Onko meidän lapsi ainut?

• Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin;29626517:
On eriasia vaikka pitää jonkun kalliimman merkin vaatteista kuin halveksia edullisempia vaatteita, ymmärrät varmaan senkin? Se että joku kysyttäessä kehuu lapsensa ticketin haalarin ominaisuuksia ja ulkonäköäkin ei tarkoita että hän halveksisi mitenkään sun lapsen cirafin haalaria.
Tätähän mä tässä yritän sanoa mutta kun ei mene kenenkään jakeluun :D
Ei pelkkä merkkihaalarin käyttö EDELLEENKÄÄN tarkoita automaattisesti että halveksuu muita!!!! Kyllä mä voin keskustella ihan täysin normaalisti jonkun kanssa haalarin ominaisuuksista vaikka kaverin ostama haalari olisi maksanut 300 euroa ja mun 20 euroa :D

Tulen varmasti kysymään ihmisten kokemuksia eri merkkisistä haalareista sitten kun on ajankohtaista.

Mutta on paljon ihmisiä jotka halveksuu toisia. Oli kyseessä asumismuoto, automerkki, vihkisormuksen hinta tms. AINA löytyy niitäkin jotka mollaa muita. Se ei silti tarkoita että KAIKKI jotka asuu omatkotitalossa halveksuisi kerrostaloasujia. Miksi tämä ei mene sun pääkoppaan?

"äitee"
Jokainen saa ostaa lapselleen aivan minkä vaatteen haluaa ja mistä haluaa. Meillä on ollut pääasiassa markettivaatteita, en edes tiedä mitään merkkivaatteita lapselle eikä lapsi ole ybtään kiinnostunut vaatteilla koreilemisesta. Leikkimiseen sopivat käytännölliset vaatteet ovat parhaimmat meillä. Hän ei oöe patsasteleva esine, jonka vaatemerkkejä pitäisi jotenkn korostaa. Naurettava ajatuskin.

....
[QUOTE="a.p";29627051]Tätähän mä tässä yritän sanoa mutta kun ei mene kenenkään jakeluun :D
Ei pelkkä merkkihaalarin käyttö EDELLEENKÄÄN tarkoita automaattisesti että halveksuu muita!!!! Kyllä mä voin keskustella ihan täysin normaalisti jonkun kanssa haalarin ominaisuuksista vaikka kaverin ostama haalari olisi maksanut 300 euroa ja mun 20 euroa :D

Tulen varmasti kysymään ihmisten kokemuksia eri merkkisistä haalareista sitten kun on ajankohtaista.

Mutta on paljon ihmisiä jotka halveksuu toisia. Oli kyseessä asumismuoto, automerkki, vihkisormuksen hinta tms. AINA löytyy niitäkin jotka mollaa muita. Se ei silti tarkoita että KAIKKI jotka asuu omatkotitalossa halveksuisi kerrostaloasujia. Miksi tämä ei mene sun pääkoppaan?[/QUOTE]

Varmaankaan ihmiset ei yleensä halveksi toisiaa tuollaisten asioiden takia. Mutta enemminkin se, että toiset ei ymmärrä miksi jotkut on valmiita laittamaan rahaa niin paljon vaatteisiin tai esim. urhaamaan niin paljon aikaa ja vaivaa vaateostoihin. Ja toiset taas ei ymmärrä miten jotkut voi ostaa lapsilleen "halpisvaatteita". Sitten suututtaa kun omia valintoja hömistellään ja pidetään typerinä. Vaikka itse on mielestään tehnyt niin kuin järkevintä on.

Mun mielestä on järkevintä ostaa kohtuuhintaisia ja ihan hyviä vaatteita lapsille. Enkä ymmärrä että joku haluaa maksaa ylihintaa. Mutta en mä nyt niitä ihmisiä silti tietystikään mitenkään halveksi. Mutta ei sen väliä, jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Meneeköhän sulle pääkoppaan sellainen.

tosi on
[QUOTE="äitee";29627064]Jokainen saa ostaa lapselleen aivan minkä vaatteen haluaa ja mistä haluaa. Meillä on ollut pääasiassa markettivaatteita, en edes tiedä mitään merkkivaatteita lapselle eikä lapsi ole ybtään kiinnostunut vaatteilla koreilemisesta. Leikkimiseen sopivat käytännölliset vaatteet ovat parhaimmat meillä. Hän ei oöe patsasteleva esine, jonka vaatemerkkejä pitäisi jotenkn korostaa. Naurettava ajatuskin.[/QUOTE]

Eli muista kaupoista ei saa ostaa vaatteita kuin marketeilta? :D Polarn O Pyret -liikkeessä asioiva asioi niissä pelkästään sen takia, että pitää lapsensa esineenä? Ei suinkaan sen takia, että haluaa lapselle kestävät, hyvät ja laadukkaat vaatteet? :D

Eli muista kaupoista ei saa ostaa vaatteita kuin marketeilta? :D Polarn O Pyret -liikkeessä asioiva asioi niissä pelkästään sen takia, että pitää lapsensa esineenä? Ei suinkaan sen takia, että haluaa lapselle kestävät, hyvät ja laadukkaat vaatteet? :D
Luin tuota samaa, jolle vastasit ja mietin, että mites sitten kun lapsi itse tykkää pukeutua vaikka mekkoihin? Täällähän ne on todettu epäkäytännölliksi jne. Minun kohta kolmevuotiaana rakastaa mekkoja ja punaisia, kiiltäviä ballerinojaan. Eikä häntä siihen ole opetettu, mistä lie keksi että tahtoo olla prinsessa?

Ja onko lapsi patsasteleva esine, jos hänellä on jotain muuta kuin "leikkiin sopivat käytännölliset vaatteet"? Ja mitä nekin vaatteet sitten tarkalleen edes on?

en kai
tarkoittanut sitä, että kritisoisin muiden ostoksia muissa kuin marketeissa! osta hyvänihminen polarista vaatteita! itsellä jo iso koululainen, enkä oöe käynyt kyseisessä liikkeessä koskaan. hyvä ihme, kun penskojen vaatteet aiheuttaa niin paljon polemiikkia tällä palstalla.:0

Niinpä niin
[QUOTE="a.p";29627051]Tätähän mä tässä yritän sanoa mutta kun ei mene kenenkään jakeluun :D

Mutta on paljon ihmisiä jotka halveksuu toisia. Oli kyseessä asumismuoto, automerkki, vihkisormuksen hinta tms. AINA löytyy niitäkin jotka mollaa muita. Se ei silti tarkoita että KAIKKI jotka asuu omatkotitalossa halveksuisi kerrostaloasujia. Miksi tämä ei mene sun pääkoppaan?[/QUOTE]

Varmaan on joitain rikkaita jotka halveksivat köyhien elämää ja hankintoja mutta ihan vastaavasti on niitä köyhiä jotka halveksivat parempituloisten kalliita asuntoja, autoja ja vaikka vaatteitakin. Tuntuu sallitummaltakin arvostella toisen liian kalliita vaatteita kuin niitä markettivaatteita. Valtaosa ihmisistä ei kuitenkaan piittaa pätkääkään siitä mihin vaatteisiin muut lapsiaan pukevat. Sitä yritän saada sun pääkoppaan menemään mutta ei näytä onnistuvan.

Joko sä poimit ihmisten puheista ainoastaan ne missä halveksitaan niitä halvempia lastenvaatteita, suljet korvasi kaikelta merkkivaatteiden arvostelulta ja markettivaatteiden saamilta kehuilta tai sitten liikut todella oudoissa piireissä.

Keskivertoäitiä ei todellakaan kiinnosta sun lasten vaatteet ja keskiverto leikki-ikäinen kiinnittää hiekkalaatikilla huomioa kaverin paidan kivaan kuvaan tai väriin, ei merkkiin tai hintaan.

"a.p"
Varmaankaan ihmiset ei yleensä halveksi toisiaa tuollaisten asioiden takia. Mutta enemminkin se, että toiset ei ymmärrä miksi jotkut on valmiita laittamaan rahaa niin paljon vaatteisiin tai esim. urhaamaan niin paljon aikaa ja vaivaa vaateostoihin. Ja toiset taas ei ymmärrä miten jotkut voi ostaa lapsilleen "halpisvaatteita". Sitten suututtaa kun omia valintoja hömistellään ja pidetään typerinä. Vaikka itse on mielestään tehnyt niin kuin järkevintä on.

Mun mielestä on järkevintä ostaa kohtuuhintaisia ja ihan hyviä vaatteita lapsille. Enkä ymmärrä että joku haluaa maksaa ylihintaa. Mutta en mä nyt niitä ihmisiä silti tietystikään mitenkään halveksi. Mutta ei sen väliä, jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Meneeköhän sulle pääkoppaan sellainen.
Kyllä jokainen voi mun puolesta laittaa rahansa mihin haluaa. Itse elän niinkuin itselleni ja perheelleni parhaaksi näen.

Tämä ei edelleenkään ole mun pointti.

"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin;29627116:
Varmaan on joitain rikkaita jotka halveksivat köyhien elämää ja hankintoja mutta ihan vastaavasti on niitä köyhiä jotka halveksivat parempituloisten kalliita asuntoja, autoja ja vaikka vaatteitakin. Tuntuu sallitummaltakin arvostella toisen liian kalliita vaatteita kuin niitä markettivaatteita. Valtaosa ihmisistä ei kuitenkaan piittaa pätkääkään siitä mihin vaatteisiin muut lapsiaan pukevat. Sitä yritän saada sun pääkoppaan menemään mutta ei näytä onnistuvan.

Joko sä poimit ihmisten puheista ainoastaan ne missä halveksitaan niitä halvempia lastenvaatteita, suljet korvasi kaikelta merkkivaatteiden arvostelulta ja markettivaatteiden saamilta kehuilta tai sitten liikut todella oudoissa piireissä.

Keskivertoäitiä ei todellakaan kiinnosta sun lasten vaatteet ja keskiverto leikki-ikäinen kiinnittää hiekkalaatikilla huomioa kaverin paidan kivaan kuvaan tai väriin, ei merkkiin tai hintaan.
Mun mielestä ilkkuminen ei ole hyväksyttävää rikkailta eikä köyhiltä. Varallisuus ei kuulu tähän mitenkään.

tosi on
[QUOTE="a.p";29627118]Kyllä jokainen voi mun puolesta laittaa rahansa mihin haluaa. Itse elän niinkuin itselleni ja perheelleni parhaaksi näen.

Tämä ei edelleenkään ole mun pointti.[/QUOTE]

Sun pointti alkaa kuulostaa mun korviin siltä, että tarkoitus oli vain lytätä ne vanhemmat joilla on varaa ostaa niitä ns. merkkivaatteita.

tarkoitin
Luin tuota samaa, jolle vastasit ja mietin, että mites sitten kun lapsi itse tykkää pukeutua vaikka mekkoihin? Täällähän ne on todettu epäkäytännölliksi jne. Minun kohta kolmevuotiaana rakastaa mekkoja ja punaisia, kiiltäviä ballerinojaan. Eikä häntä siihen ole opetettu, mistä lie keksi että tahtoo olla prinsessa?

Ja onko lapsi patsasteleva esine, jos hänellä on jotain muuta kuin "leikkiin sopivat käytännölliset vaatteet"? Ja mitä nekin vaatteet sitten tarkalleen edes on?
Tosiaan sitä, mitä kirjoitin. Pitääkö tavata? Minun lapseni ei halua koreilla yhtään vaatteilla vaan rymyää nytkin ulkona noin 3 vuotta vanhassa toppapuvussa. Kyse ei ole kenenkään muun prinsessapuvusta! Kyse on prisman uutena maksetusta icepeakin puvusta 69 e. Onko se merkkituote vai mikä? Hän myös laskettelee ja lumilautailee ät mielestäni voi olla kestävämpiä kuon tuo on ollut todella kovassa käytössä. Vaatteet ovat siis käyttöä varten ja lapsella on tietyt lempivaatteet. patsastelulla tarkoitin vaatteiden itsetarkoituksellista hankkimista vaikkapa vain yhtä kertaa varten. Taisi joillakin kolahtaa se ilmaus? Onhan se totta, että uutisten ym.juttujen mukaan vaatteita menee mielettömästi ihan hukkakäyttöön, kun niitä ostetaan liikaa, vaikka olis kierrätys ja kirpparit kuinka käytössä. Itsekin olen valitettavasttehnyt lapselle hukkaostoksia.

"a.p"
Sun pointti alkaa kuulostaa mun korviin siltä, että tarkoitus oli vain lytätä ne vanhemmat joilla on varaa ostaa niitä ns. merkkivaatteita.
Olen varmaan joka viestissä maininnut että itse merkkivaatteiden käytöllä ei ole mitään merkitystä. Jos joku on lukenut aloitusviestin niin siellä luki myös että voi olla että itsekin ostan joskus jonkun merkkivaatteen jos käy meidän tarpeisiin.

Moni on ottanut varmaan tämän näin koska niin hanakasti tulee puolustautumaan.
Mutta jos ajattelee itsestään ettei kehuskele tuolla niin ei pitäisi olla noin vihamielisesti puolustelemassa.

....
Varmaan useimmilla meistä olis oikeasti varaa ostaa vaikka merkkihaalarit kerran vuodessa lapsillensa. Mutta kyse on valinnoista. Toinen valitsee toisin ja toinen toisin. Mitä väliä. Kaikilla on vaatteet päällä kuitenkin.

• Tykkää
Reactions: lettunen
"a.p"

Prinsessavaatteet voi nimenomaan olla leikkiin sopivat. Joku voi tykätä olla tarzan ja se vaatiikin jo erilaisen vaatetuksen :D

"Stella"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29626361:
Minkä merkkisiä ne vaatteet ovat, jotka eivät lainkaan kulu käytössä? Ja toisaalta, mitä merkkejä ne sitten muka ovat, jotka kulahtavat ekassa pesussa? En ole ikinä itse törmännyt kumpaankaan.
Minä ostin viime kesäksi pojalle kaksi kivanväristä Vendin t-paitaa Robin Hoodista. Ekassa pesussa toisen paidan kaulus virahti rumasti retkottavaksi U-malliseksi, joten toista paitaa viitsinyt edes ottaa käyttöön.

Kuten joku tuolla jo sanoikin, Prisman/Cittarin vaatteet saattavat helposti maksaa enemmän kuin vastaavat H&M, Lindex, Kappahl tuotteet. Esim. pitkähihainen trikoopaita voi Prismalla maksaa 9,90-12,90 kun vastaavia saa noista muista liikkeistä hintaan 6,95-7,95.

Myönnän, että jossain vaiheessa poikani ollessa ihan pieni olin turhan paskantärkeä hänen vaatteistaan ja vaatteiden merkeistä. Se vaan oli kauhean tärkeää itselleni. Edelleen olen tarkka vaatteiden ulkonäöstä, mutta nyt minulle ihan yksi lysti mistä ne vaatteet ostan tai mitä merkkiä ne ovat. Olen ostanut 3,5 v pojalle 75 euron hintaisen Ralph Laurenin paidan ja yhtä lailla viime Prisman reissulla ostin ison kasan Ciraf-paitoja, kun löytyi makeita turkooseja. Sisävaatteiden osalta voi sanoa, että ostan kaikista hintaluokista jos vaatteiden ulkonäkö miellyttää. Ulkovaatteissa olen vähän jämähtänyt tiettyihin hyväksi toteamiini merkkeihin (Molo, Reimatec, PoP ja Viking goretex). Kesäkäytössä pojalla on ollut myös Cirafilta verkkapuku ja parit tavalliset tuulihousut -ei mitään valittamista.

tosi on
[QUOTE="a.p";29627145]Olen varmaan joka viestissä maininnut että itse merkkivaatteiden käytöllä ei ole mitään merkitystä. Jos joku on lukenut aloitusviestin niin siellä luki myös että voi olla että itsekin ostan joskus jonkun merkkivaatteen jos käy meidän tarpeisiin.

Moni on ottanut varmaan tämän näin koska niin hanakasti tulee puolustautumaan.
Mutta jos ajattelee itsestään ettei kehuskele tuolla niin ei pitäisi olla noin vihamielisesti puolustelemassa.[/QUOTE]

En ole puolustellut mitään, tulin vaan ihmettelemään että missä niitä vanhempia on jotka lastensa vaatteilla koreilee tai katsovat alaspäin niitä, joilla ei merkkivaatteita ole. :) Mutta ehkä niitä on sitten joissain teinipiireissä, itse en sellaisissa ole ollut teinivuosien jälkeen.

Tosiaan sitä, mitä kirjoitin. Pitääkö tavata? Minun lapseni ei halua koreilla yhtään vaatteilla vaan rymyää nytkin ulkona noin 3 vuotta vanhassa toppapuvussa. Kyse ei ole kenenkään muun prinsessapuvusta! Kyse on prisman uutena maksetusta icepeakin puvusta 69 e. Onko se merkkituote vai mikä? Hän myös laskettelee ja lumilautailee ät mielestäni voi olla kestävämpiä kuon tuo on ollut todella kovassa käytössä. Vaatteet ovat siis käyttöä varten ja lapsella on tietyt lempivaatteet. patsastelulla tarkoitin vaatteiden itsetarkoituksellista hankkimista vaikkapa vain yhtä kertaa varten. Taisi joillakin kolahtaa se ilmaus? Onhan se totta, että uutisten ym.juttujen mukaan vaatteita menee mielettömästi ihan hukkakäyttöön, kun niitä ostetaan liikaa, vaikka olis kierrätys ja kirpparit kuinka käytössä. Itsekin olen valitettavasttehnyt lapselle hukkaostoksia.
Ai että, minunkin lapsellani on päällä kolme vuotta vanha haalari, maksoi euron enemmän kuin sinun markettihaalarisi mutta merkki on eri - esittelin sen täällä, ja kyllä siihen ketjuun kerkesi moni kirjoittaa, miten pidän yllä eriarvoisuutta ja sitä, että lapset on merkkitietoisia ja niin edelleen. Siis teen minun kaksivuotiaastani merkkitietoisen ostamalla jonkun muun kuin halvaksi mielletyn merkin.

Minä kritisoin sitä, että merkkivaatteita käyttävä lapsi ja varsinkin sen äiti leimataan ja kyllä paljon kärkkäämmin kuin ns. markettivaatteiden käyttäjät. Se, että tämän sanoo ääneen ei ole mitään kolahtamista. Aivan samalla te pidätte yllä ihme mielikuvia, ja siirrättekö ne lapsiin myös?

Minä annan ihmisten olla mitä ovat, aivan sama mitä on päällä. Sillä sitten on jo enemmän väliä, mitä sieltä suustaan päästää.

"a.p"
Ai että, minunkin lapsellani on päällä kolme vuotta vanha haalari, maksoi euron enemmän kuin sinun markettihaalarisi mutta merkki on eri - esittelin sen täällä, ja kyllä siihen ketjuun kerkesi moni kirjoittaa, miten pidän yllä eriarvoisuutta ja sitä, että lapset on merkkitietoisia ja niin edelleen. Siis teen minun kaksivuotiaastani merkkitietoisen ostamalla jonkun muun kuin halvaksi mielletyn merkin.

Minä kritisoin sitä, että merkkivaatteita käyttävä lapsi ja varsinkin sen äiti leimataan ja kyllä paljon kärkkäämmin kuin ns. markettivaatteiden käyttäjät. Se, että tämän sanoo ääneen ei ole mitään kolahtamista. Aivan samalla te pidätte yllä ihme mielikuvia, ja siirrättekö ne lapsiin myös?

Minä annan ihmisten olla mitä ovat, aivan sama mitä on päällä. Sillä sitten on jo enemmän väliä, mitä sieltä suustaan päästää.
Nyt ymmärrän sinua paremmin jos kerran olet joutunut kokemaan nälvimistä noin päin. Nälviminen on inhottavaa ja väärin miten päin tahansa.

Ja tuo sun viimeinen lause on juuri sitä mitä itse olen yrittänyt täällä sanoa. Ei tän aloituksen tarkoituksena ollut haukkua merkkivaatteiden käyttäjiä, vaan sitä tietynlaista käytöstä joka joillakin on.

"siisti"
Te merkkivaatteita ostelevat tekovaatimattomat tässä ketjussa olette vertailemassa ostoksianne ns. Wt luokan halpoihin markettivaatteisiin ja tunnette suurta tyydytystä kun teillä on massia ostaa lapsillenne kalliita kuteita. Turha näytellä täällä vaatimatonta!

yh
Kyllä siistit vaatteet ja kalliit vaatteet on statusjuttu. Harvalta jää huomaamatta lasten pukeutuminen ja kyllä se mielikuvaan vaikuttaa. Olen yh ja näen oikeasti vaivaa, että lapset ovat siistin näköisiä. Ehkä huonoa itsetuntoa, mutta yh:lla "ei ole varaa" siihen mielikuvaan, että lapset ovat resuisen näköisiä...

"a.p"
Kyllä siistit vaatteet ja kalliit vaatteet on statusjuttu. Harvalta jää huomaamatta lasten pukeutuminen ja kyllä se mielikuvaan vaikuttaa. Olen yh ja näen oikeasti vaivaa, että lapset ovat siistin näköisiä. Ehkä huonoa itsetuntoa, mutta yh:lla "ei ole varaa" siihen mielikuvaan, että lapset ovat resuisen näköisiä...
Korostatko kaikille miten siististi sun lapset on puettu? Nostatko sitä esille koko ajan?

Kallis vaate = siisti vaate. Halvempiko ei voi olla?

Jos et tuo tuota asiaa koko ajan esille niin asiassa ei ole mitään outoa. Saahan sitä maksaa vaatteista enemmän jos on siihen varaa :)
Mut jos korostat halvempien vaatteiden käyttäjien olevan resuisen näköisiä niin onhan se itsesi jalustalle nostamista.

Yhteistyössä