Onko miehillä vähemmän vaistoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lunatic

Vieras
Alkaa tuntua siltä että yleensä naiset enemmän kokevat asioita, joita pitävät ihan luonnollisina.. miehet taas selittävät ne yliluonnolliseksi huuhaaksi.
Johtuuko kaikki siitä että nainen on muutenkin enemmän yhteydessä luontoon, kuunkiertoon ja kaikkeen "suurempaan"?
Miehet ovat vain lihamöykkyjä jotka poukkoilevat vailla mitään suurempaa, penis antenneinaan, kokematta muita vaistoja kuin pillunhimon ja tuhovimman?
Vai miksi miehet pelkäävät vaistoja, telepatiaa ja muita ihan olemassaolevia asioita?
Itse kyllä tunnen miespuolisia jotka uskovat henkiin jne, mutta ovat takuulla vähemmistönä sukupuolessaan.

B)

Mielenkiintoinen aihe =) Mitä mietin omaa tuttavapiiriäni niin miehille tyypillinen tapa hahmottaa ympärillään olevaa maailmaa ja tapahtuvia asioita on järki- eikä tunneperäinen. Kaikille asioille siis joko löytyy järkiperäinen selitys tai sitten niitä asioita ei ole olemassakaan. Junnu on pari kertaa hätkähtänyt, kun ei olekaan joillekin asioille löytänyt järkiperäistä syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Hysteerikkoja löytyy molemmissa sukupuolissa. :whistle:

What?

Niin, semmonen joka koko ajan kauheesti kokee kaikkea, on mielestäni hysteerikko.

Ai niin, sähän oot uskis.
Miksi muuten uskovaiset kieltää "yliluonnollisen"?
Jumalahan vasta yliluonnollinen hahmo on. Tätä en oikein oo käsittäny.

Entäs vaistot, eikö niitäkään ole?

Alkuperäinen kirjoittaja M:

What?

Katsos jumala kieltää yliluonnollisen.

No ei se jumalaan liity, jos mun mielestä jotkut on hysteerisiä. Semmosia löytyy seurakunnistakin myös hurumykke.

Okei,pahoittelen lausahdustani. Luulin että liittyy jotenkin uskontoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Minä olen sitten hysteerikko. Toisinaan mieskin =)
Ehkä me naiset olemme herkempiä? Poikkeukset vahvistavat tämänkin säännön.

Niin.. kyllä naiset on varmasti vastaanottavaisempia näkymättömille asioille. Miehet on niin materiaalisia olentoja.

What?

Niin, semmonen joka koko ajan kauheesti kokee kaikkea, on mielestäni hysteerikko.

Ai niin, sähän oot uskis.
Miksi muuten uskovaiset kieltää "yliluonnollisen"?
Jumalahan vasta yliluonnollinen hahmo on. Tätä en oikein oo käsittäny.

Entäs vaistot, eikö niitäkään ole?

Ei uskovaiset kiellä... Mä vaan kuulen niin paljon sitä joka päivä, kuinka kukakin kokee mitäkin, niin tulen kyyniseksi. oikeestaan ei se liity tähän keskusteluun, joten poistun niin en pilaa tätä teiltä muilta. :wave:

Sori.

Ei uskovaiset kiellä... Mä vaan kuulen niin paljon sitä joka päivä, kuinka kukakin kokee mitäkin, niin tulen kyyniseksi. oikeestaan ei se liity tähän keskusteluun, joten poistun niin en pilaa tätä teiltä muilta. :wave:

Sori.

Et oo pilannu mitään. :)
Oon vaan käsittäny että kristinusko ei usko mihinkään henkiin jne, se on jotenkin ristiriitasta kun kumminkin uskovat taivaaseen johon sielut menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Minä olen sitten hysteerikko. Toisinaan mieskin =)
Ehkä me naiset olemme herkempiä? Poikkeukset vahvistavat tämänkin säännön.

Niin.. kyllä naiset on varmasti vastaanottavaisempia näkymättömille asioille. Miehet on niin materiaalisia olentoja.

Tosin mieheni on seurassani herkistynyt myös. Ihan positiivista minusta.

Sori.

Et oo pilannu mitään. :)
Oon vaan käsittäny että kristinusko ei usko mihinkään henkiin jne, se on jotenkin ristiriitasta kun kumminkin uskovat taivaaseen johon sielut menee.

Kai se käännetään niin päin, että vanha vihtahousu haluaa että ihmiset uskoisivat henkiin, kysyäkseen hengiltä neuvoja, jolloin hän voikin siitä välistä neuvoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mielenkiintoinen aihe =) Mitä mietin omaa tuttavapiiriäni niin miehille tyypillinen tapa hahmottaa ympärillään olevaa maailmaa ja tapahtuvia asioita on järki- eikä tunneperäinen. Kaikille asioille siis joko löytyy järkiperäinen selitys tai sitten niitä asioita ei ole olemassakaan. Junnu on pari kertaa hätkähtänyt, kun ei olekaan joillekin asioille löytänyt järkiperäistä syytä.

Saman olen huomannut.
Ovatko miehet vaan niin materiaalisia olentoja, etteivät halua tietää muusta kuin siitä minkä näkevät.
Miksi ne sitten pelkää niitä asioita enemmän kuin naiset? Koska ei se kieltäminen voi oikein muusta johtua kuin pelosta?? Vai voiko??
Tietäskö junnu vastausta ? :D

Saman olen huomannut.
Ovatko miehet vaan niin materiaalisia olentoja, etteivät halua tietää muusta kuin siitä minkä näkevät.
Miksi ne sitten pelkää niitä asioita enemmän kuin naiset? Koska ei se kieltäminen voi oikein muusta johtua kuin pelosta?? Vai voiko??
Tietäskö junnu vastausta ? :D
Mitä nyt kohta 18 vuotta olen seurannut uropsuolisen ihmisyksilön kehitystä ja ajatusmaailmaa, niin kyllä ainakin toi junnu haluaa kaikelle kokemalleen jonkinlaisen järjellisen perustelun. Siksi varmaan pienenä purki osiksi niin herätyskellot kuin kasettisoittimetkin. Halusi tietää, miksi joku toimii niinkuin toimii. Asiat, joita ei voi purkaa osiksi ja omin silmin nähdä, eivät ole olleet hänen mielestään todellisia. Vaan jotain "huuhaata".

En oikein usko, että - ainakaan junnun kohdalla - kyse on mistään pelosta. Onhan sillä ollut elämässään läsnä hörhö äiti ja hörhö isosisko. Koskaan en ole huomanut mitään siihen viittaavaakaan, että junnu olisi jollain tavalla pelännyt mun tai likan juttuja. Toisaalta en minä eikä likkakaan pelkää junnun juttuja, vaikka joskus niissä ei meidän mielestä ole järjen hiventäkään.

Ehkä pojat opetetaan enemmän "järkeviksi". Pidetään kaikkea herkkää tyhmänä ja nolona.
Ainakin mun exäni on poikaansa kasvattanut juuri näin. Mitä ei näe, sitä ei ole olemassakaan. Paitsi Jumala ja Jeesus.

Ehkä pojat opetetaan enemmän "järkeviksi". Pidetään kaikkea herkkää tyhmänä ja nolona.

Voi olla.. ainakin osansa kasvatuksellakin. Mutta uskon että kyse on myös miehen kehosta.. se ei ole niin vaistonvarainen kuin naisella.

Opetetaanhan naisillekin mitä sattuu, mutta silti se ei poista telepatiaa ja muita toimintoja.

Ainakin mun exäni on poikaansa kasvattanut juuri näin. Mitä ei näe, sitä ei ole olemassakaan. Paitsi Jumala ja Jeesus.

:D Se on tavallaan ristiriitaista. Mä taas oon kasvanut semmosessa ympäristössä, että kaikenmaailman möröistä ja henkimaailmoista puhuttiin ihan liikaa, niin, että pelkäsin. Pelkäsin, että minulla olisi kyky nähdä henkiolentoja ja aistia niitä. Oli hirveetä elää pelossa, sen takia mieluiten torjun yliluonnolliset jutut.

Mitä nyt kohta 18 vuotta olen seurannut uropsuolisen ihmisyksilön kehitystä ja ajatusmaailmaa, niin kyllä ainakin toi junnu haluaa kaikelle kokemalleen jonkinlaisen järjellisen perustelun. Siksi varmaan pienenä purki osiksi niin herätyskellot kuin kasettisoittimetkin. Halusi tietää, miksi joku toimii niinkuin toimii. Asiat, joita ei voi purkaa osiksi ja omin silmin nähdä, eivät ole olleet hänen mielestään todellisia. Vaan jotain "huuhaata".

En oikein usko, että - ainakaan junnun kohdalla - kyse on mistään pelosta. Onhan sillä ollut elämässään läsnä hörhö äiti ja hörhö isosisko. Koskaan en ole huomanut mitään siihen viittaavaakaan, että junnu olisi jollain tavalla pelännyt mun tai likan juttuja. Toisaalta en minä eikä likkakaan pelkää junnun juttuja, vaikka joskus niissä ei meidän mielestä ole järjen hiventäkään.

Juu, noin sen täytyy olla. Hyvin kiteytit asian junnun kautta. Kuvastaa melkohyvin koko uros-sukupuolta toi.. kaikki pitää purkaa osiksi ja omin silmin nähdä.