onko meidän suhde ihan outo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piippi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piippi

Vieras
onko kellään muulla, jotka pitkässä suhteessa joutuvat ottamaan toisistaan "hengähdystaukoja" välillä?!?

me ollaan aika vahvoja luonteita molemmat ja arjen pyörittäminen kahden lapsen kanssa on meille uuvuttavaa ja kuluttaa suhdetta aika-ajoin niin paljon, että ollaan valmiita eroamaan ja vaikka mitä saadaksemme edes hieman taukoa toisesta, ei niinkään lapsista. Viikonloppu tai vaikka edes vuorokausi ihan itsekseen on aina saanut meidät "takaisin yhteen" jos näin nyt edes voi sanoa...sit itketään ja rakastetaan toisiamme niin paljon ja kaikki on hyvin :/

pettämistä ei kuitenkaan näiden "taukojen" aikana ole, ei ole mitään sellaista tarvetta päästä toisesta eroon vaan jotta voisi olla muiden kanssa, vaan kyse on enemmänkin oman itsensä löytämisessä kun se tuntuu välillä hukkuvan äiti-/isäroolin, vaimo-/miesroolin ym alle.

onks tää ihan normaalia :D ??

miten te muut?miten te huolehditte että suhde ei ns. kulu?

No mun mielestä tuo on vähän outoa. Itse ennemminkin kaipaan nimenomaan lisää aikaa ihan miehen kanssa kahdestaan, että saamme muutkin kuin äiti ja isä roolit päälle ja pelaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
No mun mielestä tuo on vähän outoa. Itse ennemminkin kaipaan nimenomaan lisää aikaa ihan miehen kanssa kahdestaan, että saamme muutkin kuin äiti ja isä roolit päälle ja pelaamaan.

Peesi.

Toki omaa aikaa aina aika ajoin kaipaan, esim. leffa tai urheilu välillä, mutta en useamman vuorokauden irtiottoja. Päinvastoin.

Me olemme miehen kanssa monesti parikin viikkoa erillämme, siis emme erossa mutta ihan vain eri paikoissa ja kaikki kauhistelevat tätä.
En minä ainakaan jaksa jatkuvasti miehen lahkeessa roikkua, pitää sitä välillä olla oman itsensäkkin kanssa ja omien kavereiden jne. varsinkin nyt vielä kun ei ole lapsia.

Suorastaan ärsyttää sellaiset parit jotka eivät mihinkään pääse ilman toisiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Suorastaan ärsyttää sellaiset parit jotka eivät mihinkään pääse ilman toisiaan.

Suorastaan pistää vituttamaan tuollaiset ihmiset, jotka haluaisivat sanella miten muiden on elettävä ja se tapa on aina se oma.
Jos näitä ko. pareja asia häiritse, miten se voi sua häiritä?

Jos tuo hengähdystaukojen tarve on molemmilla niin suuri, miksi ette voisi ottaa ihan tavaksi vaikkapa kerran kuussa, tai miten nyt hyvä olisi, vähän "ommoo lommoo". Eli toinen lähtee vaikka pikku reissulle pariksi päiväksi ja toinen on sitten sen aikaa lasten kanssa. Ei ole kivaa nimittäin lapsille jos riitelette ja toinen lähtee lätkimään suutuksissaan. Eli ihan suunnitelmallisesti otatte sitä omaa vapaata aikaa, ei niin että riidoissa erotaan ja palataan.

En mä tiedä missä symbioosissa sitä pitäisi jatkuvasti elää. Minusta tuo on ihan normaalia, että välillä ollaan vuorokauden tai viikonlopun verran pois kotoa. Meille tosin tulee ihan luonnostaan etäisyyttä toisistamme työni vuoksi, joka vaatii reissaamista ja välillä öitäkin pois kotoa. Mut ei me niitä minään "taukoina parisuhteesta" pidetä vaan ihan normaalina osana elämää, että molemmilla on omiakin menoja eikä olla kyljikkäin 24/7.

Alkuperäinen kirjoittaja piippi:
onko kellään muulla, jotka pitkässä suhteessa joutuvat ottamaan toisistaan "hengähdystaukoja" välillä?!?

me ollaan aika vahvoja luonteita molemmat ja arjen pyörittäminen kahden lapsen kanssa on meille uuvuttavaa ja kuluttaa suhdetta aika-ajoin niin paljon, että ollaan valmiita eroamaan ja vaikka mitä saadaksemme edes hieman taukoa toisesta, ei niinkään lapsista. Viikonloppu tai vaikka edes vuorokausi ihan itsekseen on aina saanut meidät "takaisin yhteen" jos näin nyt edes voi sanoa...sit itketään ja rakastetaan toisiamme niin paljon ja kaikki on hyvin :/

pettämistä ei kuitenkaan näiden "taukojen" aikana ole, ei ole mitään sellaista tarvetta päästä toisesta eroon vaan jotta voisi olla muiden kanssa, vaan kyse on enemmänkin oman itsensä löytämisessä kun se tuntuu välillä hukkuvan äiti-/isäroolin, vaimo-/miesroolin ym alle.

onks tää ihan normaalia :D ??

miten te muut?miten te huolehditte että suhde ei ns. kulu?

ei tuo oo yhtää outoa..oli ku mun suusta..just olin vanhempieni luona vkl.. tuntuu niin kivalle mennä sitte kotiin rakastaan ymym... :D siis varmasti joillekki täysin normia:)

Jotkut ottaa suhteessaan parin vuodenkin taukoja joten ei tuo ole lainkaan outoa ;)

Mutta ehkä nuo irtiotot kannattaa ottaa ihan harkitusti, niin ettette eroa siksi aikaa vaan sovitte, että nyt on mun vuoro mennä vkl johki.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ole:
Jotkut ottaa suhteessaan parin vuodenkin taukoja joten ei tuo ole lainkaan outoa ;)

Mutta ehkä nuo irtiotot kannattaa ottaa ihan harkitusti, niin ettette eroa siksi aikaa vaan sovitte, että nyt on mun vuoro mennä vkl johki.

Niinpä, täytyykö sitä keskinäistä "painetta" kerryttää liikaa, jolloin niistä menemisistä tulee jokin ihme kriisin paikka? Eikö kannattaisi ottaa ihan tavaksi se, että molemmilla on omaakin aikaa ja harrastuksia. Ei sitä tarvitse mitään kriisiä kehitellä, että voi vetäytyä omiin juttuihin välillä. Se on ihan normaalia jos on sentyyppiset ihmiset, että kaipaa ihan omiakin juttuja itsekseen.

Mun mielestä ei ole ollenkaan outoa. Mulla ja miehellä vähän samantapainen tilanne, molemmat tosi kovapäisiä ja ollaan myös tosi intohimoisia, niin vihassa ku rakkaudessa. Välillä vaan tarttee toisesta pientä "lomaa" ja sitten taas asiat sujuu. :) Kuitenkin loppupeleissä rakastetaan toisiamme ihan hirvittävästi.

Kukin pari elää tyylillään, ei kukaan voi tulla määrittelemään mikä on "normaalia" ja mikä ei.

ihania vastauksia, kiitos näistä :) !

ja erittäin hyviä ehdotuksia ;) niin että sopisi jo etukäteen sen oman tauon, niin ei tarvitsisi odottaa sitä tilanteiden kärjistymistä :D

ja harrastetaan kyllä molemmat omilla tahoillamme, että on sitä harrastusaikaa suht hyvin että siitä ei ehkä kiikasta :/

ehkä mä en enää stressaa tätäkun se sovinnon tekeminen on kyllä ihan parasta tässä hommassa ja ehkä me vaan kaivataan sitä intohimoa ;)

tulee vaan joskus sellainen tunne, kuten tänään töissä, että kaikilla muilla on niin auvoisat suhteet ja miehet, täydelliset lapset ja lemmikit. Aina jossain linnanmäellä perheen kesken jonka jälkeen mies kosii uudestaan romanttisesti auringonlaskua katsellessa.mansikoita ja samppanjaa, kukkia ja perheretkiä joka päivä :D

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
jokainen suhde on erilainen ja jonkun mielestä outo. mitäpä noita edes miettimään jos itselle kaikki on Ok ?

Peesi tähän! Me eletään vissiin miehen kanssa liian symbioottisesti, kun uni ei tule kummalekaan silmään jos toinen ei ole vieressä. :D Onnellista arkea on nyt eletty yhdessä tähän mennessä 10 vuotta, eikä toistaiseksi kumpikaan ole kaivannut muuta.

Yhteistyössä