Onko mieheni "kaksinaismoralisti" - asiaa naisen painosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ewf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ewf

Vieras
Olen ollut kuusi vuotta suhteessa miehen kanssa, joka on ollut koko seurustelumme ylipainoinen. Ei vain vähän pullea, vaan hänen painoindeksinsä on vaihdellut 35-41:n välillä. Itse taas olen ollut koko ajan normaalipainoinen, tosin siellä ns. väärässä päässä. Koskaan en ole yli 25:n mennyt painoindeksissä, tällä hetkellä se on 24,3.

Mies ei ole ennen kiinnittänyt painooni mitään huomiota, enkä minäkään hänen. Nyt hän on kuitenkin alkanut vahtia syömisiäni ja ehdotellut, joskos söisin pastan sijaan salaattia tai kävelisin töihin. Ei kuulemma voisi kuvitellakaan koskevansa mua, jos painaisin edes 5-10 kg enemmän kuin nyt!

Luulin, että olisin huomaamattani lihonut, mutta olen edelleen samoissa mitoissa kuin ennenkin. Vähän vain ärsyttää. Miehellä on "oikeus" olla sairaalloisen ylipainoinen ja vittuilla mulle normaalipainosta. Tekisi mieli ihan lapsellisuuttaan lihottaa se 10 kg, oltaisiin edes vähän enemmän samalla viivalla...

Sellainen tiistaiavautuminen, kiitos.

[QUOTE="vieras";26358524]No kyllähän tuo vähän oudolta kuulostaa, että moitti sinua painosta, etenkin jos painosi ei ole edes noussut ja itse on kaikenaikaa ollut ylipainoinen.[/QUOTE]

Niinpä. Liekö oma maha alkanut ärsyttää.

[QUOTE="aapee";26358527]Niinpä. Liekö oma maha alkanut ärsyttää.[/QUOTE]

Tai tuo painoasia on peitetarina sille, että suhde ei täytä enää hänen toiveitaan.

On? Totea vaan että tätä tää yhteiselämä on, läski alkaa pikkuhiljaa tarttua. Josko pitäisi siis laihduttaa yhdessä jos siihen tarvetta esiintyy.. Tyyppi ei joko todella rakasta sua tai sitten on vaan todella pihalla omasta ulkonäöstään. Joka tapauksessa olisi vakavan keskustelun paikka. Jos ei ymmärrä ongelmaa, niin parempi älytä se nyt kuin vuosien päästä.

onkohan häntä alkanut häiritsemään oma painonsa tms. ja jotenkin se purkautuu noin.
musta kuulostaa kyllä aika huolestuttavalta, jos oikeasti on sanonut, että jos painaisit 5-10kiloa enemmän niin ei voisi kuvitellakaan koskevansa sinuun.
mä en tuosta pääsis kovin helpolla yli, sama ihminenhän sitä kuitenkin on, joten rakastaako edes tosissaan ja vainko sitä ulkonäköä.

[QUOTE="jojo";26358530]Oletko kysynyt häneltä, huomaako hän omaa ylipainoaan ja onko aikeissa tehdä sille jotain?[/QUOTE]

Kyllä se joskus itseään läskiksi haukkuu. Vastaan aina "Voithan sä laihduttaa, jos siltä tuntuu", mutta en ole mitään ulkonäöstään sanonut.

[QUOTE="vieras";26358531]Tai tuo painoasia on peitetarina sille, että suhde ei täytä enää hänen toiveitaan.[/QUOTE]

Klups... Mielestäni meillä on mennyt ihan hyvin, mutta pitänee tarkkailla tilannetta. :o

[QUOTE="ani";26358532]On? Totea vaan että tätä tää yhteiselämä on, läski alkaa pikkuhiljaa tarttua. Josko pitäisi siis laihduttaa yhdessä jos siihen tarvetta esiintyy...[/QUOTE]

Heh. En kyllä itse halua edes laihtua, pitäisi laittaa vaatekaappikin uusiksi. ;)

Lisään vielä, että lihavallakin on tietty oikeus toivoa kumppaniltaan tiettyjä ominaisuuksia siinä kuin muillakin. Minunkin mieheni on ylipainoinen ja itsepä hänet valitsin, eli mulla ei ole valittamista. Tiedän silti, että hän tykkää ennemmin hoikista kuin paksuista naisista. Mun painoni on vaihdellut suhteen aikana jopa 20kg ja raakaudet päälle, mutta mies on pitänyt mölyt mahassaan hyvin tietäen, että omalla ympärysmitallaan ei ole varaa aukoa päätään mulle. Hän on ollut kannustava minun laihduttaessani, mikä on ihan eri asia kuin tuo ap:n miehen suustaan päästämä murjaisu.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
musta kuulostaa kyllä aika huolestuttavalta, jos oikeasti on sanonut, että jos painaisit 5-10kiloa enemmän niin ei voisi kuvitellakaan koskevansa sinuun.
mä en tuosta pääsis kovin helpolla yli, sama ihminenhän sitä kuitenkin on, joten rakastaako edes tosissaan ja vainko sitä ulkonäköä.

Niinpä. Ottaen vielä huomioon, että mä olen rakastanut sen kiloja ilman murinoita. Mies on, öh, objektiivisesti melko ruma. Mua ei ole haitannut, kun luonne on ollut hyvä. Nyt se uhkaa muuttua rumaksi.

Yhteistyössä