Onko meidän likalla flunssa vai oksutauti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee

Vieras
Eilen likka oli poies koulusta kun oli kuume nousussa, kauhee räkätauti ja kurkku kipeä. Kuume nousi sitten päivän aikana 38 ja koko päivän valitti huonoa oloa. Illalla sitten oksensi heti kun laittoi jotain suuhunsa.
Enää ei ole oksentanut.

No ei toi nyt mitään influenssaa ole. Ja mä en ole ainakaan koskaan ollut flunssassa pahoinvoiva tai oksentanut. Mutta tosiaan valitti huonoa oksettavaa oloa koko päivän.

Ja eikös se perinteinen mahatauti ala huonolla ololla ja oksentelulla ja/ tai ripulilla ja sitten vasta nousee kuume?

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Kai se perinteinenkin oksutauti voi alkaa kuumeella, mutta harvemmin siihen kurkkukipua kuuluu. Miksei voi olla influenssaa? Siltä kuulostaa.

Siksi kun influenssa on paljon rajumpi ja siihen kuuluu lihaskivut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja influenssaan ei kuulu toi räkätauti.

Mul on kyl ollu yskä ja nuhakin, sen lisäks että on ollu korkee kuume ja järkyttävät lihassäryt. Kerran aiemmin ollu influenssa ja just tällasta se oli.

Kyl mäkin uskoisin että flunssasta johtuu, muuten ois oksentanu kyllä useemminki.

Kyllä mulla epäiltiin ainakin influenssaa vaikka olin räkäinen ja vaikka sanoin, että muut perheen sairastuneet pääsi huomattavasti vähemmällä ja pienemmällä kuumeella. Sanottiin vain, ettei kaikki samanlailla influenssaakaan sairasta...

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Mul on kyl ollu yskä ja nuhakin, sen lisäks että on ollu korkee kuume ja järkyttävät lihassäryt. Kerran aiemmin ollu influenssa ja just tällasta se oli.

Kyl mäkin uskoisin että flunssasta johtuu, muuten ois oksentanu kyllä useemminki.

Meillä mä ja esikoinen oksennettiin kerran ja muut ei kertaakaan vaikka mies ainakin pahaa oloa valitti. Ja tosiaan influenssaa lääkärit epäili.

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Meillä mä ja esikoinen oksennettiin kerran ja muut ei kertaakaan vaikka mies ainakin pahaa oloa valitti. Ja tosiaan influenssaa lääkärit epäili.

On mullaki ollu sellasta etovaa oloa mutta en oo oksentanu. Tyttö kyl laattas viime yön mut sillä onki ihan rehellinen vatsatauti pk: tuliaisina.

No meidän likalla ei ole lihassärkyjä eikä päänsärkyä vaan ihan tyypilliset flunssan oireet eli paksua räkää, kurkkukipu ja kuume. En mä niillä mitään influenssadiagnoosia tekisi.

Yhteistyössä