Riippuu mikä luokitellaan känniksi...
Pieni hiprakka 2 kertaa kuukaudessa on ok, mut överiperseet 2 kertaa kuukaudessa ei oo ok..
Pieni hiprakka 2 kertaa kuukaudessa on ok, mut överiperseet 2 kertaa kuukaudessa ei oo ok..
miks aina sanotaan että jos keksittäis nyt? Kannabiskin on tuhansia vuosia vanha kasvi, mutta silti se on kielletty vasta muutama vuosikymmen sitten, eikä sen kohdalla vedota silti kulttuuriperinteisiin. Eikä kannabiksenkaan kieltäminen toimi, mutta silti sitä jatketaan...Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Jos se keksittäis nyt, tänäpäivänä, se takuuvarmasti kiellettäisiin, sehän on hermomyrkky, mutta sillä on niin vahvat sosiaaliset perinteet, että sen kieltäminen nyt vaan ei toimi, onhan sitä kokeiltu.Alkuperäinen kirjoittaja Nalatus:ja jos kerta aivosolujani tuhoan niiiiiiiin systemaattisesti, niin miksi alkoholi ei ole kielletty kuten esim kannabis ja muut huumeet? ei sillä että huumeiden puolesta olisin...
Ja haitallisen rajat terveille, työkykyisille aikuisille:Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:Suurkulutuksen rajat terveille, työikäisille aikuisille:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:No sanotaan näin, että kai se nuorella ihan kokeiluna on ok jonkunaikaa, mutta aikuisella ihmisellä yleensä känni on minusta vähän...no, lapsellista, jos sen hankkii vapaaehtoisesti. Nyt siis tullaan siihen, mikä on känni.
naiset: yli 5 annosta kerralla tai 16 annosta viikossa
miehet: yli 7 annosta kerralla tai 24 annosta viikossa
Lähde:
http://www.taitolaji.fi/vinkkeja-elamantapamuutoksiin/mita-tiedat-alkoholinkaytostasi/kuinka-paljon-on-liian-paljon
Vaikeaa sitä on kieltää. Poliisi poimii toki talteen niitä, jotka hymyilevät ja näyttävät onnellisilta, mutta ei se paljon auta.Alkuperäinen kirjoittaja 420:Eikä kannabiksenkaan kieltäminen toimi, mutta silti sitä jatketaan...
Laillistaisivat sitä miedommat päihteet. Joillakin suomalaisilla ei ole selkärankaa toimia terveellisimmin, humaanimmin ja oikein. Se kun sattuu oleman rikos.Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Jos se keksittäis nyt, tänäpäivänä, se takuuvarmasti kiellettäisiin, sehän on hermomyrkky, mutta sillä on niin vahvat sosiaaliset perinteet, että sen kieltäminen nyt vaan ei toimi, onhan sitä kokeiltu.Alkuperäinen kirjoittaja Nalatus:ja jos kerta aivosolujani tuhoan niiiiiiiin systemaattisesti, niin miksi alkoholi ei ole kielletty kuten esim kannabis ja muut huumeet? ei sillä että huumeiden puolesta olisin...
minä perheellisenä käyn pari kertaa kuussa viihteellä. mitäs pahaa siinä on?Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:on , perheelliselle, sinkulle on sama vaika jois joka päivä
ei mitään, ellei vituta muijaaAlkuperäinen kirjoittaja lawless:minä perheellisenä käyn pari kertaa kuussa viihteellä. mitäs pahaa siinä on?Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:on , perheelliselle, sinkulle on sama vaika jois joka päivä
ei ole muijaa, olen kolmen lapsen äitiAlkuperäinen kirjoittaja kultahamsteri:ei mitään, ellei vituta muijaaAlkuperäinen kirjoittaja lawless:minä perheellisenä käyn pari kertaa kuussa viihteellä. mitäs pahaa siinä on?Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:on , perheelliselle, sinkulle on sama vaika jois joka päivä
no mikä siinä juomisessa noin pljon kiehtoo?Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:No ensinnäkään, tupakan ja alkon käyttöä ei voi sinällään kyllä verrata. Ja mun mielestä aikuisen ihmisen alkoholin käyttö on jokaisen henk.kohtanen asia, kunhan siitä ei lapset, tai muut ulkopuoliset kärsi. Ja tosiaan, ihmisillä on aika erillaisia käsityksiä tuosta kännistä. Toisille se on jo 5 oluen jälkeen, toisille 12, toisille vasta kun maataan räkä poskella jossain pusikossa kun jalat ei kanna. Mä juon ehkä n. kerran 2kk tai harvemmin itseni humalaan, ja ehkä kerran vuodessa saattaa lipsahtaa överit. Kyllä mä silti näin kesäisin saatan juoda muutaman lähes joka viikonloppu.
Samaa mieltä.Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:Mun mielestä se perheenäitinä on liikaa, mutta silloin kun olimme kaksin tai sinkkuina, niin en pitänyt lainkaan kummallisena, jos kerran kuussa otti kännit.