onko meidän vauvalla joku hätä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jonna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jonna"

Vieras
vauva on aina ollut huono viihtymään itsekseen mutta nyt ollessa 7kk ei viihdy yksinään enää yhtään. lattialla ollessa pyörii ja hyörii ja harjoittelee liikkumista mutta kitisee ja inisee koko ajan samalla. ja lopulta itkee. ei hyvä ole missään...
tutti on koko ajan oltava suussa "rauhoittelemassa" koska silloin on hiljainen jos tutti suussa. nauraa vain kuin leikitetään. ja heti kun lopetan leikittämisen alkaa se itku ja vinkuminen.

nukkuu myös todella paljon. nyt 1kk aikana on huomattavan paljon väsyneempi kuin ennen. meillä on onneksi 8kk lääkärineuvola kohta niin voin kysyä tätä sieltä. vauva jaksaa olla hereillä n.1 tunnin kerrallaan max 2. nytkin on jo 3 unet menossa tälle päivää. herännyt klo 6. aamu unet oli 20min seuraavat 1,5h ja siitä tunnin päästä taas unille ja nukahti heti. olen tosi huolissani. en haluais päivystykseen mennä kun siellä meillä vain sanotaan ettei ole akuutti niin pärjäätte sinne neuvolalääkärille saakka. mietin jos ma soittaisin ja yrittäisin saada aikaisemmin sen lääkärin.
mikä voisi olla vialla? onko muilla ollut tällaisia näin paljon nukkuvia vauvoja.

Meillä oli esikko sellainen että n. 7kk iässä nukkui myös tosi paljon, juurikin tuon verran. Nyt taas kakkonen 2kk ei nuku läheskään niin paljoa vaikka paljon pienempi. Mä en osaa sanoa onko syytä huoleen, mutta neuvoisin sua yrittämään silti saada lääkärin aiemmaksi, ihan oman mielenrauhankin takia. Miedän neuvolassa aina sanotaan että saa soittaa jos huolettaa joten soita ihmeessä! Jos et saa lääkäriin, niin ainakin terkalle yritä saada. Hänkin varmasti osaa auttaa.

Voi apua, tuo eka kappele oli kuin minun suusta! Nytkin vauva pyörii, hyörii ja kiukuttelee, kun ei pääse muuten liikkumaan! :D Saa kiukutella. En mä jaksa KOKO ajan viihdyttää. Nyt jo kiukkuilu loppui, kun huomasi ettei auta, jaa ja nyt jo kikatetaan täysiä .:) Aha, taas alaleuka väpättää. :D :D On tää kyllä... :)

Nukkuminen ei kuulosta normaalilta. Meillä nukutaan yöunet klo 20-9 ja max kahdet päikkärit ja nekin yhteensä 2-3h.

Suututtaa, kun ei pääse liikkumaan vaikka haluaisi?

Nukkumisesta en osaa sanoa. Mihin aikaan menee nukkumaan illalla ja miten katkonaista uni on? Katkonainen uni ei ole läheskään niin virkistävää. Saattaa olla ettei malta nukkua, joten heräilee pitkin yötä. Sitten päivällä väsyttää ja torkahtelee normi unien lisäksi.

Meidänkin 7kuiset tympääntyy lattialla yksikseen kun eivät pääse eteenpäin :) Koko ajan pientä kitinää ellei ole jotain viihdykettä kuten isosisko tai jompikumpi vanhemmista, koirakin käy :D Onneksi ovat myös alkaneet saamaan seuraa toisistaan, maistelee toistensa sormia ja varpaita, vetävät tukasta (ja sit taas huudetaan kun sisko satuttaa :D )
Mut toi nukkuminen.. Meillä tytöt nukkuu 20.30-7.30, ekat päikkärit 11.30-13.30 ja tokat päikkärit 16.30-17.30. Mutta mulle terkka sanoi että jos vauvalla menossa pituuskasvupyrähdys niin voi nukkua tosi paljon.. Odottele rauhassa neuvolalääkäriin :)

yöunet on hyvät ja pitkät. nukkumaan menee illalla n klo 20 ja herää pari kertaa tuttia hamuamaan ja sitten taas nukkuu sinne aamuun yhellä syötöllä. viime yönä kyllä pyöri ja hyöri levottomasti aika monta kertaa et olin valppaana tartteeko tuttia mut ei... aamulla herää silloin 6-7 aikaan.

Liikkumisen harjoittelua, hampaiden tuloa ja kasvamista; sitä se kitinä on. Meillä 7kk on nukkunut tänään jo 2 unet ja kohta kolmansille, nukkumaan menee seitsemältä. Meilläkin hereillä kerrallaan kaksi tuntia suunnilleen, joskus kolme.... Meillä kitinä loppui kun lähti liikkumaan, esikoisesta muistan että seuraava hankala vaihe siellä vuoden iässä.

Yhteistyössä