Onko meillä terveelliset ruat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maria Madgaleena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maria Madgaleena

Vieras
Aamupala

Lapset: muromysliä tai penkkipuuroa, lasi maitoa (joskus myös leipää lisäksi. vaaleaa jos on ostettu. ostan sitäkin yleensä täysjyvästä)
Minä: muromysliä ja lasi mehua. (Jos jää vielä nälkä niin teetä ja leipää (paahdettua ruista)

Välipalat
Lapset syö välipalalla leipää tai hedelmiä jos on.
Minä jätän välipalan väliin jo sei oo nälkä. Jos tulee nälkä niin koitan muistaa syödä jotain terveellistä. aiemmin saatoin syödä suklaata, nyt en osta ku paussi-patukoita.

Lounas
Yleensä meillä ei ole lounaaksi mitään. Joskus on hod dogeja tai edellisen päivän ruokaa, mutta yleensä se meinaa vaan tuhdimpaa välipalaa. Annan lapsille kaapista yksitellen kaikkea mitä ne suostuu syömään kunnes mahat on täynnä. ite en syö paljon mitään.

Päivällinen
Kaikki syö samaa ruokaa. lapsilla vähän pienemmät annokset, jotka ne kyllä voi tuplata jos sattuuki olemaan tosissaan mieleistä. Omia annoksi aolen koittanu pienentää samaa tahtia ku lasten isontaa.

Iltapalalla: muromysliä tai leipää, lapsille joskus hod dogia.

Meillä tilanne siis se, että min olen laihiksella ja lapset syö sitä mitä ne suostuu syömään.

Aika normaalilta musta kuulostaa. Ei ehkä ihanteellinen ruokavalio mutta kenellä olisi. :whistle: Päivän mittaan tulee kuitenkin nautittua maitotuotteita, viljatuotteita, hedelmiä ja kasviksia, perunaa/pastaa/riisiä ja lihaa ilmeisesti? Ja osa ihan "kunnon ruoan" muodossa. Eli siis ruokaympyrän kaikkia osioita on mukana säännöllisesti, joten musta ihan hyvä tilanne. =)

ja ton mitä kutsut penkkipuuroksi voi terveellisemmin tehdä jugurttiin, vaikka maustamattomaankin marjojen kanssa. itse teen maustamattomaan jugurttiin sokerittoman mehukeiton kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
muromysli ei ole laihduttajan ruokaa eikä hot dogit lasten ruokaa, siis jatkuvasti syötettynä..

no joskus ei ole yhtäkuin jatkuvasti. max. parina päivänä viikossa saavat.

eikö muromysli muka olelaihduttajalle? no piruako sitten syön, kun en nykyään meinaa saada leipää alas edes paahdettuna...

No ei todellakaan! Muromysli on sokerista, vaalee leipä ei oo ravitsevaa, hod dogit rasvasia ja ei oo ravintoaineita, jos on laihiksella niin ei saa jättää ruokailuja väliin vaan pitää syödä vähän mutta useesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Maria Madgaleena:
muromysli ei ole laihduttajan ruokaa eikä hot dogit lasten ruokaa, siis jatkuvasti syötettynä..

eikö muromysli muka olelaihduttajalle? no piruako sitten syön, kun en nykyään meinaa saada leipää alas edes paahdettuna...

Kannattaa tutkia kalorimääriä paketin kyljestä. Muromysleissä on aika paljon sokeria, mutta toisaalta myös kuituja ja pitkävaikutteisia hiilihydraatteja, joten siinä on laihdutuksen kannalta sekä hyvää että huonoa. Kaikkihan on lopulta kiinni siitä, että kulutat enemmän kuin syöt. =)

Mä en juurikaan myslejä syö, koska niissä on usein ihan sikana rasvaa. Jos noi muromyslit on niitä Fittnessin juttuja, niin sitten voit niitä syödä laihduttaessasikin. Mutta katso siis paketin kyljestä energiamäärä.

lukaseppa muromyslisi pakkauksen tuoteseloste!!
syö itse kunnon puuroa, weetabixia, kunnon kuitu muroja, hedelmiä, onhan noita terveellisiä vaihtoehtoja!

oisko viisasta vaihtaa toi muromysli vaik weetabiksiin tai ihan tavalliseen mysliin? kaikki leipää kantsii olla pelkästään ruisliepää. ei toi mun mielestä muuten paha ole.

mä ehdottaisin tällästä:

aamupala: leipää lisukkeineen, weetabiksia, jugurttia, maitoa.

lounas: puuroa, maitoa ja leipää

välipala: leipää lisukkeineen, hedelmiä, jogurttia

päivällinen: lämmin ateria

iltapala: leipää lisukkeineen ja teetä.

No *tana antakaa mulle linkki jonneki hyvälle kasvissyöjien sivulle niin vetelen sitä puol vuotta. eiköhän ole terveellistä ja kilot karise puiolessa vuodessa.. mulla ainakin yksi kasvissyöjäkamu muinoin oli laiha ku tikku.

No kaikkein paras olisi, että söisitte kunnon lounaan (esim. joku keitto) sen lisäksi että syötte kunnon päivällisen. Silloin ei tarvitsisi välipalaa niin usein, ehkä vain joku hedelmä tms. Kun olo on kylläinen terveellisestä ruuasta, ei tule popsittua kaikenlaista, joka on usein vähemmän terveellistä. Aamupalalla parempia vaihtoehtoja olisivat lämmin puuro ( no ei siinä kylmässäkään vikaa ole), perusmysli vaikka viilin kanssa tai weetabix. Muista, että vaikka laihdutat, sinun pitää syödä.

En mie saata syödä puuroa enkä weetabixiakaan monta päivää putkeen. Yritetty on, mutta ne on alkaneet raskausaikoina tökkiä ja sen jälkeen en ole saanu alas.. ainut puuro mitä saatan useammin syödä on mannapuuro ja se ei tod. oo terveellistä. ruispuuroaki vois silloin tällöin, mutta siinä menee tunti tehdä. ei muksut jaksaa oottaa niin kauaa ja se palais pohjaan kun ei tämä lauma olis rauhassa sitä aikaa..

No *tana antakaa mulle linkki jonneki hyvälle kasvissyöjien sivulle niin vetelen sitä puol vuotta. eiköhän ole terveellistä ja kilot karise puiolessa vuodessa.. mulla ainakin yksi kasvissyöjäkamu muinoin oli laiha ku tikku.
Kasvissyönti vaatii perhetymistä asiaan, sillä muuten et saa riittävästi elimistösi tarvitsemia ravintoaineita. Ja siihen perehtymiseen menee aikaa. Syö normaalia ruokaa, mieluummin monta pientä ateriaa kuin pari isoa päivässä, käytä vähärasvaista lihaa ja kalaa, vältä rasvaa ja ylimääräistä sokeria.

En mie saata syödä puuroa enkä weetabixiakaan monta päivää putkeen. Yritetty on, mutta ne on alkaneet raskausaikoina tökkiä ja sen jälkeen en ole saanu alas.. ainut puuro mitä saatan useammin syödä on mannapuuro ja se ei tod. oo terveellistä. ruispuuroaki vois silloin tällöin, mutta siinä menee tunti tehdä. ei muksut jaksaa oottaa niin kauaa ja se palais pohjaan kun ei tämä lauma olis rauhassa sitä aikaa..

Osta kauramannaa!!! Siinä myös terveellistä kauraa

No *tana antakaa mulle linkki jonneki hyvälle kasvissyöjien sivulle niin vetelen sitä puol vuotta. eiköhän ole terveellistä ja kilot karise puiolessa vuodessa.. mulla ainakin yksi kasvissyöjäkamu muinoin oli laiha ku tikku.[/quote
eihän sitä tartte kasvissyöjäks kääntyä jos laihduttaa....
mulla on kans laihisurakka menossa ja "yritän" syödä monta kertaa päivässä, pieniä ja terveellisiä ruokia, mutta se kyllä on yrittämisen tasolla, ei meinaa aina oo onnistuakseen ja tulee liian pitkiä ateriavälejä
:D :saint:

Kasvisruoka ei ole vähäkalorista ellei siitä tee sellaista. Voissa paistamalla ja kermalla keventämällä saa kyllä mukavasti kaloreita kasvisruokaankin. :D Söin pari päivää sitten tosi hyvää kasvisgratiinia, mutta niinpä oli siihenkin lorautettu kermaa mukaan ja kuorrutettu juustolla... ;) Liha ei sinänsä lihota, kun katsoo mitä syö. Broileri, kala ja vaikka naudan paisti ovat enimmäkseen pelkkää proteiinia, possu taas on rasvaisempaa ja esim. makkarat, eineslihapullat yms. kannattaa unohtaa kokonaan. =)

Yhteistyössä