Onko mielestäsi kännit kerran tai kaksi kuussa paljon?

• Viestiketjun aloittaja ----
  • Ensimmäinen viesti
420
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalatus:
ja jos kerta aivosolujani tuhoan niiiiiiiin systemaattisesti, niin miksi alkoholi ei ole kielletty kuten esim kannabis ja muut huumeet? ei sillä että huumeiden puolesta olisin...
Jos se keksittäis nyt, tänäpäivänä, se takuuvarmasti kiellettäisiin, sehän on hermomyrkky, mutta sillä on niin vahvat sosiaaliset perinteet, että sen kieltäminen nyt vaan ei toimi, onhan sitä kokeiltu.
miks aina sanotaan että jos keksittäis nyt? Kannabiskin on tuhansia vuosia vanha kasvi, mutta silti se on kielletty vasta muutama vuosikymmen sitten, eikä sen kohdalla vedota silti kulttuuriperinteisiin. Eikä kannabiksenkaan kieltäminen toimi, mutta silti sitä jatketaan...

....
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
No sanotaan näin, että kai se nuorella ihan kokeiluna on ok jonkunaikaa, mutta aikuisella ihmisellä yleensä känni on minusta vähän...no, lapsellista, jos sen hankkii vapaaehtoisesti. Nyt siis tullaan siihen, mikä on känni.
Suurkulutuksen rajat terveille, työikäisille aikuisille:

naiset: yli 5 annosta kerralla tai 16 annosta viikossa
miehet: yli 7 annosta kerralla tai 24 annosta viikossa

Lähde:
http://www.taitolaji.fi/vinkkeja-elamantapamuutoksiin/mita-tiedat-alkoholinkaytostasi/kuinka-paljon-on-liian-paljon
Ja haitallisen rajat terveille, työkykyisille aikuisille:

naiset: yli 1 annos kerrallaan ja 7 annosta viikossa.
miehet: yli 1 annos kerrallaan ja 7 annosta viikossa.

...
Alkuperäinen kirjoittaja 420:
Eikä kannabiksenkaan kieltäminen toimi, mutta silti sitä jatketaan...
Vaikeaa sitä on kieltää. Poliisi poimii toki talteen niitä, jotka hymyilevät ja näyttävät onnellisilta, mutta ei se paljon auta.

Muuten, jos olet festareilla joutumassa huumetarkastukseen, niin huutamalla täysillä ja agressiivisesti "vittu saatana" pääset eroon kollauksesta. Poliisi on aivan varma, että kyseessä ei ole kannabiksen käyttäjä...

hippi
Alkuperäinen kirjoittaja Nalatus:
ja jos kerta aivosolujani tuhoan niiiiiiiin systemaattisesti, niin miksi alkoholi ei ole kielletty kuten esim kannabis ja muut huumeet? ei sillä että huumeiden puolesta olisin...
Jos se keksittäis nyt, tänäpäivänä, se takuuvarmasti kiellettäisiin, sehän on hermomyrkky, mutta sillä on niin vahvat sosiaaliset perinteet, että sen kieltäminen nyt vaan ei toimi, onhan sitä kokeiltu.
Laillistaisivat sitä miedommat päihteet. Joillakin suomalaisilla ei ole selkärankaa toimia terveellisimmin, humaanimmin ja oikein. Se kun sattuu oleman rikos.

kinuski
No ensinnäkään, tupakan ja alkon käyttöä ei voi sinällään kyllä verrata. Ja mun mielestä aikuisen ihmisen alkoholin käyttö on jokaisen henk.kohtanen asia, kunhan siitä ei lapset, tai muut ulkopuoliset kärsi. Ja tosiaan, ihmisillä on aika erillaisia käsityksiä tuosta kännistä. Toisille se on jo 5 oluen jälkeen, toisille 12, toisille vasta kun maataan räkä poskella jossain pusikossa kun jalat ei kanna. Mä juon ehkä n. kerran 2kk tai harvemmin itseni humalaan, ja ehkä kerran vuodessa saattaa lipsahtaa överit. Kyllä mä silti näin kesäisin saatan juoda muutaman lähes joka viikonloppu.

no ehkä semmoset överi kännit on liikaa mut no esim ite saatan ehkä kerran kuus vetää överi kännit jos sitäkään ja kohtuudella muutaman keran kuussa. ja sillon tällön joskus useinkin perjantai iltana lapsen nukkumaan menon jälkeen saatan yhden siiderin juoda ja se ei oo mun mielestä ainakaan paha. mut kukin tekee niinku parhaaks näkee. =)

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
No ensinnäkään, tupakan ja alkon käyttöä ei voi sinällään kyllä verrata. Ja mun mielestä aikuisen ihmisen alkoholin käyttö on jokaisen henk.kohtanen asia, kunhan siitä ei lapset, tai muut ulkopuoliset kärsi. Ja tosiaan, ihmisillä on aika erillaisia käsityksiä tuosta kännistä. Toisille se on jo 5 oluen jälkeen, toisille 12, toisille vasta kun maataan räkä poskella jossain pusikossa kun jalat ei kanna. Mä juon ehkä n. kerran 2kk tai harvemmin itseni humalaan, ja ehkä kerran vuodessa saattaa lipsahtaa överit. Kyllä mä silti näin kesäisin saatan juoda muutaman lähes joka viikonloppu.
no mikä siinä juomisessa noin pljon kiehtoo?
minusta juomisessa ei oo mitään järkeä. ei mitään.
kunnon kännin olen ottanut viimeksi noin 10vuotta sitten. Ei oikin olut mukavaa kun olin kolme päivää kipeä.
Joskus otan yhden tai kaksi saunaiideriä, mutta MITÄÄN PAKKOA mulla ei ole alkoholia saada. minä osaan pitää hauskaa ilmankin.
juhannuskin meillä mnee täysin ilma alkohoilia, kun sitä ei ole mikään pakko ottaa. Limsa aj mehuaja hyvää ruokaa, kalastus, uinti sisä ja ulkopellit ovat ihania juttuja. joissa ei alkoa tarvita

Joskus kymmenisen vuotta sitten oli huomattavasti liian vähän.

Nykyään ei ehdi eikä kiinnosta. Pari kertaa vuodessa riittää. Jos mun ikäinen perheellinen ihminen vetää monta kertaa kuussa kännit, niin kyllä mä ihmettelen hieman, mistä se siihen saa ajan ja energian.

Yhteistyössä