Onko mieheni outo vai onko tällainen yleistä miehillä? (järjestyksenpidosta ym.)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sivustaihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sivustaihmettelijä

Vieras
Mies on todella tapoihinsa pinttynyt. Mies pitää itseään esim. todella järjestelmällisenä (siihen saakka kun järjestyksenpito rajoittuu muistiinpanoihin ja juoksevien asioiden hallintaan), mutta jos kyse on esim. miehen työpisteen järjestyksenpidosta niin siivoaminen kestää ikuisuuden ja käytännössä tuloksena on vain kahta kauheampi määrä sekalaisia laatikoita, joista ei ota selvää missä on mitäkin! Työkaluja, hikiset sukat, suklaapatukkakääreet, asiapaperit, puoliksi juotu viikon vanha limppari, kuitteja, kyniä ym. voi olla yhdessä laatikossa ja tätä mies sanoo esilajitteluksi. Että tavarat on vaan noukittu pois lattialta.

Mies suunnittelee mielestään hienoja ja toimivia säilytyssysteemejä, mutta onko se järkevää laittaa laatikko kukkuroileen täyteen tavaraa siten, ettei kansi mahdu enää kiinni? Työhuoneen kaappiin mies osti ihan hienon kaapin hyllylle pinottavan säilytysjärjestelmän pikkutavaroille, mutta nyt pienet avolaatikot päätyivät riviin kaapin päälle pölyyntymään ja kaapin hyllyt on puoliksi tyhjinä täynnä kaikkea käsittämätöntä.

Omalla logiikallani tavaralle valitaan kokoon sopiva laatikko ja laitetaan kansi päälle, etteivät tavarat pölyynny. Miehelle laatikon kansi on aivan tuntematon käsite ja hän ostaa isot määrät laatikoita ajattelematta ensin mihin ne mahtuvat ja mitä niihin laitetaan. Kannet hän pinoaa turhana kaappiin! En tajua...

Tämä on vain vuorenhuippu kaikkea. Mistään ei tule oikeasti valmista ja yhä hupsummaksi menee miehen "ratkaisut".

Meillä on yleensä toisinpäin. Mies on järjestelmällinen ja minä epäjärjestelmällinen....
Mutta olen jo yli 10:ssä vuodessa oppinut säntilliseksi...:)
Tavarat vaan on syytä laittaa heti paikoilleen kuten roskat ja tarpeettomat paperit.

meillä taas mies edes suunnittele hankkivansa säilytysjärjestelmiä mihinkään. ne ovat minun kontolla. esim autotalliinkin ostin ja asensin itse koukut, telineet ym. kun mainitsen hänelle epäjärjestelmällisyydestä. hän vastaa ettei tunne tarvetta moiseen. silloin hän huomaa että jotain tarttis tehdä kun jotain tarvii niin mitään ei löydy.

raskasta juosta ison ihmisen perässä kokoajan keräilemässä tavaroita, puhumattakaan kahden kouluikäisen tavaroista, ottavat isältään mallia. tähän ei ole auttanut vuosien kehotus, nalkuttaminen kiristys tai lahjonta.

jos joku ehdottaa että älä kerää toisten jättämiä niin ei toimi, ne lojuvat niin kauan kuin sielu sietää ja vaikeuttaa mininkin elämistä tässä yhteisessä kodissa. siivouspäivänä miesväki osallistuu pitkin hampain.

varmaankin kaikki eivät vain osaa olla järjestelmällisiä mut siihenkin voi opetella!

[QUOTE="vieras";28131720]meillä taas mies edes suunnittele hankkivansa säilytysjärjestelmiä mihinkään. ne ovat minun kontolla. esim autotalliinkin ostin ja asensin itse koukut, telineet ym. kun mainitsen hänelle epäjärjestelmällisyydestä. hän vastaa ettei tunne tarvetta moiseen. silloin hän huomaa että jotain tarttis tehdä kun jotain tarvii niin mitään ei löydy.

raskasta juosta ison ihmisen perässä kokoajan keräilemässä tavaroita, puhumattakaan kahden kouluikäisen tavaroista, ottavat isältään mallia. tähän ei ole auttanut vuosien kehotus, nalkuttaminen kiristys tai lahjonta.

jos joku ehdottaa että älä kerää toisten jättämiä niin ei toimi, ne lojuvat niin kauan kuin sielu sietää ja vaikeuttaa mininkin elämistä tässä yhteisessä kodissa. siivouspäivänä miesväki osallistuu pitkin hampain.

varmaankin kaikki eivät vain osaa olla järjestelmällisiä mut siihenkin voi opetella![/QUOTE]

No sanos muuta. Ihan sama minulle miten miehen tavarat lojuisi jos saisi säilyttää tavaransa autotallissa tai sellaisessa työhuoneessa joka olisi irrallaan muusta asuintilasta. Meillä miehen työnurkka on makuuhuoneen yhteydessä. Tuolla järjestyksenpidolla ongelma ei siis kosketa enää vain miestä itseään. Olen huolissani pölyn määrästä, jota kertyy kun kannettomia laatikoita on lattiat täynnä. Niistä on kuulemma niin kätevä ottaa tavaraa. Joo, ainakin "kaikki käden ulottuvilla" tosiaan.

Yhteistyössä