Onko meidän lapsi ainut?

• Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
a.p7
No siksi kysyinkin hieman ihmetellen millaisia ne kokemukset oikein on siitä, että ne vanhemmat oikein korostavat niitä merkkivaatteita ja kiusaavat ihan. Kertokaa nyt.
Mollataan ääneen toisten vaatetusta ihan suoraan.

On asiallista keskustella vaatteiden laadusta. Sitä voi asiallisesti puhua miten on pettynyt johonkin vaatteeseen, mutta kun suoraan nauretaan että joku ostaa vaatteita h&m:ltä niin kyllä se menee pätemisen puolelle.

Vai onko se sun mielestä todellakin ok?

tosi on
Mollataan ääneen toisten vaatetusta ihan suoraan.

On asiallista keskustella vaatteiden laadusta. Sitä voi asiallisesti puhua miten on pettynyt johonkin vaatteeseen, mutta kun suoraan nauretaan että joku ostaa vaatteita h&m:ltä niin kyllä se menee pätemisen puolelle.

Vai onko se sun mielestä todellakin ok?
Pakko sanoa, että minäkään en ole koskaan kuullut tapahtuvan tuollaista, että joku nauraa ihmisille jotka ostaa vaatteensa h%m:ltä tai vastaavasta! Missä niitä ihmisiä oikein on??

"a.p"
Kyllä ne kiusaajalapset etsii aiheensa ihan mistä tahansa niin halutessaan. Mua kutsuttiin tänään lenkillä ollessani huoraksi. Ihan merkkivaatteissa lenkkeilin, nimittelijänä pari noin kymmenvuotiasta kusipäälasta. En ehtinyt niitä pysäyttää kun olivat pyörällä ja huuto tuli vasta kun ajoivat ohi, mutta ehdin näyttää keskisormea. Jos olisin ehtinyt pysäyttää niin niskasta olisin roudannu kotiin ja kertonut heidän vanhemmilleen.

Kiusaajat ei kiusaa toisten alevaatteiden takia. Kiusaajat kiusaa, koska heillä on kusipäävanhempia jotka on epäonnistuneet lapsen kasvatuksessa.
Nimenomaan :D ja moni kusipäävanhempi opettaa lapsilleen että toiset on olevinaan huonompi jos ei ole tietyn merkkistä vaatetta ;)

tosi on
[QUOTE="a.p";29625180]ja koska sinä et ole kuullut niin sellaista ei voi tapahtua?[/QUOTE]

No en ole kuullut muidenkaan olevan kuullut asiasta. Ja kun ikääkin kohta 40, niin aika monta asiaa olen tähän ikään mennessä kuullut.

"niina"
me ollaan aika varakkaita ja meilläkin mennään prisman ja hennesin vaatteilla, joskus jopa kirppiskamoilla. mun mielestä on trendikkäämpää ajatella kestävää kehitystä ja opettaa lapsille arvoja kuin tavaranpalvontaa. toivon että voisin jatkossa itsekin panostaa enemmän kierrätykseen kuin mitä nyt.

Heh heh
[QUOTE="niina";29625225]me ollaan aika varakkaita ja meilläkin mennään prisman ja hennesin vaatteilla, joskus jopa kirppiskamoilla. mun mielestä on trendikkäämpää ajatella kestävää kehitystä ja opettaa lapsille arvoja kuin tavaranpalvontaa. toivon että voisin jatkossa itsekin panostaa enemmän kierrätykseen kuin mitä nyt.[/QUOTE]

:D

"jepulis"
Jännästi sua kiusataan tästä aiheesta niin paljon, että kysyt ihan onko lapsesi AINOA tässä. Ei siinä mitään, voi asia olla noinkin, mutta vähän pistää epäilemään oletko näitä kiusattuja jotka kokee normaalit asiat vähän eri tavalla kuin toiset ja jotka vähän väliä tulevat muka väärinkohdelluiksi. Näitäkin näkee.

tosi on
[QUOTE="niina";29625225]me ollaan aika varakkaita ja meilläkin mennään prisman ja hennesin vaatteilla, joskus jopa kirppiskamoilla. mun mielestä on trendikkäämpää ajatella kestävää kehitystä ja opettaa lapsille arvoja kuin tavaranpalvontaa. toivon että voisin jatkossa itsekin panostaa enemmän kierrätykseen kuin mitä nyt.[/QUOTE]

Prisma, Hennes ja kestävä kehitys ei nyt oikein kulje käsi kädessä... lisäksi lapsille olisi parempi opettaa tavaranpalvontaa kuin sitä, että ei ole mitään väliä mistä ne vaatteet tulee kunhan se on halpaa. Siellä ne lastesi ikäiset intiassa niitä hennesin vaatteita sormet verillä vääntää... varsinaista kestävää kehitystä.

• Tykkää
Reactions: lettunen
"a.p"
[QUOTE="jepulis";29625270]Jännästi sua kiusataan tästä aiheesta niin paljon, että kysyt ihan onko lapsesi AINOA tässä. Ei siinä mitään, voi asia olla noinkin, mutta vähän pistää epäilemään oletko näitä kiusattuja jotka kokee normaalit asiat vähän eri tavalla kuin toiset ja jotka vähän väliä tulevat muka väärinkohdelluiksi. Näitäkin näkee.[/QUOTE]

Vähän pilkettä silmäkulmaan tuon kysymyksen kohdalla hei ;)

Ja olen törmännyt tähän ilmiöön ihan netissäkin ja ihan olen lukenut vaan, kyse ei ole ollut tuomiosta juuri minua kohtaan.

Yleisesti tätä ihmettelen.

Niinpä niin
[QUOTE="a.p";29625173]Nimenomaan :D ja moni kusipäävanhempi opettaa lapsilleen että toiset on olevinaan huonompi jos ei ole tietyn merkkistä vaatetta ;)[/QUOTE]

Ja moni kusipäävanhempi opettaa lapselleen että naapurit on niin olevinaan kun lapsensa on puettu merkkivaatteisiin, autokin on varmasti pelkällä lainarahalla ostettu jne. Sitä on kaikenlaisia kusipäitä jotka vaatteiden ja ylipäätään omaisuuden perusteella tekevät tulkintoja siitä millainen ihminen toinen on.

Mä en ole sen enempää aikuisten kuin lastenkaan kohdalla törmännyt siihen että jollekin naurettaisiin päin naamaa kun tämä hankkii vaatteet h&m:sta. Toki ollaan naisten kesken keskusteltu vaatteista ja tuotemerkeistä sun muusta, mutta ei mitään tuollaista.

Hiekkalaatikkoikäisten kohdalla on vaikea uskoa että siellä merkkitietoiset naperot haukkuisivat toisten väärän merkkisiä vaatteita. Voivat jotain vaatetta pitää rumana ja toista ihailla, mutta merkkien kanssa sillä ei ole tekemistä. Mitä omien lasten kavereita seurasin niin h&m:n hello kitty ja autot-paidat olivat valtavassa suosiossa.

• Tykkää
Reactions: nuusa ja Phoebsi
jjhh
[QUOTE="a.p";29625242]Et ole niin vanha että olisit elämässä jo kaiken nähnyt ja kuullut :) ja onneksi kaikkea ei tarvitse koskaan kokeakaan. Ole onnellinen :)[/QUOTE]

Hei sinä "kokenut hiekkalaatikkoija", lapsesi oli alle vuoden!!!

Kyllähän tästä nyt paistaa pitkälle ihan vaan sun omat traumat. Oletko joutunut häpeilemään selittelemään halpoja vaatteita anopille, kälylle, omalke miehellesi, oletko itse kärsinyt lapsena isoveljen vanhoista vaatteista, tai kunnsulla ei ollutkaan aitoja One:n verkkareita, toivooko miehesi ehkä nyt että ostaisit itsellesi vaatteet jostain muualta kuin prisman alerekistä??
Mistä lie traumasi on nyt tullut, niin todellakin sinun kohdalla kalikka nyt kolahti. Lastasi ei kukaan sielä kotona ole ollut kiusaamassa "merkittömistä" vaatteista, mutta joku sielä kotona asiaa nyt murehtii ja häpeilee.

Mut koita hei kuitenkin ymmärtää, ett ei sillä ole kenellekään muulle väliä mitä sun lapsella on päällä. Et tarvitse kenenkään lupaa/myönnytystä mammoilta että voit ostaa curaffin tuotteita. Se on ihan OK ostaa lapselle ihan mikä vaan tuntuu kivalle.

nolo
Ei varsinaisesti vaatteisiin liity, mutta merkkeihin kuitenkin...

Käytiin tänään ostamassa lapselle aurinkolaseja. Ajattelin että ostetaan Julbot kun on sellaiset aiemminkin ollut. Ok, kalliimmat kuin markettien lasit, mutta pysyvät hyvin päässä ja suojaavat ainakin varmasti hyvin silmät. Tyttö iski silmänsä Rayban laseihin, eikä suostunut enää muita edes sovittamaan (lapsi 4v. eikä todellakaan ymmärrä merkeistä mitään). Lasit olivat -50% ja näin saman hintaiset kun Julbot, joten matkaan lähtivät. Jotenkin olin vaan itse nolona että onko vähän pöljää ostaa Raybanit lapselle joka leikkii hiekkalaatikolla ja kiipeilee puissa, ja että ilkeekö noita nyt hoitoon laittaa että mitä ne sielläkin ajattelee... Eli joskus se merkkituotteen ostaminen voi olla noloakin, ja helposti tulee sellainen olo että kuvitteleeko muut nyt sitten että yritetään jotenkin päteä tms. Itse olen opiskelija ja mies epäsäännöllisissä töissä, joten ei todellakaan mitään rikkaita olla.

"vierastaja"
Mitä mä teen väärin, kun meillä ei Ciraf, Lassi & Lotta ja Lassie kestä? Pesussa vanuvat ihan miten vaan ja Lassien haalarit päästävät kosteuden läpi. Olen muutamat erehtynyt ostamaan näitä halvempia ja en takuulla osta enää. Prisman House ja sitten Tutta ovat sentään vähän olleet parempia.

Ei sun lapsi ole ainoo. Meillä kans tyttärellä 3v on Cittarin, Prisman, Lindexin ja H&m:n vaatteita. Myönnän, että enemmän H&M:n vaatteita, koska oon ite ihan hurahtanu H&M:n vaatteisiin :D. Mutta, ei meillä mitään muita, erityisiä merkki vaatteita ole. Mulle on ihan sama, mitä muut ajattelee. Turhaa toi merkkivaate vouhkaaminen, on tässä elämässä paljon muutakin, onneks :D.

akusi
Markettivaatteet tuntuu olevan todella kalliita mitä nyt Cittarissa tai Prismassa joskus niitä vilkuilen. Meillä ostetaan vaatteet pääsääntöisesti H&M:stä ja Po.P:sta.

jjhh
Juu olihan se eräskin kirjoitus vauvoista ja heidän "äideistä", kun lapsi on äidille vain somiste jolle pitää jo vauvana laittaa trendikkäästi aurinkolasit et näyttää hyvillä äidin rinnalla.
En jaksanut edes kommentoida kirjoittajalle että kannattaisi ehkä hommata omallekin nupulle tulevalle kaihipotilaalle jo ne aurinkolasit...

Yhteistyössä