Onko mielestäsi väärin jos lapsella yli 3v ei ole

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
4n äiti
jos hänellä on rakastavat ja läsnäolevat vanhemmat niin vielä ehkä ei kiirettä. mutta tommonen 5 vee olisi jo hyvä harjoitella koulua varten ryhmässä olemista.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
jos hänellä on rakastavat ja läsnäolevat vanhemmat niin vielä ehkä ei kiirettä. mutta tommonen 5 vee olisi jo hyvä harjoitella koulua varten ryhmässä olemista.
Kun mä olen ihmetellyt sitä kun anoppi juputtaa että pitäisi lapsella olla sitä ja tätä ja tuota. Vaikka mä touhuan paljon lasten kanssa ja tehdään päivän aikana paljon kaikenlaista.
Mä lasken kyllä ne toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Kun mä olen ihmetellyt sitä kun anoppi juputtaa että pitäisi lapsella olla sitä ja tätä ja tuota. Vaikka mä touhuan paljon lasten kanssa ja tehdään päivän aikana paljon kaikenlaista.
Mä lasken kyllä ne toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
oikein toimit, tosin asia taitaa vaivata kuitenkin kun naputtelit tänne. minun anoppini taas on sitä mieltä, että pieni lapsi tarttee vaan rakastavat vanhemmat. varmasti ens syksynä voisi olla seurakunnan kerho tms paikallaan. ja lapsetkin ovat yksilöitä.

gg
Niin. Lapset ovat erilaisia.

Meillä nyt 8vee poika kävi srk:n kerhoa 2*vko aina eskariin saakkaa sekä muskaria. Hyvin on sillä "ryhmäkoulutuksella" pärjännyt ensin eskarissa ja nyt koulussa. Nuorempi sosiaalisempi tyttö meni innoissaan vastaavaan kerhoon ja muskariin, mutta nyt 5veenä ilmoitti, että ei enää srk-kerhoon. Nyt käy "vain" muskarissa ja minä pohdin tuleeko tytöstä erakko, koulukiusattu ynm... Mutta todennut, että väkisin en lasta kerhoihin raahaa, varmasti pärjää eskarissa kun sen aika koittaa.

katri
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Niin. Lapset ovat erilaisia.

Meillä nyt 8vee poika kävi srk:n kerhoa 2*vko aina eskariin saakkaa sekä muskaria. Hyvin on sillä "ryhmäkoulutuksella" pärjännyt ensin eskarissa ja nyt koulussa. Nuorempi sosiaalisempi tyttö meni innoissaan vastaavaan kerhoon ja muskariin, mutta nyt 5veenä ilmoitti, että ei enää srk-kerhoon. Nyt käy "vain" muskarissa ja minä pohdin tuleeko tytöstä erakko, koulukiusattu ynm... Mutta todennut, että väkisin en lasta kerhoihin raahaa, varmasti pärjää eskarissa kun sen aika koittaa.
minä en itte oo koskaan missää kerhoissa tms. käyny. Äiti oli aina kotona ja alotin tälläsen "kerhoilu"jutun vasta 6-vuotiaana ku menin eskariin. en muutenkaa oo koskaa mitää harrastanu missää seurois elämäni aikana, enkä mikään erakko tahi koulukiusattu ole. olen siis 19v nyt :)

Samoin meillä kesällä tyttö täyttää 5 v ja on aina ollut kotona.Sisaruksia on hänellä 5, nuorempaa ja vanhempaa.Sekä naapurin lapset ja ystävien joita tapaa säännöllisesti.
Perhekerhossa käyty ja tämä on musta meillä ollut tosi oikea ratkaisu.

Tyttö ollut pienenä tosi arka, mutta nyt kuluneen vuoden aikana reipastunut kovasti.
Nyt menee perhepäivähoitoon harjoittelemaan kotoa poissaoloa, pari, kolme päivää viikossa.
Ja sitten ensi keväänä menee päiväkotiin ja syksyllä alkaa eskari.
Kyllä sitä ehtii harjoitella ryhmässä oloakin vaikkei heti 1 veenä menisikään hoitoon.

Yhteistyössä