Alkuperäinen kirjoittaja Matkalla suohon!!:
Tuohan ei ole mitään! Meillä tuoretta asuntolainaa 310 000, minä hoitovapaalla, kesällä tulee toinen lapsi eli matalapalkkaa jatkuu nyt ainakin jonkun aikaa minun osaltani. Mies tekee keikkatyötä, tienaa vuodessa noin 27 000 ruttona. Lyhennys 1600 euroa kuussa. Menee jo niin köyhyydessä että onnea revitään siitä kun ojasta löytää tyhjän pullon palautukseen!!!!
Pankin lapuissa viimeinen lyhennys tällä summalla oli joskus kun täytän 78 vuotta....
Onko sitä lainaa sitten pakko ottaa niin paljon? Jos ei kerran rahkeet riitä, niin pitääkö hankkia se uusi omakotitalo (en tiedä teidän kohdallanne, oletin vain...) ? Olisko mitenkään harkittavissa se, että tyytyisi johonkin edullisempaan tai pienempään?
Meitä on kolme henkeä, asutaan kerrostalokolmiossa. Lainaa alunperin 65 000? (ostettiin juuri ennen kuin hinnat lähti nousuun ja myyjillä on kiire päästä eroon). Tienaamme kuukaudessa yhteensä n. 3800? bruttona, minä enemmän kuin mies. Lainanlyhennykset plus vastikkeet yhteensä n. 650?/kk. Ja siitä huolimatta menee välillä vähän tiukille, jos tulee jotain odottamattomia kuluja. Mutta me sentään päästään tuosta lainasta eroon ennen eläkeikää...