Onko miehelle raha tärkeintä elämässä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko muilla näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko muilla näin

Vieras
Tuntuu,että on..Aina masentuu täysin,kun miettii raha-asioita,on sitten pahalla tuulella jne.Se on meidän eroavaisuus,minä uskon valoisaan tulevaisuuteen,hän ei.Mies käy töissä,joka on fyysisesti rankkaa ja epäsäännöllistä..Kyllähän minä ymmärrän,että masentaahan se,kun yrittää elättää perheensä siinä onnistumatta..Onhan meillä menoja,asuntolainaa,autolainaa,luottoa,laskuja..Mutta silti on ruokaakin kaapissa aina.En ymmärrä,miksi pitäisi valittaa..Onhan se tympeää,kun ei voida ostaa mitään ekstraa ikinä,mutta pärjätään kyllä näinkin..Ja uskon,eetä tulevaisuudessa asiat paremmin,kun minä saan oppisopimuspaikan,joka työn alla.Sitä kautta ammatin ja työn.
Tympii vaan,kun mies on aina niin negatiivinen..Ja minä positiivinen.Mutta ehkä me sitten täydennetään niin toisiamme..

Meidän isäntä oli aikonaan samanlainen...nykyään on jo oppinut löyhentämään pipon nyörejä, kun on tajunnut, että aina tässä maassa joutuu jostain maksamaan. Siitä ei pääse mihinkään. Ja kun on se fakta selvinnyt, että mitään ei tonne nurtsin alle saa mukaansa...

Isäntä kyllä selkeästi piristyi, kun tein leikkauksia talouteen ja saatiin ostettua hälle vanha jenkki iltapuhteeksi...siinä on harrastusta kerrakseen ja kulujahan siitä on näin talvisin minimaalisesti, kun se seisoksii tallissa. Selkeästi auttoi, kun sai ostaa palkkatuloillaan jotain mitä itse halusi.

Meillä hyvin samanlainen tilanne. Sillä erolla että pitää pakollisten menojen jälkeen huolta siitä että saa itselleen jotain. Minä ostelen sit itelleni ja tenaville jos mulle jää rahaa. Eli käytännössä ei koskaan. Mutta mä kans luotan siihen että asiat järjestyy. Ollaan tähänki asti pärjätty niin miksei tästä eteenki päin.

Alkuperäinen kirjoittaja onko muilla näin:
Tuntuu,että on..Aina masentuu täysin,kun miettii raha-asioita,on sitten pahalla tuulella jne.Se on meidän eroavaisuus,minä uskon valoisaan tulevaisuuteen,hän ei.Mies käy töissä,joka on fyysisesti rankkaa ja epäsäännöllistä..Kyllähän minä ymmärrän,että masentaahan se,kun yrittää elättää perheensä siinä onnistumatta..Onhan meillä menoja,asuntolainaa,autolainaa,luottoa,laskuja..Mutta silti on ruokaakin kaapissa aina.En ymmärrä,miksi pitäisi valittaa..Onhan se tympeää,kun ei voida ostaa mitään ekstraa ikinä,mutta pärjätään kyllä näinkin..Ja uskon,eetä tulevaisuudessa asiat paremmin,kun minä saan oppisopimuspaikan,joka työn alla.Sitä kautta ammatin ja työn.
Tympii vaan,kun mies on aina niin negatiivinen..Ja minä positiivinen.Mutta ehkä me sitten täydennetään niin toisiamme..

miksi muka onnistumattta?

kyllähän hän siinä onnistuu jos teillä katto pään päällä ja ruokaa kaapissa

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:

miksi muka onnistumattta?

kyllähän hän siinä onnistuu jos teillä katto pään päällä ja ruokaa kaapissa

Sepä se,minunkin mielestä onnistuu..Mutta kun hänen mielestään sitä rahaa pitäisi jäädä ylimääräistäkin ja haluaisi elää "ilman rahahuolia".Ei kai se onnistu kuin lottovoittamalla..

Tuntuu, että on.. Aina masentuu täysin, kun miettii raha-asioita, on sitten pahalla tuulella jne. Se on meidän eroavaisuus, minä uskon valoisaan tulevaisuuteen, hän ei. Mies käy töissä, joka on fyysisesti rankkaa ja epäsäännöllistä.. Kyllähän minä ymmärrän, että masentaahan se, kun yrittää elättää perheensä siinä onnistumatta.. Onhan meillä menoja, asuntolainaa, autolainaa, luottoa, laskuja.. Mutta silti on ruokaakin kaapissa aina. En ymmärrä, miksi pitäisi valittaa.. Onhan se tympeää, kun ei voida ostaa mitään ekstraa ikinä, mutta pärjätään kyllä näinkin.. Ja uskon, eetä tulevaisuudessa asiat paremmin, kun minä saan oppisopimuspaikan, joka työn alla. Sitä kautta ammatin ja työn.
Tympii vaan, kun mies on aina niin negatiivinen.. Ja minä positiivinen. Mutta ehkä me sitten täydennetään niin toisiamme..

Ehkä se mieskin oppii vielä positiivisuutta!

Pienenä vinkkinä; kannattaa käyttää välilyöntejä välimerkkien jälkeen, jakaantuu toi teksti eri riveille paremmin ja on helpompi lukea, kun ei tarvi skrollata!

Ei ole ainakaan meillä tärkeintä, mutta jonkun sitä rahaakin on tuotava/tehtävä tähän taloon. Kelan tuilla kun ei pitkälle pötkitä ja toistaiseksi haluamme pitää ja hoitaa pienet kotona.

Joillekin se raha on tärkeämpää kuin toisille, sille ei kai voi mitään.

Yhteistyössä