Onko meidän lapsi ainut?

• Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
-
Jolla on päällänsä mm. cittarin, prisman ja tokmannin vaatteita?

Ei mitään huippumerkkejä. Lapsi alle vuoden.

Tuntuu että vaatteissa korostetaan jo alle vuoden ikäisillä sitä merkkiä ja hintaa.
Nuo halvemmat on meillä kestänyt pesuja ja käyttöä ainakin vauvan tarpeisiin joten laatukysymystä ei voi tähän heittää.

Voihan se olla että itse ostan merkkihaalarin joskus mutta en merkin takia vaan sen että se vastaisi tarpeita.

Mutta miksi merkkiä ja hintaa pitää korostaa niin paljon?

"Hanna"
Ei ole =)
Meillä on sekä vauvalla että eskarilaisella sisävaatteet pääosin "halpista". Ei mielestäni ole järkeä ostaa kallista, kasvavat niin hurjaa vauhtia että koko ajan saa olla vaatekaapin sisältöä uusimassa.
Eikä niin harmitakaan, jos se mustikka ei pesussa lähdekään tai leikissä tulee reikä vaatteeseen.

Ulkovaatteisiin ja kenkiin panostankin sitten huolella!

vfv
ei ole! meillä ei ikinä ole ostettu mitn merkkivaatetta eikä ostetakkaan!! en näe mitään järkeä maksaa itteensä kipeeksi varsinkin kun ne merkkivaatteet on yleensä vie hemmetin rumia!! ei siinä ole mitään hävettävää että pukee lapselle esim. lassien toppahaalarin.. oletan että lassie ei kuulu huippumerkkivaatteisiin..

enkestä!
Meillä on markettivaatteita ja ihan hm/lindexiä. Ei mitään popia tms.
Sitten kun menee tarhaan niin ehkä ostan jonkun kalliimman haalarin JOS se on ominaisuuksiltaan parempi koska siellä ulkoillaan sitten säällä kun säällä. Siihen asti kelpaa hyvin muutkin..

"maikkinen"
Meillä oli varsinkin pienempänä tytöllä Lassien haalareita, koska ne kesti tosi hyvin kulutusta ja oli musta nättejäkin. Vuosien varrella ollaan kokeiltu vaikka mitä, nyt ekaluokkalaiselle ostin Reiman välikausiasun. Markettien vaatteita kaikki..

Alkuperäinen kirjoittaja enkestä!;29623268:
Meillä on markettivaatteita ja ihan hm/lindexiä. Ei mitään popia tms.
Sitten kun menee tarhaan niin ehkä ostan jonkun kalliimman haalarin JOS se on ominaisuuksiltaan parempi koska siellä ulkoillaan sitten säällä kun säällä. Siihen asti kelpaa hyvin muutkin..
Mun kokemus kertoo että se märkäsuojattu lassie pelaa aivan yhtähyvin kun sekin törkykallis merkkipuku. Ja päikyssä käytetään kuravaatteita paljon vaikka ois mikä puku. Toki voi hankkia kallista mutta ei se pakko ole jotta laps pärjää.

No minäkin ostin juuri 8v:lle Cittarista jotkus Color Kids -ulkohousut 15 eurolla, ja kotiin tultuani vasta huomasin että niissähän on vedenpitävyyttäkin ja teipatut saumat. Taatusti ajaa asiansa yhtä hyvin kuin kalliimmatkin. Ja esim. Ice Peakin vaatteet ovat edullisia, saa marketista ja ovat minusta laadukkaita.

Kenkien suhteen olen tarkempi. Kyllä "merkitönkin" kelpaa jos on hyvät ominaisuudet (taipuisa pohja, ei keinonahkaa eli hiostava, suora lesti jne., vk-kengissä vedenpitävä kalvo jne.)

Alkuperäinen kirjoittaja enkestä!;29623268:
Varsinkaan päiväkodissa ominaisuuksilla ei ole väliä, koska siellä vedetään joka tapauksessa kurahousut päälle. Ja loskakelillä kumpparit, vaikka gore-texitkin olisi.

Lassie on Reiman tekemä puku ja olen ostanut myös niitä. Tällä viikolla kysyin tarhasta, että laitetaanko jo muksulle vk-kengät jalkaan. Pihan kunto on vaihteleva eli kuivaa ja märkää näyttää vielä olevan. He toivoivat karvakumppareita. Kurahousut tuntuu olevan päällä aika usein haalarista riippumatta.

joooh
Sisävaatteissa olen ostanut ihan mitä sattuu. Kunhan on tarhaan ehjää, puhdasta ja mukavaa päällä. Mutta ulkovaatteissa ja kengissä suosin kyllä tiettyjä merkkejä, joiden ominaisuudet miellyttää itseä. Esim molokidsin haalarin voittanutta ei ole:)

HippuTAR
Meidän lasten (2, 5, 11, 16v.) on pääosin ellokselta, cittarista, prismasta ja kirpparilta. Ja niitä halpismerkkejä. 11v. pojalla on reimatecin hanskat koska muita käteen sopivia ei löytyny, kirpaasi kyllä maksaa hanskoista 25€.

Kaks pienintä alottaa ens viikolla hoidos, menevät ryhmikseen. Sieltä sanottiin että sadevaatteet mukaan koska ulkoilevat kaikilla keleillä. Joten haluavat ne sadevaatteet haalarin ominaisuuksista riippumatta. Hyvin meillä on pelittäny noi lassien ulkovaatteet, kestävät kosteutta riittävästi ja joka puku on tähän mennes kestäny vähintään kahden tenavan käytön, osa on kiertäny kolmellakin (vaatteet kiertää meidän poikien välis siskon pojalla).

jjhh
Anteeksi ap. Mutta sinun kirjoituksesta minulle taas tulee mieleen ettet ole ikinä käynytkään kirpparilla. Kaikki lapsesi vaatteet on ostettu uutena. Mikä minun mielestä taas on aivan älytöntä. Ei ne prismankaan vaatteet mitään halpoja ole vauvalle siihen nähden ett niitä pidetään muutama kuukausi. Kirpputorilta saa myös niitä sinun halveksimia merkkivaatteita eurolla parilla. Enkä minä jätä kaunista hyvää halpaa vaatetta osramatta sen takia että siinä nyt vaan sattuu olee joku Gant:n tai benettonin teksti. En vaikka moni katsookin pahasti sen tekstin takia.
Ostan siis kyllä itsekin prisman vaatteita, ihan siks kun ne mun mielestä on niin kivan värikkäitä. Mutta mua ylipäätään ihmetyttää miks MIKSI niitä omien lasten ja muiden lasten vaatteita pitää vahdata minkä merkkisiä ja mistä ostettuja ne on.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Meillä lapsella päällänsä sisävaatteet kirppikseltä.
Ulkovaatteet on uutena ostettu ja ns merkkikamaa, mutta eipä ole tarvinnut tarhassakaan kuravaatteita käyttää, eikä ole koskaan kastunu vaikka on saanu kaikissa keleissä leikkiä, ei ole tarvinnut varoa eikä säästellä. T2H ulkohaalari maksoi 75e, ei tuo paha ole

Et ole ainut. Ainoat "merkkivaatteet" mitä on meidän neidillä, on löytynyt kirpputoreilta, jos ei sitten mitään Lindexin ja Kapphallin vaatteita lasketa. Viimeisin toppapuvun löysin hyvällä tuurilla kirppiksella ja sieltä löytyi myös välikausihaalari, joka kyllä menee vasta ehkä vuoden päästä päälle. Muutenkin ostan kaikki mitä normaaleista kauposta haluan alennusmyynnistä tai alennuskupongeilla. Normaaleja hintoja harvoin maksan.

Yhteistyössä