kaaji
Jos se siis vielä on mustalainen? Onko herjaamista käyttää henkilöstä sitä nimitystä mitä se henkilö on? Eikö se ole rasismia, jos ei niin saa sanoa? Onko mustalainen joku haukkumasana vai?
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Wave:Ei ole, käyttäähän mustalaisetkin valkolainen-nimitystä.
Harva tummista itse pitää sanasta neekeri, ei ainakaan Afrikassa, en minäkään kyllä tykkää jos minua sanotaan juudeksi tai jutskuksi....Enkä pitänyt siitä kun eräs henkilö räkäisi tyttäreni kasvoille kun kuuli tytön nimen.Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Tosin en pidä neekeri sanaa rasistisena. Mutta yhteiskunta pitää sitä sanaa rasistisena.
"Negro" = musta, tumma.. tai jotain sellaista. Tummaihoinen tai mustaihoinen.. ei oo rasismia....sanoa. Ty-pe-rää |O
Se joka keksi neekeri sanan rasistiseksi taisi olla joku ÄITI jolla pipo kiristi :-D ja piti päteä.
Oletko juutalainen?Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:Harva tummista itse pitää sanasta neekeri, ei ainakaan Afrikassa, en minäkään kyllä tykkää jos minua sanotaan juudeksi tai jutskuksi....Enkä pitänyt siitä kun eräs henkilö räkäisi tyttäreni kasvoille kun kuuli tytön nimen.Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Tosin en pidä neekeri sanaa rasistisena. Mutta yhteiskunta pitää sitä sanaa rasistisena.
"Negro" = musta, tumma.. tai jotain sellaista. Tummaihoinen tai mustaihoinen.. ei oo rasismia....sanoa. Ty-pe-rää |O
Se joka keksi neekeri sanan rasistiseksi taisi olla joku ÄITI jolla pipo kiristi :-D ja piti päteä.
Mä olen kyllä kuullut mustalaisten puhuvan valkolaisista, mutta yleensä ne sano kaajeet.Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:Ei mun mielestä, jos sitä ei käytä herjaamiseen. Tiedän tosin mustalaisia, jotka siitä vetävät herneet nenään. Täysin neutraalia on käyttää sanaa romani.
Minä en ole kuullut kuin valtaväestön käyttävän itsestään sanaa valkolainen. En koskaan mustalaisten.
Mä olen kuullut sanan kaaleet. Taitaa olla murre juttu tuokin.Alkuperäinen kirjoittaja suolimira:Mä olen kyllä kuullut mustalaisten puhuvan valkolaisista, mutta yleensä ne sano kaajeet.Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:Ei mun mielestä, jos sitä ei käytä herjaamiseen. Tiedän tosin mustalaisia, jotka siitä vetävät herneet nenään. Täysin neutraalia on käyttää sanaa romani.
Minä en ole kuullut kuin valtaväestön käyttävän itsestään sanaa valkolainen. En koskaan mustalaisten.
Siis ei kai tollaisia ihmisiä VOI olla olemassa, että räkii lapsen kasvoille nimen takia???????Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:Harva tummista itse pitää sanasta neekeri, ei ainakaan Afrikassa, en minäkään kyllä tykkää jos minua sanotaan juudeksi tai jutskuksi....Enkä pitänyt siitä kun eräs henkilö räkäisi tyttäreni kasvoille kun kuuli tytön nimen.Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Tosin en pidä neekeri sanaa rasistisena. Mutta yhteiskunta pitää sitä sanaa rasistisena.
Kyllä voi ja räkii jos ei lapsen ihon väri miellytä |O |O että niin sivistynyttä väkeä löytyy suomalaisista aikuisista :/Alkuperäinen kirjoittaja lily:Siis ei kai tollaisia ihmisiä VOI olla olemassa, että räkii lapsen kasvoille nimen takia???????Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:Harva tummista itse pitää sanasta neekeri, ei ainakaan Afrikassa, en minäkään kyllä tykkää jos minua sanotaan juudeksi tai jutskuksi....Enkä pitänyt siitä kun eräs henkilö räkäisi tyttäreni kasvoille kun kuuli tytön nimen.Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Tosin en pidä neekeri sanaa rasistisena. Mutta yhteiskunta pitää sitä sanaa rasistisena.
Kaalee tarkoittaa romani kielellä romaneita :wave:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä olen kuullut sanan kaaleet. Taitaa olla murre juttu tuokin.Alkuperäinen kirjoittaja suolimira:Mä olen kyllä kuullut mustalaisten puhuvan valkolaisista, mutta yleensä ne sano kaajeet.Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:Ei mun mielestä, jos sitä ei käytä herjaamiseen. Tiedän tosin mustalaisia, jotka siitä vetävät herneet nenään. Täysin neutraalia on käyttää sanaa romani.
Mustalaiset puhuu itse itsestään mustalaisena, mutta aika tarkkana saa valkolaiset olla äänensävyssä, jos mustalaisen kuullen sanoo mustalainen.
Ai niin olikin, kiitos muistutuksesta.Alkuperäinen kirjoittaja Multakussu:Kaalee tarkoittaa romani kielellä romaneita :wave:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä olen kuullut sanan kaaleet. Taitaa olla murre juttu tuokin.Alkuperäinen kirjoittaja suolimira:Mä olen kyllä kuullut mustalaisten puhuvan valkolaisista, mutta yleensä ne sano kaajeet.Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:Ei mun mielestä, jos sitä ei käytä herjaamiseen. Tiedän tosin mustalaisia, jotka siitä vetävät herneet nenään. Täysin neutraalia on käyttää sanaa romani.
Mustalaiset puhuu itse itsestään mustalaisena, mutta aika tarkkana saa valkolaiset olla äänensävyssä, jos mustalaisen kuullen sanoo mustalainen.
Kaupallinen yhteistyö: Storytel