Onko miehilläkin vaihdevuodet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aivan kamalaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aivan kamalaa

Vieras
Mies on 42 v, kotona on ihan helvetillistä.
Tuon "työkaverillani on vaihdevuodet" -ketjun lukeneena rupesin miettimään että onko miehilläkin vaihdevuodet ja mitkä ovat mahdollisesti oireet.
Mikään ei käy tai ole hyvin, mies on koko ajan kiukkuinen kuin apina. Minä teen kaiken väärin, lapset tekevät kaiken väärin, kinastelee joka asiasta myös kavereidensa kanssa. Sanomalehden toimittajatkin ovat idiootteja. Väsyttää, ei saa mitään aikaiseksi, nukkuu huonosti...Seksikään ei ole kiinnostanut pitkään aikaan.

Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Hormonilääkitystäkö tähän pitää hakea vai mikä avuksi. Ihan sietämätön tilanne, kertakaikkiaan. Help pliis.

Meillä samanlaista, ikäkin liki sama :) Muuttuuhan miehilläkin hormonitoiminta iän myötä. Mutta mä luulen, että mun miehellä on ihan puhtaasti keski-iän kriisi. Elämää on (tilastollisesti) enemmän takana kuin edessä. Vaikkei asiaa tietoisesti ajattelisikaan, tulee se väistämättä kaikilla eteen. Nyt viimeistään pitää tietää, mitä alkaa isona tehdä.

Pitääkö tätä muka sitten vaan sietää vai olisikohan jotain lääkitystä, jolla tilannetta voisi korjata. En aidosti kestä tällaista elämää kovin kauaa. Kun joka päivä pitää tapella ja kinastella asiasta kuin asiasta. Naama on rutussa jatkuvasti. Ja asiasta ei tietenkään voi puhua.

Yhteistyössä