tehdä parannus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tutullani on 2 lasta, ymmärrän kyllä että hän hermostuessaan huutaa 4-vuotiaalla (sitä teen minäkin) mutta kun hän huutaa samanlailla 1-vuotiaalle!! Jotenkin säälittää se pieni, kun äiti huutaa ja raivoaa pää punaisena ja pieni vain säikähtää ja katsoo ihmeissään. Mitä te olette mieltä? Oletteko itse huutaneet jo noin pienelle?

Itse olen sitä mieltä että huutamalla ei saa sanaansa perille yhtään sen paremmin, mutta itsekin huudan jos hermot menee. Vaikeaa on itsehillintä, pitäisi itse siinä asiassa tehdä parannus.

Huusin jopa alle 1v:lle aikoinaan, onneksi vain muutaman kerran, mutta silti.

Surettaa katsoa aina ketä tahansa lasta, jolle äiti karjuu pää punaisena. Kyllä sitä voi hermostua ja lyhyesti huudahtaa jotakin, muttei oikeasti tarvitse paria sanaa enempää jatkaa. Sen verran itsehillintää pitää olla, kun ei se huuto mitään auta kuitenkaan.

tiesittekö että se on ihan oikeasti laitonta huutaa lapselle????Piru vie teitä, hillitkää ittenne!!!Henkinen väkivalta on ihan yhtä paha kun fyysinen...

Outoa on huutaa ylipäätään kellekkään. Normaalikuuloinen kuulee kyllä muutenkin.
Se että ihmiset huutaa toisilleen, on kuitenkin ymmärrättävää. Ihmisyyttä se on. Mutta yleensä siinä mielentilassa (kun tekee mieli huutaa) , ei yleensä ajattele järkevästi.

Eräs tuttava huutaa pienelle lapselle päivittäin. En koe sitä millään tavalla tarpeelliseksi! Uskon että lapsi tottelisi paremmin ilman huutamista. Turhan karskia kasvatusta niin pientä kohtaa, varsinkin kun lapsen isä haukkuu lasta suutuspäissään!! Huutaa kirosanoja ja haukkuu kakaraksi ja pennuksi ym. Kauheaa kuultavaa kertakaikkiaan. Ja lapsi on vähän yli vuoden vanha.

Olen huutanu ja katunu myöhemmin. Olisin toivonu että joku ihminen jolla on järkeä päässä olis mulle vakavasti huomauttanu ja puuttunu mun käytökseen. Se on pahoinpitelyä! Jos on sun tuttu niin pliiiiiiissssss sano sille, vaadi lopettamaan.

olen huutanu 1,5vuotiaalle..sinä samalla ku noille isommille..tuo pienempi ei usko ei sanaa eikä mitää muutaka..ku kerran karjasen ni uskoo..ja siis ei mua todellaka pelkää..päinvastoin..mä en oo koskaan tykänny kovasta metelistä ja siks mua äryttää ku joudun välil huutaa

Kyllä huudan joskus tuolle reilu 1v:lle :ashamed: :( Joskus oikeasti pettää itsehillintä, kun useammankaan kiellon jälkeen kaivaa edelleen multaa kukista tms. Hirveä huonoäiti-fiilis jää aina tällaisesta päälle..

ei lapsille tai kenellekkään saa huutaa, sillon on varmasti päässä vikaa jollei pysty hillitsemään. Ilmeisesti omassa lapsuuden perheessä jotain mätää...

Alkuperäinen kirjoittaja Pilli:
Kyllä huudan joskus tuolle reilu 1v:lle :ashamed: :( Joskus oikeasti pettää itsehillintä, kun useammankaan kiellon jälkeen kaivaa edelleen multaa kukista tms. Hirveä huonoäiti-fiilis jää aina tällaisesta päälle..

ON SYYTÄKIN!

Sairasta huutaa yksivuotiaalle. Noin pieni ei pysty käsittelemään sen herättämää pelon tunnetta. Eikä 4-vuotiaallekaan tarvitse huutaa, voi kieltää ja olla luja mutta huutaminen on henkistä väkivaltaa. Eli äidillä on päässä vikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
tiesittekö että se on ihan oikeasti laitonta huutaa lapselle????Piru vie teitä, hillitkää ittenne!!!Henkinen väkivalta on ihan yhtä paha kun fyysinen...

tiedoksesi sulle että huutaminen ei ole laitonta.juuri 2 kk sitten sosiaalityöntekijä/lastenvalvoja näin sanoi.piste.

Alkuperäinen kirjoittaja Pilli:

No ei kannata avata sit näitä keskusteluja kun varmasti vaan haukutaan :) Huutanut olen minäkin joskus. En esikoiselle, kun se oli pieni, mutta kuopuksella kyllä. Ovat kuin yö ja päivä...

Alkuperäinen kirjoittaja voijee:
Olen huutanu ja katunu myöhemmin. Olisin toivonu että joku ihminen jolla on järkeä päässä olis mulle vakavasti huomauttanu ja puuttunu mun käytökseen. Se on pahoinpitelyä! Jos on sun tuttu niin pliiiiiiissssss sano sille, vaadi lopettamaan.

Vaikealta se asiaan puuttuminen tuntuu. Joskus olen sanonut kaverille, että miksi tuo miehesi puhuu noin omasta lapsestaan. Siitäkin kaveri taisi loukkaantua... Kai sitä voisi jotain yrittää sanoa seuraavalla kerralla kun hän lapselle itse huutaa. Mutta miten sanoa asia nätisti?

ei lapsille tai kenellekkään saa huutaa, sillon on varmasti päässä vikaa jollei pysty hillitsemään. Ilmeisesti omassa lapsuuden perheessä jotain mätää...

unlapsuudessa ei ole mitään mätää.päinvastoin,mulle ei ikinä huudettu tai muutaka.mut mä satun olemaan sellanen ihminen etten siedä meteliä ja siis olen äkkipikainen eli suutun helposti eli huudan! silti mun lapset on mulle elämän tärkein aia,mutta pitkää pinna mulle ei ole suotu,ikävä kyllä. :ashamed:

piste sulle moonlightmom.ilmeisesti itse siis huudat lapsellesi. mee hoitoon! Se on henkistä väkivaltaa!!!

ai hoitoon vai. enpä taida.tästä mun äkkipikaisuudesta tietää jopa sossu työntekijä ja tietä'ä että huudan ja lujaa kun suutun tai pelästyn.ja se ei ole laitonta eikä rangaistavaa.toki en huuda päivittäin.

Mikä sit on huutamista kenenkin mielestä... Kyllä mä "huudan" tolle pienellekin, kun se kattoo suoraan minun päin ja vetää lakanoita alas kaapista. Sanon "ei saa", toistan "ei saa", menen paikalle ja otan sen pois ja toistan vielä "EI". Ja sit kun päästän irti se juoksee sinne ja vetää niitä taas alas. Ja sit mä ärähdän, että "EI SAA!!!!". No ei se kyllä siihenkään lopu :( Ilmeisesti se on niiiiiiin kivaa vetää niitä lakanoita alas tai sit se on niiiiiiiiiiiiiin kivaa, kun äiti suuttuu...

Status
Viestiketju on suljettu.